Paard " kapot "terug gekregen van handelsstal /verkoopstal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Paard " kapot "terug gekregen van handelsstal /verkoopstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 18:20

Ja of ik heb niet goed gelezen. Mijn excuus in dat geval.

In ieder geval is het super dat het zo goed gegaan is. En zo te lezen doen jullie het ook goed zo (in rustige stapjes)

Hopelijk kun je de nare gebeurtenis met die stal snel achter je laten.

Mond op mond reclame werkt het beste en in dit geval doen ze er voor hunzelf ook niet goed aan zo te handelen.

Babootje

Berichten: 26481
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 18:27

Stroller schreef:
Hoi mede bokkers ,
Hier even een update .
De afgelopen paar dagen hebben we ( ik en een vriendin ) vooral geprobeerd haar weer lekker in haar vel te laten zitten , en haar het vertrouwen weer terug te geven .
Na vorige week toen we erop wilde en ze bij ons ook zo heftig reageerde ,zijn we zonder zadel eerst naast het trapje gaan staan , trapje op af etc , over haar heen hangen noem maar op .
Gister weer met zadel gedaan maar niet erop .
Vandaag weer opgezadeld , naast het trapje neergezet en zo op kunnen stappen .
Dus van een gebroken schoft kan geen sprake zijn ( was ook niet mijn idee maar van de handels stal )
Prima een rondje of wat kunnen rijden gewoon stap,draf , galopje, braaf paard .


Fijn dat het beter gaat met je paard. Sommige paarden kunnen van een verhuizing zo van de leg zijn dat ze hun reacties flink overtrekken. Misschien heeft haar reactie toch aan de verhuizing gelegen.
Dat is wel iets om in je achterhoofd te houden als je haar toch nog wil verkopen (mocht je dat nog willen).
Dit paard heeft een flinke gebruiksaanwijzing en ik zou haar persoonlijk niet omschrijven als braaf of alleen maar sensibel / singelnijd. Je hebt nu - denk ik - wel gezien wat er kan gebeuren als ze verhuist. Beter om eventuele kopers daar wel over in te lichten. Met braaf bedoelen veel mensen heel iets anders.

pmarena

Berichten: 48344
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 18:29

Evamarie schreef:
Ja of ik heb niet goed gelezen. Mijn excuus in dat geval.

In ieder geval is het super dat het zo goed gegaan is. En zo te lezen doen jullie het ook goed zo (in rustige stapjes)

Hopelijk kun je de nare gebeurtenis met die stal snel achter je laten.

Mond op mond reclame werkt het beste en in dit geval doen ze er voor hunzelf ook niet goed aan zo te handelen.


Mond tot mond werkt vaak nog beter, is wat minder opdringerig :P

pateeke
Berichten: 2253
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 18:37

Fijn dat het goed lijkt te gaan met je paard, TS.
Heeft ze dat "ontploffen" in het verleden ook gedaan bij andere mensen dan jij (bv iemand die haar verzorgde toen jij op vakantie was)?
Een verhuis kan inderdaad heel wat doen met een paard. Naast de verhuis waren het ook andere mensen die voor haar zorgden in die dagen en die hebben wellicht een andere manier van omgaan met paarden dan jij. Ook dat kan een rol gespeeld hebben...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 18:40

pmarena schreef:
Evamarie schreef:
Ja of ik heb niet goed gelezen. Mijn excuus in dat geval.

In ieder geval is het super dat het zo goed gegaan is. En zo te lezen doen jullie het ook goed zo (in rustige stapjes)

Hopelijk kun je de nare gebeurtenis met die stal snel achter je laten.

Mond op mond reclame werkt het beste en in dit geval doen ze er voor hunzelf ook niet goed aan zo te handelen.


Mond tot mond werkt vaak nog beter, is wat minder opdringerig :P


_O-

O, toch wel?

Oeps..

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 18:43

pateeke schreef:
Fijn dat het goed lijkt te gaan met je paard, TS.
Heeft ze dat "ontploffen" in het verleden ook gedaan bij andere mensen dan jij (bv iemand die haar verzorgde toen jij op vakantie was)?
Een verhuis kan inderdaad heel wat doen met een paard. Naast de verhuis waren het ook andere mensen die voor haar zorgden in die dagen en die hebben wellicht een andere manier van omgaan met paarden dan jij. Ook dat kan een rol gespeeld hebben...

Dit idd.

Toen ik Limo te koop had kwam een vrouw proefrijden... Die heeft welgeteld 1 min erop gezeten en lag er toen naast. Limo bleef ter plekke rondjes draaien in galop.

Uiteindelijk heeft die vrouw hem wel gekocht en bij haar thuis eerst laten aarden en grondwerk gedaan.

nevica

Berichten: 1045
Geregistreerd: 21-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 18:47

pmarena schreef:
Evamarie schreef:
Ja of ik heb niet goed gelezen. Mijn excuus in dat geval.

In ieder geval is het super dat het zo goed gegaan is. En zo te lezen doen jullie het ook goed zo (in rustige stapjes)

Hopelijk kun je de nare gebeurtenis met die stal snel achter je laten.

