Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Lorette_ schreef:Het scheelt o.a. in CEM-testen, ik denk dat de TS daar op doelt. Ik durf er verder geen antwoord op te geven. Ik heb wel (in opdracht) paarden verkocht voor de export naar Amerika, maar ik weet niets van de daadwerkelijke transportkosten, laat staan voor de trip naar Bonaire... Kun je daar geen offerte voor opvragen?
YPri schreef:_Lorette_ schreef:Het scheelt o.a. in CEM-testen, ik denk dat de TS daar op doelt. Ik durf er verder geen antwoord op te geven. Ik heb wel (in opdracht) paarden verkocht voor de export naar Amerika, maar ik weet niets van de daadwerkelijke transportkosten, laat staan voor de trip naar Bonaire... Kun je daar geen offerte voor opvragen?
En bij welke maatschappijen zou ik evt offertes kunnen opvragen? Als ik op paardentransport zoek krijg ik voornamelijk vrachtwagen vervoer..
Pandora2 schreef:EHS in Knokke is er ook nog ééntje.
Maar is het echt specifiek voor Bonaire ? Kunnen ze daar op de luchthaven wel paarden afhandelen?
speurneusc schreef:Ailill schreef:Wellicht dat een ruin iets minder bagage meeneemt dan een hengst, maar verder zullen de kosten denk ik gelijk zijn
denk meer dat ze in de buurt van ruin andere paarden dichtbij kunnen plaatsen, bij hengst is dan meer afstand nodig
Wildgirl schreef:Pandora2 schreef:EHS in Knokke is er ook nog ééntje.
Maar is het echt specifiek voor Bonaire ? Kunnen ze daar op de luchthaven wel paarden afhandelen?
Dat denk ik niet (ik-ben-de-paarden-douane-meneer)
Ik ben veel op de ABC eilanden geweest/gewerkt en daar wil je ook echt geen paard hebben zeg maar, los van het feit dat het onbetaalbaar is om je paard daar een fijn leven te bieden.
Iris82 schreef:Er zijn geen weides zoals we die in Nederland kennen (waarvan je je ook kunt afvragen hoe gezond die zijn), maar waar je ruimte hebt, kun je je paard buiten zetten.Wat ik begreep uit eerdere topics is dat het erg moeilijk is om goed en voldoende ruwvoer te halen (dat je dus afhankelijk bent van of kilo's aan grasvervangers of 100den euro extra betaalt om hooi te importeren) en dat weidegang daar ook niet een ding is.
Mkango schreef:Iris82 schreef:Er zijn geen weides zoals we die in Nederland kennen (waarvan je je ook kunt afvragen hoe gezond die zijn), maar waar je ruimte hebt, kun je je paard buiten zetten.Wat ik begreep uit eerdere topics is dat het erg moeilijk is om goed en voldoende ruwvoer te halen (dat je dus afhankelijk bent van of kilo's aan grasvervangers of 100den euro extra betaalt om hooi te importeren) en dat weidegang daar ook niet een ding is.
Ik gok dat (deels) varen een meer realistische optie is dan vliegen, TS.