Moderators: C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance, Coby, Neonlight
Sure_lee schreef:Ik had een beetje over je budget heen gelezen sorry.
Maar qua onderhoud was het wel prima te doen. Mijn vriend reed echt mega veel km dus dan gaat het wel hard.
Nu hij de Dodge niet meer heeft huur ik ook een busje voor de keren dat ik met 2 paarden op pad ga.
Mijn renault megane estate mag 1700 kg trekken.
ontherun schreef:Een Volvo XC 90? Heerlijke auto’s om te rijden, veilig, en vallen op zich net wel net niet binnen je budget.
Of een Santa Fe, de 2.7 variant mag veel trekken, weet even niet of het boven of net 1900 was… mooie luxe fijne auto ook
Ik ga eens even denken wat wij nog op ons lijstje hadden staan. We hadden hetzelfde budget, alleen hoefde hij minder te trekken. Ik wil per se geen busje want het wordt bij mij ook echt mijn eigen dagelijkse auto, maar er zijn best wat suv en stations die dat mogen trekken en rond de 5000-7000 kosten.
Marije_jiplover schreef:Ik rijd in een Volkswagen transporter (of eigenlijk de campervariant, dus de California).
Mag 2500 kg trekken. Rijdt echt heerlijk, trekt mijn trailer ook echt met gemak.
En is ook bij de supermarkt nog gewoon mee te parkeren.
Ala camper past die niet binnen je budget, maar gewoon als bestelbus volgens mij wel?
Annumarie schreef:Jij bent af voor deze quiz en mag ook niet terugkeren in de troostronde.Even wachten.... er gaat iets niet goed in je redenering volgens mij, tenminste als je in NL woont; jouw auto moet nl ten aller tijden de trailer incl. maximaal gewixht kunnen en mogen trekken.... ookal hang je hem er leeg achter...
Dus ook voor de keer dat je maar 1 pony of hooi gaat halen MOET je auto het volle gewicht mogen en kunnen trekken (en jij daar het rijbewijs voor hebben).... je unt niet zeggen "vandaag laad ik wat minder, dus mag er een lichtere auto voor".
Annumarie schreef:Even wachten.... er gaat iets niet goed in je redenering volgens mij, tenminste als je in NL woont; jouw auto moet nl ten aller tijden de trailer incl. maximaal gewicht kunnen en mogen trekken.... ookal hang je hem er leeg achter...
Dus ook voor de keer dat je maar 1 pony of hooi gaat halen MOET je auto het volle gewicht mogen en kunnen trekken (en jij daar het rijbewijs voor hebben).... je kunt niet zeggen "vandaag laad ik wat minder, dus mag er een lichtere auto voor".
sasja0705 schreef:Qua bestel of te wel grijs kenteken , dat verdwijnt 2025.
Als je m dan al hebt, mag je gewoon houden en moet je ook geen bpm afdragen... maar met blik op de toekomst.. als je de auto verkoopt krijg je bijna niets meer ervoor.
Grijs kenteken aanschaffen heeft dus eigen voor nu alleen maar nog nut als je er een dubbele kabine erbij hebt .
En let ook op met Dieselauto's... die zijn on aanschaf nu goed te betalen en ze zullen weliswaar niet verboden worden maar wordt toch echt ontmoedigd om ermee te gaan rijden (mrb gaat lekker omhoog, dieselprijs ook, grote steden mag je al met oudere niet
in, enz,enz) .
Wij waren laatst weer eens op zoek naar een opvolger voor onze Discovery Sport ( grijs kenteken EN diesel), maar wat een drama... vooral inruil.
Wij hebben nog niets kunnen vinden ...
Annumarie schreef:Even wachten.... er gaat iets niet goed in je redenering volgens mij, tenminste als je in NL woont; jouw auto moet nl ten aller tijden de trailer incl. maximaal gewicht kunnen en mogen trekken.... ookal hang je hem er leeg achter...
Dus ook voor de keer dat je maar 1 pony of hooi gaat halen MOET je auto het volle gewicht mogen en kunnen trekken (en jij daar het rijbewijs voor hebben).... je kunt niet zeggen "vandaag laad ik wat minder, dus mag er een lichtere auto voor".
sasja0705 schreef:Qua bestel of te wel grijs kenteken , dat verdwijnt 2025.
Als je m dan al hebt, mag je gewoon houden en moet je ook geen bpm afdragen... maar met blik op de toekomst.. als je de auto verkoopt krijg je bijna niets meer ervoor.
Grijs kenteken aanschaffen heeft dus eigen voor nu alleen maar nog nut als je er een dubbele kabine erbij hebt ..
Sure_lee schreef:Annumarie schreef:Even wachten.... er gaat iets niet goed in je redenering volgens mij, tenminste als je in NL woont; jouw auto moet nl ten aller tijden de trailer incl. maximaal gewicht kunnen en mogen trekken.... ookal hang je hem er leeg achter...
Wat een onzin. Die info is zo ontzettend achterhaald.
Roodvos schreef:Mijn (handgeschakelde) Subaru Forester mag ook 2000 kg trekken. Voordeel daarbij is dat je niet alleen AWD maar ook een lage giering hebt.
Subaru Legacy of Outback kan je dan ook nog naar kijken.
Maar een Subaru met jouw budget zal wel een uitdaging worden denk ik.Annumarie schreef:Jij bent af voor deze quiz en mag ook niet terugkeren in de troostronde.Even wachten.... er gaat iets niet goed in je redenering volgens mij, tenminste als je in NL woont; jouw auto moet nl ten aller tijden de trailer incl. maximaal gewixht kunnen en mogen trekken.... ookal hang je hem er leeg achter...
Dus ook voor de keer dat je maar 1 pony of hooi gaat halen MOET je auto het volle gewicht mogen en kunnen trekken (en jij daar het rijbewijs voor hebben).... je unt niet zeggen "vandaag laad ik wat minder, dus mag er een lichtere auto voor".
Ibbel schreef:Zou mooi zijn als een verzekeraar niet uit zou keren bij ongelukken bij verkeersovertredingen.
Zou wel héél goed werken om te hard rijden en rijden onder invloed tegen te gaan, denk ik. Zoiets hoeft maar even rond te zingen en dan gaat er een goede preventieve werking van uit