Aankoop paard met achteraf gebrek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Binoche
Berichten: 532
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 14:18

velocity2002 schreef:
Dreamboy schreef:
Ik denk dat je advocaat hier meer verstand van heeft dan een heleboel bokkers bij elkaar. Het is me dan ook niet duidelijk wat je van ons wilt horen. Het enige wat ik denk is dat als ik een paard koop van 17k, gekeurd of niet, ik niet had bezuinigd op nog een keer laten keuren door een goede kliniek van mijn eigen keuze. Dat bedoel ik niet als een verwijt naar jou toe maar meer wat ik zou doen. Maar dat is achteraf gepraat dus daar heb je niet zoveel aan. Hopelijk kom je tot een oplossing.



Dat wilde ik ook, zodra de foto's van de verkoper ook gekeurd zijn door mijn dierenarts. Ik wilde hier niet op bezuinigen. Zo deed ik dit, eerst hun nog een keer overkeuren en dan eigen foto's maken. Dan ging dus mis door hun dierenarts, die er tot heden niet in staat is de foto's juist te sturen


Maar waarom doe je deze dingen pas na de aankoop, en niet ervoor?

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70652
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 14:29

Ik verplaats dit topic naar Transport, afspraken en overige.

Balko

Berichten: 1140
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 14:32

Dreamboy schreef:
Balko schreef:
Ik zou stoppen met foto’s opvragen en foto’s maken.
Die 500 extra op 17k.
Dan weet je waar je aantoe bent.
Daarnaast heb je het over rug en hals foto’s dat die er zouden zijn.
Maar met 20 foto’s totaal is dat eigenlijk niet mogelijk.
Je zegt verschillende dingen.

En de belangrijkste vraag geef je geen antwoord op, is de verkoper particulier of zakelijk.
En hebben jullie afspraken omtrent het herkeuren bij jou op papier gezet.



Voor een eventuele rechtzaak zijn de oude foto's wel degelijk van belang lijkt mij. Hoe wil je anders aantonen dat het gebrek er al was bij aankoop.


Klopt, maar aangezien er alleen halve foto’s zijn is het voor nu niet te beoordelen. Dus als je wilt weten waar je nu staat en geen welles nietes spel wil spelen, dan weet je ook of je een poot hebt om op te staan voor het ontbinden van de verkoop.

Change3x

Berichten: 6584
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Aankoop paard met achteraf gebrek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 14:47

Je hebt een paard gekocht vóórdat je de foto’s hebt laten bekijken door je eigen dierenarts. Tja, wat moet ik daarover zeggen. Het is de verkeerde volgorde…

Als je bij een bedrijf hebt gekocht, heb je sowieso een aantal maanden de tijd om het paard terug te brengen. Succes ermee!

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Aankoop paard met achteraf gebrek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 15:02

Achteraf weet je wel wat je beter had laten kunnen doen. Ik heb mijn paard wel laten keuren waar ik bij was, maar het was wel hun dierenarts. Dat had ik ook nooit moeten doen. Een paar jaar geleden ging ik naar een ander paard zoeken en omdat het ver reizen was, wilde ik ook gelijk een keuring laten doen, voor het geval het een paard was dat ik wilde. Maar het was erg moeilijk om een d.a. te vinden die bij die persoon wilde komen. Dat zei mij ook al wat.

En over het wennen van een paard. Ik heb een ruintje dat pas na 9 maanden zich thuis ging voelen. Dus wennen kan heel lang duren.

Jammer dat je al gehecht bent aan het paard, zeker omdat je zijn karakter eigenlijk niet fijn vindt.

Sterkte ermee.

velocity2002
Berichten: 29
Geregistreerd: 10-01-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-24 15:05

Diddykong schreef:
Maar goed, dat is achteraf en niet meer terug te draaien. Dus daar heeft TS nu niks meer aan.
Is het een optie om het slechte voetje opnieuw op de foto te zetten? Zegt jouw dierenarts op basis van die foto's dat het paard geen positief advies krijgt voor de sport, hoef je de rest niet meer op de foto te zetten. Het lijkt me ook dat ze met die foto's kunnen zien of de breuk recent is of al ouder. Stel de arts zegt, hier kun je toch nog springwedstrijden mee rijden, dan kun je altijd nog de rest ook doen. Ik zou er niet teveel kosten meer aan maken eerlijk gezegd.

