Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sintara schreef:Oh ik heb de stamboek papieren van mijn paard ook niet (ze heeft ze wel, maar zijn ooit kwijt geraakt). Geen enkele vervoerder heeft me daarom gevraagd. Alleen om een foto van de eerste bladzijde van haar paspoort en dat ze bij i&r geregistreerd was
Ibbel schreef:Oh, wacht. Zou het de moeite zijn (qua kosten lager) een FEI-paspoort aan te vragen? Want dan ben je wel van het gezeik af. Of je voor een bejaarde Shet een FEI-paspoort kúnt aanvragen weet ik overigens niet, maar daar zou je eens in kunnen duiken.
Popstra schreef:FEI paspoort is duurder en moet om de 4 jaar vernieuwd worden dacht ik....
Dat is interessant als je heel vaak achter elkaar de grens over gaat want dan is 1 nvwa keuring langer geldig. Dat is het voordeel van een FEI paspoort.
rubia13 schreef:@marije_jiplover ik heb er tot nu toe 3 gehad, 1 zou eventueel beide paarden plus onze inboedel wel kunnen doen, maar dat had wel een heel stevig prijskaartje. Als jij een weet waar het eventueel wel zou kunnen hoor ik het graag!
CrazyCat schreef:Paspoort en chip ontkom je niet aan, maar over al het andere heb ik toen ik mijn dieren meenam naar Duitsland/Oostenrijk niet moeilijk over gedaan.