Opzegtermijn stalling

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kintagi
Berichten: 53
Geregistreerd: 28-09-05
Woonplaats: Tilburg

Re: Opzegtermijn stalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-22 21:44

Maralyn bedankt. Hihi.

Ik vind dat ook niets. slecht weggaan is niks. Bah! En idd You never know. Maar het kan ook niet doorgaan zo dus vandaar gelijk actie. Als dat allemaal niet gaande was maar gewoon volgens afspraak dan was het ook geen moeite die maand.

Ach ik heb mijn vertrek gemeld. Heb het vriendelijk gehouden en ik kijk waarmee ze komen.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23443
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Opzegtermijn stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 22:12

Punt is ook dat als je vertrekt zonder je opzegtermijn te betalen of met ander gedoe dat je er ook rekening mee moet houden dat de paardenwereld een kleine wereld is en dat ook voor pensionklanten geld: "vertrouwen komt te voet en vertrekt te paard" waarmee ik wil zeggen dat als je eenmaal een slechte naam hebt dat je daar niet zomaar meer vanaf komt

KletsKoekje
Berichten: 3302
Geregistreerd: 20-01-06

Re: Opzegtermijn stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 22:56

Wat hierboven ergens wordt gezegd, gaan, melden dat je bewust bent van de opzegtermijn maar nu al ergens terecht kan en aangeven dat nog een maand kale stalhuur je een goede middenweg lijkt voor beide partijen.
Lijkt me best fair, en kan je goed uitelkaar.
Voorstellen kan altijd

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 09:21

Polly schreef:
Punt is ook dat als je vertrekt zonder je opzegtermijn te betalen of met ander gedoe dat je er ook rekening mee moet houden dat de paardenwereld een kleine wereld is en dat ook voor pensionklanten geld: "vertrouwen komt te voet en vertrekt te paard" waarmee ik wil zeggen dat als je eenmaal een slechte naam hebt dat je daar niet zomaar meer vanaf komt

Bij mij krijgt eerder een stalhouder een slechte naam die de paarden slecht verzorgt en dan ook nog geld wil vangen nadat de paardeneigenaar in arren moede maar vertrokken is .

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23443
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 10:15

anjali schreef:
Polly schreef:
Punt is ook dat als je vertrekt zonder je opzegtermijn te betalen of met ander gedoe dat je er ook rekening mee moet houden dat de paardenwereld een kleine wereld is en dat ook voor pensionklanten geld: "vertrouwen komt te voet en vertrekt te paard" waarmee ik wil zeggen dat als je eenmaal een slechte naam hebt dat je daar niet zomaar meer vanaf komt

Bij mij krijgt eerder een stalhouder een slechte naam die de paarden slecht verzorgt en dan ook nog geld wil vangen nadat de paardeneigenaar in arren moede maar vertrokken is .



Helemaal mee eens.
Maar als jij de vertrekkende klant bent die niet netjes vertrekt en dan vervolgens nergens je paard kwijt kan omdat er door pensionhouders makkelijk onderling dit soort dingen worden doorgegeven dan heb je als klant een iets groter probleem denk ik :)

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Opzegtermijn stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 10:41

@Polly: pensionhouders zijn soms eerder concurrenten van elkaar dan vrienden en beroddelen elkaar ook.Ik vind dat eerlijke diensten verleend moeten worden tegen eerlijke betaling.Aan beide kanten gaat er nogal eens wat mis.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 10:49

Polly schreef:
Helemaal mee eens.
Maar als jij de vertrekkende klant bent die niet netjes vertrekt en dan vervolgens nergens je paard kwijt kan omdat er door pensionhouders makkelijk onderling dit soort dingen worden doorgegeven dan heb je als klant een iets groter probleem denk ik :)


Inderdaad. Hier gebeurd het geregeld dat we 'gewaarschuwd' worden door andere pensionhouders over bepaalde klanten :j
(Weinig concurrentie onderling, iedere stal vervult andere behoeften)

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 10:57

anjali schreef:
@Polly: pensionhouders zijn soms eerder concurrenten van elkaar dan vrienden en beroddelen elkaar ook.Ik vind dat eerlijke diensten verleend moeten worden tegen eerlijke betaling.Aan beide kanten gaat er nogal eens wat mis.