Het probleem is er kunnen problemen ontstaan zoals arthorse, ja dat kan bij elk paard. Als de dierenarts de foto';s op een juiste manier had gestuurd hadden we tijd gehad voor deze eerste foto's en dan de tweede hier thuis, is uit het buitenland. Door alle feestdagen is hier veel tijd verloren gegaaan en met name de bestanden die zij niet kon sturen. Maar ik was zo of zo van plan om hem meteen hier te keuren, maar doe eerst de check bij de verkoper, en een dierenarts moet gebreken vermelden. Het si een oudere blessure waarschijnlijk geweest.

velocity2002
Berichten: 29
Geregistreerd: 10-01-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-24 15:08

Monique1963 schreef:
Achteraf weet je wel wat je beter had laten kunnen doen. Ik heb mijn paard wel laten keuren waar ik bij was, maar het was wel hun dierenarts. Dat had ik ook nooit moeten doen. Een paar jaar geleden ging ik naar een ander paard zoeken en omdat het ver reizen was, wilde ik ook gelijk een keuring laten doen, voor het geval het een paard was dat ik wilde. Maar het was erg moeilijk om een d.a. te vinden die bij die persoon wilde komen. Dat zei mij ook al wat.

En over het wennen van een paard. Ik heb een ruintje dat pas na 9 maanden zich thuis ging voelen. Dus wennen kan heel lang duren.

Jammer dat je al gehecht bent aan het paard, zeker omdat je zijn karakter eigenlijk niet fijn vindt.

Sterkte ermee.
het gaat niet om het karakter, hij schiet weg en ik heb een zwaar ongeluk gehad, waardoor ik bevries, ik moet een rustig paard hebben, maar daarvoor stond hij ook juist onder training. Het probleem is de chip en niet het karakter. Hij is onwijs lief

velocity2002
Berichten: 29
Geregistreerd: 10-01-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-24 15:09

Monique1963 schreef:
Achteraf weet je wel wat je beter had laten kunnen doen. Ik heb mijn paard wel laten keuren waar ik bij was, maar het was wel hun dierenarts. Dat had ik ook nooit moeten doen. Een paar jaar geleden ging ik naar een ander paard zoeken en omdat het ver reizen was, wilde ik ook gelijk een keuring laten doen, voor het geval het een paard was dat ik wilde. Maar het was erg moeilijk om een d.a. te vinden die bij die persoon wilde komen. Dat zei mij ook al wat.

En over het wennen van een paard. Ik heb een ruintje dat pas na 9 maanden zich thuis ging voelen. Dus wennen kan heel lang duren.

Jammer dat je al gehecht bent aan het paard, zeker omdat je zijn karakter eigenlijk niet fijn vindt.

Sterkte ermee.
Het probleem is er kunnen problemen ontstaan zoals arthorse, ja dat kan bij elk paard. Als de dierenarts de foto';s op een juiste manier had gestuurd hadden we tijd gehad voor deze eerste foto's en dan de tweede hier thuis, is uit het buitenland. Door alle feestdagen is hier veel tijd verloren gegaaan en met name de bestanden die zij niet kon sturen. Maar ik was zo of zo van plan om hem meteen hier te keuren, maar doe eerst de check bij de verkoper, en een dierenarts moet gebreken vermelden. Het si een oudere blessure waarschijnlijk geweest.

Change3x

Berichten: 6584
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Aankoop paard met achteraf gebrek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 15:19

Als het een oude maar herstelde breuk is, en het paard is klinisch goed, is er in principe niks aan de hand - om je even gerust te stellen.

Met wat voor een gebruiksdoel heb je het paard aangeschaft? Heb je het paard bij een bedrijf gekocht?

En elk paard kan wegschieten, het zijn levende dieren.

ChantalAM

Berichten: 330
Geregistreerd: 14-04-23
Woonplaats: Lage Vogezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 15:21

Toch snap ik niet helemaal waarom je een paard van 17k koopt en niet daar laat keuren door een dierenarts die je zelf uitgezocht hebt en vooral niet door dierenarts van de verkopende partij.
Dat is eigenlijk waar het al meerdere malen fout gaat bij aankoop van paarden. Het internet staat vol met dit soort verhalen.
Kan alleen maar hopen dat het paard er uiteindelijk niet de dupe van wordt want die heeft er niet voor gekozen.
En oude breuk in sesambeen... Ik zou iig nooit meer springen met zo'n paard.. In ieder geval niet hoog.

N4N4
Berichten: 1111
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 15:23

Vind het maar een wazig verhaal..
Laat je advocaat er achter aangaan , succes ermee TS

grace1989
Berichten: 824
Geregistreerd: 10-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 15:32

Wat een vervelende situatie. Ik kan je niet helpen maar wens je het beste.

