Wildgirl schreef:Ook als het wel om veel geld gaat doe je dat lijkt mij?
Wellicht even overleggen of je haar terug kunt kopen van de verzekering TS, dat gebeurt nog wel eens.
daantjuhhh schreef:Maar is je paard ziek?
Een gezond ouder dier wat prima op de wei kan staan is wel logisch dat fonds niet uitkeert.
Mocht hij ziek zijn kan je je dierenarts nog vragen een belletje te doen.
Wij hebben ooit een 2 jarige op stal gehad die was uitgegleden. Dik been, medicijnen gekregen.
Paar dagen later werd het niks beter.
Dierenarts met röntgen apparatuur op het erf. Ja hoor been gebroken.
Fonds wilde dat wij het paard een paar weken met gebroken been lieten staan. (Vanwege medicijnen in de bloedbanen en dan niet kunnen slachten) En dan zou ze met trailer naar de slacht moeten gebracht worden.
Beestje leed echt pijn, laten staan op stal was echt dier onvriendelijk. Laat staan ook nog eens vervoerd moeten worden.
Wij hebben flink ruzie moeten maken, dierenarts heeft er ook nog geen gebeld. Ondertussen hebben wij het paard in laten slapen.
Later bericht gekregen dat we toch gewoon het geld kregen. (Met we bedoel ik stal)
Lindor92 schreef:Dit zijn waardeloze fondsen. Mijn paard is via de handelaar dus de handel in gekomen ipv de slacht. Uiteindelijk heb ik haar in België gevonden en heeft ze een fijn baasje. Ze is wel opgeknapt, maar heeft een lange weg gehad.
Inderdaad terugkopen als je die mogelijkheid hebt. Dit hadden wij achteraf ook moeten doen.
appiesjappie schreef:Duhelo schreef:Maar, dit telt enkel als het paard ingeslapen wordt? wat zijn de voorwaarden als het paard uit zichzelf plots dood ligt?
Ja als het paard opeens dood in het weiland ligt krijg je gewoon uitbetaald.achteraf denk ik,ik had beter niet kunnen bellen
Duhelo schreef:appiesjappie schreef:
Ja als het paard opeens dood in het weiland ligt krijg je gewoon uitbetaald.achteraf denk ik,ik had beter niet kunnen bellen
Die houden die telefoontjes niet bij hoor.
Als je sowieso toch zelf laat inslapen, zou ik gewoon de afspraak plannen, en na het gebeurde opbellen dat het paard dood in de weide lag.
appiesjappie schreef:Nu ik er aan zit te denken om mijn Friese 18 jarige merrie in te laten slapen omdat ze al zolang ziek is en niemand iets voor haar kan doen heb ik contact met het paardenfonds gehad. Zij geven aan niks uit te betalen als ik haar in laat slapen. Zij willen haar overnemen, gaat dan naar een handelaar en waarschijnlijk wordt ze dan geslacht.
appiesjappie schreef:Lindor92 schreef:Dit zijn waardeloze fondsen. Mijn paard is via de handelaar dus de handel in gekomen ipv de slacht. Uiteindelijk heb ik haar in België gevonden en heeft ze een fijn baasje. Ze is wel opgeknapt, maar heeft een lange weg gehad.
Inderdaad terugkopen als je die mogelijkheid hebt. Dit hadden wij achteraf ook moeten doen.
Oh nee wat super erg!!! Fijn dat hij toch een goed baasje heeft. Maar onze merrie zit echt helemaal onder de diaree, stasrt benen en ze is aan het vermageren en ik denk niet dat iemand haar zou willen kopen op deze manier
Janneke2 schreef:appiesjappie schreef:Nu ik er aan zit te denken om mijn Friese 18 jarige merrie in te laten slapen omdat ze al zolang ziek is en niemand iets voor haar kan doen heb ik contact met het paardenfonds gehad. Zij geven aan niks uit te betalen als ik haar in laat slapen. Zij willen haar overnemen, gaat dan naar een handelaar en waarschijnlijk wordt ze dan geslacht.
Wat een verdrietig moment om te merken dat je verzekering 'de oude regeling' hanteert.![]()
De botte feiten zijn dat je bij slacht geld krijgt en dat inslapen geld kost.
En nog al wat verzekeringen verzekeren zoiets als de economische waarde van het paard min de slachtprijs.
En andermaal bot en grof gezegd over jouw lieveling - de economische waarde is waarschijnlijk niet veel hoger dan de slachtprijs.![]()
En ik geef je groot gelijk: "ik wil haar niet al die stress geven door in de kar te moeten, bij vreemden te komen en vervolgens alsnog geslacht te gaan worden."
Duhelo schreef:Die houden die telefoontjes niet bij hoor.
Als je sowieso toch zelf laat inslapen, zou ik gewoon de afspraak plannen, en na het gebeurde opbellen dat het paard dood in de weide lag.
Ibbel schreef:Duhelo schreef:Die houden die telefoontjes niet bij hoor.
Dat heet verzekeringsfraude en is een illegaal advies. En strafbaar, levert je een strafblad op.
Alsof een maatschappij daar niet gespitst op is...
TS: overleg even over terugkopen. Dat wordt echt vaak gedaan, dan krijg je de verzekerde waarde minus ergens tussen de 500 en 1000 euro, schat ik. Meer levert zo'n dier echt niet op in het slachtvee-circuit.
Gebruikers op dit forum: Bytespider en 6 bezoekers