Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Rex_Rolfo schreef:Met dat budget zit je rond 2014 model, volgens autoweek.nl mag die 1600-2000 kg trekken, afhankelijk van uitvoering (o.a. handbak of automaat).
Zoek wel even verder over de betrouwbaarheid van die motorblokken. Sommige VW blokken hebben een twijfelachtige reputatie gekregen, maar ik zou zo niet kunnen zeggen welke betrouwbaar zijn en welke minder.
Jenny__ schreef:LaDonna75 schreef:Hier rijden we ook met een Tiguan 1.4 TSI voor een tweepaardstrailer en dat gaat prima.
Dan heb je denk ik 1 paard in de trailer? Ivm dat je dan al aan de kilo's zit, of red je het ook met 2 paarden?
Jenny__ schreef:Ik sta nu voor precies dezelfde keuze. Ik had jouw verhaal geschreven kunnen hebben! Ben benieuwd of je inmiddels al een andere auto hebt en welke het geworden is?
De 1.4 heeft verschillende uitvoeringen vwb pk's. Van 122 tot 160 pk. De auto die ik nu gezien heb heeft 160 pk. En is uit bouwjaar 2014 omdat ik had gelezen dat de auto's tot 2013 nog wel eens problemen konden hebben met de distributieketting en het olieverbruik.
Het wordt ook mijn dagelijkse auto en hoeft ook maar max 2x per maand een trailer te trekken.
Heel benieuwd naar je keuze en je ervaring tot nu toe!