Mond op mond reclame werkt het beste en in dit geval doen ze er voor hunzelf ook niet goed aan zo te handelen.


Mond tot mond werkt vaak nog beter, is wat minder opdringerig :P


Quote van de maand. :')

Anoniem

Re: Paard " kapot "terug gekregen van handelsstal /verkoopstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 18:48

Zzzttt...zeg dat nou niet

Elisa2

Berichten: 37735
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Paard " kapot "terug gekregen van handelsstal /verkoopstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 18:59

Goed nieuws TS, fijn!

Zou hier ook goed op selecteren bij de verkoop aan wat voor een mensen je haar verkoopt. Het is wel een gevoelig dier zo te lezen. :-)

Telpeva

Berichten: 14844
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Paard " kapot "terug gekregen van handelsstal /verkoopstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 19:09

Wat fijn dat de boel in elk geval niet gebroken is zeg! Gelukkig maar!

NoekAa_

Berichten: 1465
Geregistreerd: 24-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 20:15

Wat fijn TS.
Gelukkig geen blijvende schade van opgelopen.. ze wil niet verkocht worden denk ik :+

Nielojram

Berichten: 7862
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 20:43

Stroller schreef:
Ik hoef toch niet dure foto’s te laten maken dan en zeker niet als ze nu gewoon weer “normaal “ is en ok ?

Dat bijvoeglijke naamwoord, wat je in deze zin gebruikt, geeft voor mij weer hoe je hierin staat.
Succes.

Anoniem

Re: Paard " kapot "terug gekregen van handelsstal /verkoopstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 20:54

Dat zal TS zelf beter weten.

hwn
Berichten: 4778
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 20:56

Babootje schreef:
Fijn dat het beter gaat met je paard. Sommige paarden kunnen van een verhuizing zo van de leg zijn dat ze hun reacties flink overtrekken. Misschien heeft haar reactie toch aan de verhuizing gelegen.
Dat is wel iets om in je achterhoofd te houden als je haar toch nog wil verkopen (mocht je dat nog willen).
Dit paard heeft een flinke gebruiksaanwijzing en ik zou haar persoonlijk niet omschrijven als braaf of alleen maar sensibel / singelnijd. Je hebt nu - denk ik - wel gezien wat er kan gebeuren als ze verhuist. Beter om eventuele kopers daar wel over in te lichten. Met braaf bedoelen veel mensen heel iets anders.


Dat vind ik ook. Mss voelt de handelsstal zich ook wel bedot dat het paard niet zo braaf blijkt als gedacht (geen idee wat ze daar gedaan heeft) en vinden ze het te link om ermee te rijden. En om van jouw kant hen aansprakelijk te willen stellen gewoon omdat ze niet meer stilstaat naast het krukje maar verder geen onderzoeken wil (laten) doen vind ik ook niet bepaald ok, we horen hier natuurlijk maar één kant van het verhaal. Hopelijk blijft het verder goed gaan en hoeft het paard niet teveel testruiters te krijgen voor ze een blijvende nieuwe thuis vindt.

Bielsje

Berichten: 1421
Geregistreerd: 17-09-09

Re: Paard " kapot "terug gekregen van handelsstal /verkoopstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 21:08

Fijn dat het allemaal mee lijkt te vallen!!

Hopelijk was dit gewoon een absolute mismatch en niets meer :=

Popstra
Berichten: 13865
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Paard " kapot "terug gekregen van handelsstal /verkoopstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 23:06

Wees maar blij dit op de handelstal zo gelopen is en niet bij nieuwe eigenaren. Dan had je pas gezeik gehad!

Stroller
Berichten: 135
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Katwijk aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-23 23:22

Nielojram schreef:
Stroller schreef:
Ik hoef toch niet dure foto’s te laten maken dan en zeker niet als ze nu gewoon weer “normaal “ is en ok ?

Dat bijvoeglijke naamwoord, wat je in deze zin gebruikt, geeft voor mij weer hoe je hierin staat.
Succes.


Serieus ? Ik heb voor ze daar heen ging foto’s laten maken en de zadelmaker laten komen, de fysio komt met regelmaat .
Ik vind het totaal niet erg geld uit te geven aan mijn paard hoor . Dus wat je hier zegt vind ik niet correct .

Maar maakt niet uit . Ik ken mezelf .

Bedankt voor de succes wensen

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Paard " kapot "terug gekregen van handelsstal /verkoopstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 06:41

Fijn dat je paard weer haar zelf lijkt en braaf was met rijden. Dat scheelt toch een flink pak met zorgen.

imaudy
Berichten: 5106
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Paard " kapot "terug gekregen van handelsstal /verkoopstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 07:13

Nou ja, het is toch helemaal duidelijk, ze wil niet verkocht worden :D

maralyn

Berichten: 10471
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 08:27

Popstra schreef:
Wees maar blij dit op de handelstal zo gelopen is en niet bij nieuwe eigenaren. Dan had je pas gezeik gehad!