Dreamboy

Berichten: 2460
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Re: Aankoop paard met achteraf gebrek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 15:42

Even off topic ts, in welk land speelt zich dit allemaal af? Ik heb namelijk het idee dat jouw berichten vertaald zijn in google translet of zo. Ze zijn af en toe wat moeilijk te lezen en te begrijpen. Heb je het paard wel in levende lijve gezien en gereden of heb je het vanaf foto's en filmpjes gekocht?

velocity2002
Berichten: 29
Geregistreerd: 10-01-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-24 15:54

Dreamboy schreef:
Even off topic ts, in welk land speelt zich dit allemaal af? Ik heb namelijk het idee dat jouw berichten vertaald zijn in google translet of zo. Ze zijn af en toe wat moeilijk te lezen en te begrijpen. Heb je het paard wel in levende lijve gezien en gereden of heb je het vanaf foto's en filmpjes gekocht?
wta een heel vreemd bericht in Nederland, raar, hier heb ik dus niets aan

velocity2002
Berichten: 29
Geregistreerd: 10-01-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-24 15:58

Change3x schreef:
Als het een oude maar herstelde breuk is, en het paard is klinisch goed, is er in principe niks aan de hand - om je even gerust te stellen.

Met wat voor een gebruiksdoel heb je het paard aangeschaft? Heb je het paard bij een bedrijf gekocht?

En elk paard kan wegschieten, het zijn levende dieren.

ik ben bijna dood geweest, ja en elk paard kan wegschieten, maar je hebt stabiele paarden of erg groene paarden. Dit paard is groen, maar had door training dit echt de tijd gegeven, daar gaat het niet om

velocity2002
Berichten: 29
Geregistreerd: 10-01-24

Re: Aankoop paard met achteraf gebrek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-24 16:00

sommige berichten helpen mij, maar anderen geven mij nog meer stress! Ik ga geen bericht meer beantwoorden, ik krijg alleen ngo meer paniek en wacht de advocaat af. Dank voor diegenen die mij konden helpen en weer een rustig gevoel gaven.

Dreamboy

Berichten: 2460
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 16:04

velocity2002 schreef:
Dreamboy schreef:
Even off topic ts, in welk land speelt zich dit allemaal af? Ik heb namelijk het idee dat jouw berichten vertaald zijn in google translet of zo. Ze zijn af en toe wat moeilijk te lezen en te begrijpen. Heb je het paard wel in levende lijve gezien en gereden of heb je het vanaf foto's en filmpjes gekocht?
wta een heel vreemd bericht in Nederland, raar, hier heb ik dus niets aan


Het is ander gewoon oprechte belangstelling hoor. Je zal echt niet de eerste zijn geweest die een paard ongezien koopt. Je manier van schrijven is gewoon heel lastig te lezen . Niet iedereen is even goed in de Nederlandse taal dus dat geeft ook helemaal niets maar daardoor kreeg ik de indruk dat je miscchien in het buitenland woont of buitenlands bent en de taal nog niet zo goed beheerst. Was absoluut niet bedoelt om je te beledigen of zo.

Change3x

Berichten: 6584
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 16:07

velocity2002 schreef:
Change3x schreef:
Als het een oude maar herstelde breuk is, en het paard is klinisch goed, is er in principe niks aan de hand - om je even gerust te stellen.

Met wat voor een gebruiksdoel heb je het paard aangeschaft? Heb je het paard bij een bedrijf gekocht?

En elk paard kan wegschieten, het zijn levende dieren.

ik ben bijna dood geweest, ja en elk paard kan wegschieten, maar je hebt stabiele paarden of erg groene paarden. Dit paard is groen, maar had door training dit echt de tijd gegeven, daar gaat het niet om


Je wist toch hoop ik van te voren dat je een groen paard kocht? Gezien je zegt dat je een stabiel paard nodig hebt.

Ik vind het ook erg vaag allemaal. Succes ermee TS.

thequeensmum
Berichten: 3550
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 16:20

velocity2002 schreef:
Balko schreef:
Heb je het paard zakelijk of particulier gekocht?
Ik vind het voornamelijk een heel vaag verhaal.
Waarom is het paard al getransporteerd alvorens de herbeoordeling van de foto’s.
Een paard van 17K zonder degelijke keuring?
En de foto is een 4tje, en wat staat er op het rapport van de verkopende partij?
En wat zegt de verkopende partij nu precies? Jij hebt aangegeven het paard terug te willen doen, op basis van het 4tje of op basis van dat het niet jouw paard is?


Ik wil een gezond paard! En niet dat hier in de toekomst problemen mee komen. Het paard is niet mijn paard, maar wordt goed getraind, kost wat meer tijd, maar dat is niet de reden.


