Jet schreef:Dat kan aangeboden zijn hoor. maar het lijkt me geen optie om er een centraal topic voor Bokt van te maken.
Wat Ikke zegt klopt niet, tegen betaling derden vervoeren zonder alle papieren is illegaal, Nu is dat bij jou niet van toepassing, maar in mijn geval, met een tweepaardstrailer is het niet wijs om een deelrit te doen. Vrachtwagen(tjes) hebben meestal tussenschotten, maar trailers lang niet altijd meer.
Overigens: als ik een rit ergens naartoe heb en ik heb een rit in de buurt terug, deel ik wel kosten,. Ik geef het vaak ook aan aan de tweede aanvrager: die datum zit ik in de buurt en kan ikjeen rit terug krijgen, dan delen jullie een deel van de kosten. En de eerdere klant deelt ook en krijgt daar ook op tijd bericht van.
Spookje, echt, vergis je niet, lang niet iedereen in Nederland is zo netjes om ziektes op zijn stal te melden als hij ergens naar toe wil!!!
Ik heb het nergens over betalen, mind you!
IK zeg dat ik iedereen ongestraft het hele land door mag zeulen!
JIJ hebt het over betalen!
Als ik een weekend op stap ga met de NVVR en een lid vraagt of ie mee mag rijden omdat ik toch langs kom, is er helemaal niemand die mij tegen houdt om dat lid z'n paard op de wagen te zetten en verder te rijden. Jij niet, de wet niet en de verzekering ook niet!
Als je dan zo goed weet hoe het zit, moet je ook de HELE waarheid vertellen.
Ik ga al meer dan 30 jaar met de NVVR op stap en daar wordt ook vanalles bij elkaar gemikt. Het is inderdaad niet zo dat er nooit iets gebeurt is, maar met 6 - 8 weekenden per jaar, meer dan 35 jaar lang, kan ik de "toestanden" nog steeds tellen op de vingers van een hand.....
Dus ja, het kan best nuttig zijn, al heb ik er vanuit de NVVR al jaren de ervaring mee dat het slechts zelden blijkt te werken omdat degenen die ruimte op de wagen hebben niet in de buurt komen van degenen die vervoer nodig hebben.