Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
sa80 schreef:Net als veel andere verenigingen merken we dat het ledenaantal wat terugloopt.
Maar de kosten gaan juist omhoog. (onderhoud, vernieuwing, g/w/l betalingen, etc.)
Hoe gaan jullie hier in de club mee om? Wat organiseren of ondernemen jullie wat zorgt voor extra (grotere) inkomsten voor de vereniging?
Waardoor je financieel gezond blijft?
ikke schreef:sa80 schreef:Net als veel andere verenigingen merken we dat het ledenaantal wat terugloopt.
Maar de kosten gaan juist omhoog. (onderhoud, vernieuwing, g/w/l betalingen, etc.)
Hoe gaan jullie hier in de club mee om? Wat organiseren of ondernemen jullie wat zorgt voor extra (grotere) inkomsten voor de vereniging?
Waardoor je financieel gezond blijft?
Waarom lopen je leden weg?
Wat doe je om dat te voorkomen of ervoor te zorgen dat je nieuwe leden aantrekt?
Hoe groot is je budget om aan werving te doen?
cobiie schreef:Wat bieden jullie nu als vereniging?
Waarom lopen de leden weg?
Verkopen ze hun paarden?
Stoppen ze met wedstrijd rijden/met lessen?
Lopen ze over naar een andere locale vereniging?
Oscar schreef:Wat doen jullie om de club echt gezellig te houden? Het gaat nu vooral over faciliteiten, maar het gaat voor een groot deel ook over sfeer. Wat gezelligheid in de kantine, af en toe een keer een drankje pakken, een keer wat leuks organiseren, elkaar helpen als het nodig is. Tegenwoordig zijn mensen vaak heel individueel ingesteld en je zou kunnen proberen om wat terug naar af te gaan.
Oscar schreef:Wat doen jullie om de club echt gezellig te houden? Het gaat nu vooral over faciliteiten, maar het gaat voor een groot deel ook over sfeer. Wat gezelligheid in de kantine, af en toe een keer een drankje pakken, een keer wat leuks organiseren, elkaar helpen als het nodig is. Tegenwoordig zijn mensen vaak heel individueel ingesteld en je zou kunnen proberen om wat terug naar af te gaan.
miccamaaike schreef:Als ik lid zou worden van een vereniging, zou ik kijken naar een vereniging waar je een apart tarief hebt zonder lessen erbij. Zodat je ook lid kunt worden als je bijvoorbeeld geen lessen wilt maar wel wedstrijden wilt rijden. Ook voor oud-leden zou je dan een constructie kunnen maken met een soort donateurschap, zodat ze voor een klein bedrag wellicht nog wel wat betrokken blijven bij de vereniging.
HarmanyL schreef:Ik betaal 47,50 per jaar naast KNHS. Hierbij zitten wekelijks GRATIS clublessen waarvoor je je iedere week kan aanmelden. Verder organiseert onze vereniging echt heel veel activiteiten. Frontriemen maken (met een flinke bijdrage vanuit de club), EHBO bij paarden, droneshoot, clinics etc. Ben pas sinds kort lid omdat ik met m'n paard in de buurt ben komen staan. Maar zelfs zonder die clublessen was ik al aan t overwegen om lid te worden.
Gebruikers op dit forum: bbpin, Bytespider, Capriootje, Celebi, dollyspikkel, DWitzel, ennaile, Hootje, Kimmie235, Monody, Poety, pol013 en 12 bezoekers