Wauw. Lekker doemdenken. Daar wordt het allemaal beter van. :')

Babootje

Berichten: 26481
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 09:11

Nielojram schreef:
Stroller schreef:
Ik hoef toch niet dure foto’s te laten maken dan en zeker niet als ze nu gewoon weer “normaal “ is en ok ?

Dat bijvoeglijke naamwoord, wat je in deze zin gebruikt, geeft voor mij weer hoe je hierin staat.
Succes.


Stroller schreef:
Serieus ? Ik heb voor ze daar heen ging foto’s laten maken en de zadelmaker laten komen, de fysio komt met regelmaat .
Ik vind het totaal niet erg geld uit te geven aan mijn paard hoor . Dus wat je hier zegt vind ik niet correct .
Maar maakt niet uit . Ik ken mezelf .
Bedankt voor de succes wensen


Ik denk dat je verkeerd om denkt. Het is voor jou zelf als verkoper ook een stuk fijner als je er zeker van bent dat er echt niks zit. Als je dan verder eerlijk bent over haar issues loop je ook minder kans op gezeur achteraf. En als je echt niet erg vindt om geld uit te geven voor je paard doe er bij de hals/rugfoto's dan ook maar een gastroscopie om een maagzweer uit te sluiten.
Als ik als kandidaat koper van je paard zie dat er alleen recente foto's zijn van de benen, ga ik me toch afvragen waarom de rest ontbreekt. Dat komt dan niet zo betrouwbaar over.

Verder vraag ik me echt af of de issues die je paard heeft met sensibiliteit te maken hebben. De sensibele paarden die ik ken zijn over de hele linie sensibel en niet alleen bij opstappen en aansingelen. Dat zou voor mij echt een reden zijn om verder te kijken.

Anoniem

Re: Paard " kapot "terug gekregen van handelsstal /verkoopstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 09:18

Er staat nergens dat het paard over de hele linie niet sensibel is. We hebben het over een paard dat gewoon sensibel is begrijp ik uit de post van TS.

Dan kun je alles wel uit verband gaan halen..

Maar ik begrijp wel je punt wat onderzoek / het willen uitsluiten betreft. Een paard met pijn kan hard zijn voor zichzelf. Het hoeft dus niet 'altijd' naar voren te komen en je neemt dus wel het risico op overbelasting en ongelukken.

Gini
Berichten: 17975
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 09:21

Ik vind bepaalde berichten met een bepaalde ondertoon ook niet helemaal eerlijk. TS heeft in 2018 praktisch het volledige dier op de foto laten zetten. In 2023 nogmaals de benen. Fysio en osteopaat komen regelmatig en voordat ze het dier naar een handelsstal brengt (ook niet gratis) laat ze de zadelmaker nog even komen. Na het voorval op de stal is er meteen overleg met de dierenarts.

Maar omdat ze nu niet meteen het paard weer op de foto laat zetten na het warrige verhaal van een leugenachtige handelsstal, zou TS ineens de gierige pin zijn die niets voor haar paard over heeft? Ik denk dat TS wel beter verdient dan dat.

MyWishMax

Berichten: 25509
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 09:27

Ik kijk dan weer echt niet op van alleen sensibel bij opstappen, zadelen of singelen. Dat kunnen ze ook gewoon zijn als alles op foto's gewoon goed is. Ik heb er zo 1 gehad. Die was tijdens het rijden gewoon erg braaf. Nooit bokken, steigeren of andere dingen onder het zadel. Zelfs in enge banen niet, het ergste was opzij springen. Sensibel ligt er ook erg aan wat je daaronder vindt vallen. Ik noemde de mijne braaf tijdens het rijden, een ander had hem juist sensibel kunnen noemen. Of het een verschrikkelijk gevaarlijk paard, omdat je gewoon wat rekening moest houden met hem tijdens zadelen en singelen.

Ik heb van het gedrag, wat vele malen erger was als dit lijkt te zijn, nooit een probleem gemaakt bij de professionele verkopers hoor. Zeker niet omdat zij netjes vertelden waar op te letten, net zoals ts zegt gedaan te hebben bij deze stal. Dat het bij mij toch een aantal keer fout gegaan is lag ook niet aan de verkoper.
En paard was toen ook rontgenologisch gekeurd op de benen, niet op hals en rug. Zo zijn er nog steeds meer paarden. Wij hebben alles over laten doen en hals en rug erbij, maar alles goed.

Spenk
Berichten: 21840
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 09:28

Nou TS wil verkopen toch? Wie zegt dat dit met een potentiele koper niet gebeurt? Als het dier niks mankeert dan ontploft die kennelijk toch vanuit het niets door wellicht de spanning van andere plek en andere ruiter?

Ik had dan wel de bovenlijn op foto gezet. Fysio en osteopaat zegt natuurlijk niets die mensen hebben geen rontgenogen.

Het kan uiteraard gewoon gedrag zijn maar met foto'' van 5 jaar oud heb je 0 zekerheid. En tegenwoordig willen de meeste kopers ook de bovenlijn op de foto hebben. Dan kan je beter maar gedaan hebben en zeker weten er ook nu niks is.