Over wat TS best kan doen ga ik mij buiten houden, alhoewel ik denk dat je wettelijk geen kant op zou kunnen als de stalhouder er principieel mee verder zou gaan bij vertrek zonder betaling.

Maar dit stukje wil ik wel even tegen gaan: ik ben zelf pensionhouder en zeker particulier is er in mijn regio geen concurrentie. Sterker nog, wij wijzen naar elkaar door en waarschuwen elkaar. Zowat alle stallen particulier hier staan vol dus een strijd voor klanten is het zeker niet.

ElCamino

Berichten: 8931
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Opzegtermijn stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 11:17

Ik begrijp dit soort topics gewoon niet, heel eerlijk.
Het is heel simpel: je hebt een maand opzegtermijn. Bevalt de stal je niet zeg je op, en na die maand opzegtermijn vertrek je.....En als het per de 1e van de maand is heb je pech, moet je soms langer blijven.

Een pensionhouder moet ook andere wachtende klanten gaan bellen en die hebben ook en opzegtermijn. Anders kost een lege box gewoon veel geld. Opzeggen op de 29e of 30e vind ik ook zoiets lafs, je weet echt wel eerder dat je weg wilt....

En wil je écht per direct weg, pak je verlies en vertrek eerder,

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23443
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 11:46

anjali schreef:
@Polly: pensionhouders zijn soms eerder concurrenten van elkaar dan vrienden en beroddelen elkaar ook.Ik vind dat eerlijke diensten verleend moeten worden tegen eerlijke betaling.Aan beide kanten gaat er nogal eens wat mis.


Nou dit herken ik niet hoor, toen er in de familie nog een pensionstal was was er zeker geen sprake van concurrentie en in tijden waarin steeds meer pensionstallen gestopt zijn lijkt het mij niet dat er ineens veel meer concurrentie is.
Precies wat ik hieronder lees dus

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 11:47

ElCamino schreef:
Ik begrijp dit soort topics gewoon niet, heel eerlijk.
Het is heel simpel: je hebt een maand opzegtermijn. Bevalt de stal je niet zeg je op, en na die maand opzegtermijn vertrek je.....En als het per de 1e van de maand is heb je pech, moet je soms langer blijven.

Een pensionhouder moet ook andere wachtende klanten gaan bellen en die hebben ook en opzegtermijn. Anders kost een lege box gewoon veel geld. Opzeggen op de 29e of 30e vind ik ook zoiets lafs, je weet echt wel eerder dat je weg wilt....

En wil je écht per direct weg, pak je verlies en vertrek eerder,


Ik ben het hier mee eens. En vaak is het ook zo dat iemand die wegaat dat doet omdat'ie niet tevreden is. Natuurlijk zijn er ook mensen die hun paard verhuizen om andere redenen, maar 9 van de 10 verhuizen omdat er ergernissen zijn of je denkt dat het ergens anders beter is. Dus ja, wanneer is er sprake van wanprestatie?

TS, als ik je een tip mag geven: laat je niet voor het karretje van je stalgenoten spannen. Want zij roepen nu wat jij moet doen, maar geen van hen heeft de moed gehad het aan te kaarten. Dus jij mag dat nu doen, zodat het voor hén misschien beter wordt.

jowien
Berichten: 977
Geregistreerd: 11-04-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 12:02

vertel over je vertrek in een echt gesprek, niet via appjes. Geef aan dat die laatste maand dat je paarden er niet meer staan, ze geen brok, hooi en stro gebruiken. Dat je de kale stalhuur best wilt betalen als ze nog geen nieuwe huurder hebben, maar dat je het geld voor brok, hooi en stro graag terug krijgt/ minder betaalt. Doe dan niet al te moeilijk over hoeveel dat precies is.

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 12:26

jowien schreef:
vertel over je vertrek in een echt gesprek, niet via appjes. Geef aan dat die laatste maand dat je paarden er niet meer staan, ze geen brok, hooi en stro gebruiken. Dat je de kale stalhuur best wilt betalen als ze nog geen nieuwe huurder hebben, maar dat je het geld voor brok, hooi en stro graag terug krijgt/ minder betaalt. Doe dan niet al te moeilijk over hoeveel dat precies is.


