TessaEppie schreef:Er stond een plasje op de bodem. Kan me niet voorstellen dat er zoveel condens ontstaat.
Maar kan natuurlijk wel een combi zijn. Echt koud was t niet.
Heeft u zelf ervaring met veel condens in uw trailer?
Wat is daar evt tegen te doen?
Dankuwel voor de reactie
ikke schreef:TessaEppie schreef:Er stond een plasje op de bodem. Kan me niet voorstellen dat er zoveel condens ontstaat.
Maar kan natuurlijk wel een combi zijn. Echt koud was t niet.
Heeft u zelf ervaring met veel condens in uw trailer?
Wat is daar evt tegen te doen?
Dankuwel voor de reactie
Diverse versies, zowel met de vrachtwagen (stalen dak) als met het polyester dak van de trailer (minder) als het kunststof dak van de Ifor. Alles wordt nat als er een warm paard in je trailer staat. Met een beetje pech heeft je paard ook nog wat zweet staan druppen en voor je het weet, heb je een zeiknatte vloer.
Wat je op de foto's laat zien, ziet er voor mij uit als condens.
Van diverse kennissen weet ik dat oudere Land Rovers zonder dakbekleding precies hetzelfde probleem hebben.
Murphylover schreef:Wij hebben een aluminium trailer. Hiervan staat ook in het onderhoudsboekje dat de trailer spat waterdicht is dus niet voledig waterdicht.
Bij ons staat er na een flinke bui ook een klein plasje water in en zijn de wanden nat, dus niks op je zorgen over te maken !!
TessaEppie schreef:Bodem is gelukkig van aluminium.
Ik had hiervoor een houten trailer.
Die was kurkdroog bij het vervoeren van mijn paard.
Ik ken dit ook niet. Heb stalgenootjes gevraagd met ook aluminium trailers en zij kennen dit ook niet. Maar kan natuurlijk.
Zij hebben allen een Cheval en die is half kunstof half aluminium. Met misschien betere ventilatie.
Dankjulliewel voor de reacties.
TessaEppie schreef:Murphylover schreef:Wij hebben een aluminium trailer. Hiervan staat ook in het onderhoudsboekje dat de trailer spat waterdicht is dus niet voledig waterdicht.
Bij ons staat er na een flinke bui ook een klein plasje water in en zijn de wanden nat, dus niks op je zorgen over te maken !!
Hoelang hebben jullie deze trailer al in gebruik? Hoe gaat dat met de bodem? Blijft deze goed ondanks dat het aluminium is?
Saaams schreef:Murphylover schreef:Saaams
Kan geen kwaad voor je bodem is van aluminium en zit rubber over, tenzij dat je een houtenbodem heb ja dan heb je een probleem.
Klopt. Maar aluminium kan ook oxideren.
Murphylover schreef:De trailer (1 1/2 jaar oud) is tegen het oxideren van uit de fabriek behandeld. Dus dat zou bij mijn trailer niet gebeuren
Maar ik weet inderdaad dat de oudere aluminium trailers kunnen oxideren en
En uit eindelijk je bodem of wand kan scheuren/breken. Om deze rede hebben wij ook een nieuwe gekocht i.p.v een tweedehands aluminium trailer.
Gebruikers op dit forum: Latinnnn en 1 bezoeker