Paardentrailers, vragenlijst

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kevin123
Berichten: 8
Geregistreerd: 15-11-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-23 10:15

ikke schreef:
Ik kon het niet kwijt in je lijst maar een belangrijke tip: zorg dat je weet hoe de wet in elkaar zit!!
Spelt je klanten geen onzin op de mouw over wat wel en niet mag bij welk rijbewijs.

Ik heb verkopers dingen horen zeggen die nooit ergens in de regels gestaan hebben. Echt, dat kun je niet maken naar je klanten. Vroeger of later komen ze erachter dat je een zwetsverhaal opgehangen hebt en dat bijt je in de staart.


Ik verwijs ze naar de regels van de rijksoverheid wetgeving omtrent aanhangwagens veranderd zo nu en dan. Daarbij is het vaak afhankelijk van de auto die ze hebben of het wel of niet mag. Ik geef duidelijk aan wat het ledig gewicht is en de maximale toegestane massa van de trailer. Met die informatie kunnen klanten op de site van het rijksoverheid kijken of ze met hun rijbewijs en of voertuig de aanhangwagen mogen trekken.

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 17:30

Als je iets innovatiefs zou willen ontwikkelen dat bij mijn weten nog niet bestaat voor trailers (wel voor vrachtwagentjes) is het een tussenschot in een tweepaardstrailer dat je volledig opzij kunt schuiven (dus niet alleen schuin zetten maar ook de voorkant tegen de wand) en na het laden van een paard op z'n plek kunt zetten óf tegen de wand geparkeerd kunt houden. Dan zou je dus voor achter 2 sets stangen moeten hebben: twee korte als je het schot wel op z'n plek zet plus 1 lange die je gebruikt als je het schot tegen de wand parkeert.
De tussenwand zou dus een schuifmechanisme over de voorstang moeten hebben en uiteraard een goede borging in de vloer die simpel los en vast te maken is, plus een borging tegen de wand als je het schot niet gebruikt.