Als staleigenaar zou ik hier persoonlijk niet in meegaan, maar je kan best proberen :)

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 13:05

Poekkie schreef:
jowien schreef:
vertel over je vertrek in een echt gesprek, niet via appjes. Geef aan dat die laatste maand dat je paarden er niet meer staan, ze geen brok, hooi en stro gebruiken. Dat je de kale stalhuur best wilt betalen als ze nog geen nieuwe huurder hebben, maar dat je het geld voor brok, hooi en stro graag terug krijgt/ minder betaalt. Doe dan niet al te moeilijk over hoeveel dat precies is.


Als staleigenaar zou ik hier persoonlijk niet in meegaan, maar je kan best proberen :)

Waarom zou jij daar niet in mee willen gaan? Ze gebruikt dat dan toch niet?

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Opzegtermijn stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 13:07

Omdat ik gewoon reken op de stalprijs. Al het vlas en hooi en eten is al ingekocht. Ik ga niet beginnen voor de ene te rekenen en voor de andere niet. Daarbij hou ik mij gewoon aan alle afspraken in het contract en verwacht ik dat van de andere partij ook.

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 13:13

Poekkie schreef:
Omdat ik gewoon reken op de stalprijs. Al het vlas en hooi en eten is al ingekocht. Ik ga niet beginnen voor de ene te rekenen en voor de andere niet. Daarbij hou ik mij gewoon aan alle afspraken in het contract en verwacht ik dat van de andere partij ook.

Maar ts wil daar nu meteen weg omdat de stalhouder zich niet aan het contract houdt dat hij haar paard adequaat moet verzorgen.Als hij dat wel had gedaan dan zou ze toch niet op stel en sprong wegwillen?

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Opzegtermijn stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 13:17

Oh ik ben al wat mensen tegen gekomen anders…

We horen ook maar 1 kant en weten helemaal niet wat er in het contract staat. TS kan proberen he, ik zeg alleen maar dat ik het zelf niet zou doen.

Popstra
Berichten: 13753
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 13:46

ElCamino schreef:
Ik begrijp dit soort topics gewoon niet, heel eerlijk.
Het is heel simpel: je hebt een maand opzegtermijn. Bevalt de stal je niet zeg je op, en na die maand opzegtermijn vertrek je.....En als het per de 1e van de maand is heb je pech, moet je soms langer blijven.

Een pensionhouder moet ook andere wachtende klanten gaan bellen en die hebben ook en opzegtermijn. Anders kost een lege box gewoon veel geld. Opzeggen op de 29e of 30e vind ik ook zoiets lafs, je weet echt wel eerder dat je weg wilt....

En wil je écht per direct weg, pak je verlies en vertrek eerder,


Helemaal mee eens!

Dan nog dat stro en voer mee willen pakken...serieus?? :roll:

ElCamino

Berichten: 8931
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Opzegtermijn stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 14:57

Bij ons op stal rekenen ze reserveringskosten wanneer mensen eerder weggaan dan hun opzegtermijn.
Dat vind ik al héél netjes van ze, ze rekenen dan de boxhuur en niet verbruik stro/vlas/voer.
Wellicht kan TS dat regelen met de stalhouder voor de maand die ze er niet staat

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Opzegtermijn stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 15:03

Vandaag weggaan en het stro en brok dat je deze maand nog tegoed hebt is dan voor de kalender stalling die er nog een maand over blijft.
Zeker niet langer blijven staan

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 15:23

Polly schreef:
Je hebt zelf je handtekening onder dat contract gezet.
Pak je verlies, betalen en wegwezen. Hou de eer aan jezelf, dat contract heb je niet voor niks getekend, andersom is het ook niet fijn als een stalhouder je van de ene op de andere dag eruit mag


Dit. Ik ben eig altijd wel vertrokken op vorige stallen om dit soort dingen. Ga je nooit winnen. Zonde van tijd en energie.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23443
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 15:43

anjali schreef:
Poekkie schreef:
Omdat ik gewoon reken op de stalprijs. Al het vlas en hooi en eten is al ingekocht. Ik ga niet beginnen voor de ene te rekenen en voor de andere niet. Daarbij hou ik mij gewoon aan alle afspraken in het contract en verwacht ik dat van de andere partij ook.