Ik vind het een moeilijk verhaal. Hier schrijf je dat het niet jouw paard is, maar wel goed getraind wordt. ??????
Wat ook al meerdere keren is gevraagd, en excuses als ik over het antwoord heb heengekeken, is dit paard aangeschaft bij een particulier of handelsstal? Dat maakt echt een hoop uit

Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 16:20

Jeetje wat zijn jullie hard voor TS zeg. Ze is van goed vertrouwen geweest omdat het rapport positief was, dan snap ik ergens wel dat je het aandurft om het paard alvast naar huis te halen. Slim? Nou dat is te overzien, maari k vind het niet gek hoor.

En Ts heeft een 8-jarige gekocht, dat is wat anders dan een 4-jarige.

TS ik zie dat je paarden getraind worden door Bianca, heb je haar ook om advies gevraagd?

DuoPenotti

Berichten: 29807
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 16:24

velocity2002 schreef:
sommige berichten helpen mij, maar anderen geven mij nog meer stress! Ik ga geen bericht meer beantwoorden, ik krijg alleen ngo meer paniek en wacht de advocaat af. Dank voor diegenen die mij konden helpen en weer een rustig gevoel gaven.

Zou het kunnen dat je door je ongeval hersenenletsel hebt opgelopen? En daardoor nu minder goed je gedachte op kunt schrijven?

Geen idee of je dit had maar dit herken ik wel.

Ook het sneller in stress raken.

Voor ons is het schrijven in ieder geval erg warrig.

Maar het beste wat je schrijft is naar je advocaat luisteren.
Daar betaal je hem/haar voor.

Succes!

Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 16:26

DuoPenotti schreef:
velocity2002 schreef:
sommige berichten helpen mij, maar anderen geven mij nog meer stress! Ik ga geen bericht meer beantwoorden, ik krijg alleen ngo meer paniek en wacht de advocaat af. Dank voor diegenen die mij konden helpen en weer een rustig gevoel gaven.

Zou het kunnen dat je door je ongeval hersenenletsel hebt opgelopen? En daardoor nu minder goed je gedachte op kunt schrijven?

Geen idee of je dit had maar dit herken ik wel.

Ook het sneller in stress raken.

Voor ons is het schrijven in ieder geval erg warrig.

Maar het beste wat je schrijft is naar je advocaat luisteren.
Daar betaal je hem/haar voor.

Succes!

Wauw, ga je iemand even hersenletsel benoemen? Ik vind dat wel heel ver gaan hoor :=
Dat kun je zeggen vanuit zorg maar het komt op mij een beetje ongepast over.

Paardenfann4
Berichten: 1355
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: Aankoop paard met achteraf gebrek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 16:29

Het zal wel aan mij liggen, maar ik kan de berichten van haar prima volgen. Juridisch gezien denk ik dat ze beter een goede hippische advocaat kan vragen, de meningen hier zijn persoonlijk en niet juridisch onderbouwd. Probeer kalm te blijven en samen met je advocaat een oplossing te vinden dat de koop ontbonden wordt. Succes!

Dreamboy

Berichten: 2460
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 16:29

Earth schreef:
Jeetje wat zijn jullie hard voor TS zeg. Ze is van goed vertrouwen geweest omdat het rapport positief was, dan snap ik ergens wel dat je het aandurft om het paard alvast naar huis te halen. Slim? Nou dat is te overzien, maari k vind het niet gek hoor.

En Ts heeft een 8-jarige gekocht, dat is wat anders dan een 4-jarige.

TS ik zie dat je paarden getraind worden door Bianca, heb je haar ook om advies gevraagd?


Maar zeg nu zelf Earth, het gaat hier om een paard van 17K. Dan ben je niet goed van vertrouwen maar naief. Bovendien heeft ze al een goede advocaat, haar paarden worden door niet de minste getraind. Ik begrijp dan werkelijk niet waarom ze dit topic aangemaakt heeft en daar ook nog speciaal een account voor heeft aangemaakt. Dan heb je toch genoeg kennis om je heen en zit je toch niet op de bokt meningen te wachten? Als je niet tegen kritiek kunt heb je mijn inziens helemaal niets op bokt te zoeken. Daarbij zijn de verhalen onduidelijk en tegenstrijdig.

juval

Berichten: 13224
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 16:29

aannames.. tja.. ik dacht eerst ook van wat pakt Bokt zo'n meisje hard aan. Gezien er 2002 in de naam staat ging ik er vanuit dat ze begin 20 was.. maar in profiel staat toch 46. Dan zou je beter moeten kunnen weten.

Ik hoop dat het goedkomt met je paard, dat hij tijd krijgt om te wennen, of snel terug kan naar de verkoper. (nog steeds benieuwd inderdaad of dat een handelaar of partikulier is)