Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight
welshfan97 schreef:Voorheen gebruikte ik altijd de auto van mijn moeder, maar zij wil deze verkopen. Ik kan deze overnemen, maar ik twijfel of ik deze moet overnemen of beter een compleet andere auto kan kopen. Één probleem; ik weet helemaal niks van auto's. Ik heb dus wat advies nodig
Mijn situatie: ik werk 5 dagen in de week op 35km afstand, en ga in de avonden naar mijn paard (15km). In de weekenden ga ik vaak op wedstrijd of lessen op een andere locatie. Ik rijd 2 paarden maar kan met de huidige auto er maar 1 meenemen (Toyota Rav4 2.0 uit 2011). Ik twijfel dus of ik deze moet overnemen of er alternatieve bestaan voor een vergelijkbare (9.000, of iets meer) aankoopprijs maar vooral ook vergelijkbaar brandstof verbruik en wegenbelasting. Heeft er iemand tips of adviezen?
* Ik heb een Mustang Camp-let 2 paardstrailer, ik begrijp van andere dat dit een relatief zware trailer is. Het liefst zou ik deze niet inruilen voor een andere omdat ik hem heel fijn vind in het gebruik.
welshfan97 schreef:De toyota Rav4 mag idd 2000kilo trekken (dat zou net genoeg zijn voor 2 paarden), maar in de praktijk heeft hij al heel veel moeite om met 1 paard in de ardennen de snelheid te houden bergop.
MariekeS_ schreef:In die prijsklasse heb je dan wel een oudere auto met flink wat kilometer op de teller, maar een Volkswagen Tiguan is er wel voor dat budget. De 2.0 mag 2200kg trekken.
jaime_andrea schreef:Landrover Freelander.
Relatief goedkoop in wegenbelasting en trekt met gemak 2 paarden ( mag ook 2000kg trekken )
Heb een 1.8 benzine schakel en een 2.5 liter V6 automaat deze is wat minder vriendelijk voor je portemonnee maar man man wat een heerlijke auto als je de hort op gaat.
Capriootje schreef:Hier nog een land rover liefhebber met een defender voor de tweepaards trailer maar ga wel mee in het advies hierboven.
ikke schreef:Capriootje schreef:Hier nog een land rover liefhebber met een defender voor de tweepaards trailer maar ga wel mee in het advies hierboven.
Ik weet niet wat jij ervoor hebt staan, maar ik ga TS niet aanbevelen om een versie van mijn bouwpakket ervoor te zetten.
Ik geloof nooit dat ze gelukkig wordt van 1:5 benzine, zonder trailer, zelfs niet op overgangstarief (yep, hij is van 1987).
Dees schreef:Gezien je volgens je openingspost zo een 100km per dag rijdt, zou ik een diesel overwegen. Trekken meer en trekken beter en zijn in de huidige markt minder populair dus ook betere kans op goede koop.
_San87_ schreef:Dees schreef:Gezien je volgens je openingspost zo een 100km per dag rijdt, zou ik een diesel overwegen. Trekken meer en trekken beter en zijn in de huidige markt minder populair dus ook betere kans op goede koop.
Afhankelijk van waar je woont/werkt en gezien de huidige dieselprijzen, zou ik dat dan weer niet doen .
Diesel is duurder in de wegenbelasting en momenteel ook zo'n 5 cent per liter duurder aan de pomp.
_San87_ schreef:Dees schreef:Gezien je volgens je openingspost zo een 100km per dag rijdt, zou ik een diesel overwegen. Trekken meer en trekken beter en zijn in de huidige markt minder populair dus ook betere kans op goede koop.
Afhankelijk van waar je woont/werkt en gezien de huidige dieselprijzen, zou ik dat dan weer niet doen .
Diesel is duurder in de wegenbelasting en momenteel ook zo'n 5 cent per liter duurder aan de pomp.
Dees schreef:Gezien je volgens je openingspost zo een 100km per dag rijdt, zou ik een diesel overwegen. Trekken meer en trekken beter en zijn in de huidige markt minder populair dus ook betere kans op goede koop.