Ik heb een 1,5 paard trailer al jaren. Eerst altijd met een losse rubbermat en te weinig kennis waardoor ik nooit echt erop gelet heb ook

Afijn 2 jaar geleden is de trailer compleet gerenoveerd en heb ik sindsien een verlijmde rubbertmat op de bodem liggen. Super fijn en stabiel. Er is alleen één nadeel. Mijn paard gaat altijd heel wijd staan in een trailer. In een 2 paards is die daarom ook niet te vervoeren met middenschot. Hij gaat met zijn rechtervoet tegen de wand helemaal staan die daar natuurlijk strak afgekit zit.
Met als gevolg dat die daar dan regelmatig een randje van kapot trapt. Het zou de gemiddelde mens niet eens opvallen en het is vaak maar heel subtiel maar inmiddels weet ik dat dat wel funest voor je bodem is.
Alleen ik blijf nu die kitrand vervangen

Wie heeft de gouden tip hiervoor waardoor ik niet 5x per jaar die kitrand zit te vervangen? De kit die ik gebruik koop ik van een trailerbedrijf is urinebestendige kit.
Paard staat verder overigens heel rustig in de trailer maar hij staat gewoon altijd wijd en op dezelfde manier.