Maar ts wil daar nu meteen weg omdat de stalhouder zich niet aan het contract houdt dat hij haar paard adequaat moet verzorgen.Als hij dat wel had gedaan dan zou ze toch niet op stel en sprong wegwillen?



Staat er in het contract vermeld hoeveel cm stro er in de boxen moet liggen en hoeveel kilo hooi er gevoerd word? TS vind dat het paard niet goed verzorgd word maar ik heb er in het verleden ook een op stal gehad die elke dag alle bruine vlasjes uit haar stal stond te scheppen en dan gewoon lekker onbeperkt vlas in de box mikte. Toen is er ook een beperking opgegaan.

Je hoort het verhaal maar van 1 kant he

imaudy
Berichten: 5045
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 17:46

ElCamino schreef:
Ik begrijp dit soort topics gewoon niet, heel eerlijk.
Het is heel simpel: je hebt een maand opzegtermijn. Bevalt de stal je niet zeg je op, en na die maand opzegtermijn vertrek je.....En als het per de 1e van de maand is heb je pech, moet je soms langer blijven.

Een pensionhouder moet ook andere wachtende klanten gaan bellen en die hebben ook en opzegtermijn. Anders kost een lege box gewoon veel geld. Opzeggen op de 29e of 30e vind ik ook zoiets lafs, je weet echt wel eerder dat je weg wilt....

En wil je écht per direct weg, pak je verlies en vertrek eerder,


Als iemand verwacht dat zijn paard nog slechter verzorgd wordt dan zeg je pas op het laatste moment op. Het is geven en nemen hoor.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 19:01

anjali schreef:
Poekkie schreef:
Omdat ik gewoon reken op de stalprijs. Al het vlas en hooi en eten is al ingekocht. Ik ga niet beginnen voor de ene te rekenen en voor de andere niet. Daarbij hou ik mij gewoon aan alle afspraken in het contract en verwacht ik dat van de andere partij ook.

Maar ts wil daar nu meteen weg omdat de stalhouder zich niet aan het contract houdt dat hij haar paard adequaat moet verzorgen.Als hij dat wel had gedaan dan zou ze toch niet op stel en sprong wegwillen?


Je moet altijd je leverancier eerst in de gelegenheid stellen het probleem op te lossen. Dus dan moet je zeggen wat je dwars zit en een duidelijke termijn stellen waarin je verbetering wilt zien. Maar volgens mij is het het beste om gewoon je verlies maar te pakken. Dus betalen en weggaan. Ik zou bij vertrek eerlijk zeggen waarom je gaat, dan kan de stalhouder hier wellicht iets aan veranderen. Maar niet met je stamgenoten overleggen wat je moet zeggen. Gewoon een normaal, fatsoenlijk gesprek. En dan heb jij dit netjes afgerond.

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 10:08

imaudy schreef:
ElCamino schreef:
Ik begrijp dit soort topics gewoon niet, heel eerlijk.
Het is heel simpel: je hebt een maand opzegtermijn. Bevalt de stal je niet zeg je op, en na die maand opzegtermijn vertrek je.....En als het per de 1e van de maand is heb je pech, moet je soms langer blijven.

Een pensionhouder moet ook andere wachtende klanten gaan bellen en die hebben ook en opzegtermijn. Anders kost een lege box gewoon veel geld. Opzeggen op de 29e of 30e vind ik ook zoiets lafs, je weet echt wel eerder dat je weg wilt....

En wil je écht per direct weg, pak je verlies en vertrek eerder,


Als iemand verwacht dat zijn paard nog slechter verzorgd wordt dan zeg je pas op het laatste moment op. Het is geven en nemen hoor.

Ja,bij slechte stallingen of onenigheid heb je het risico dat ze zich op je paard gaan afreageren. Een goede stalhouder zal dat nooit doen maar het zijn niet allemaal dierenvrienden.