Eenheden paardenvergunningen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Erik_Petra

Eenheden paardenvergunningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-22 13:33

Hoi allemaal,

Wij, Erik en Petra, zijn hier nieuw, aangenaam kennis te maken! :j

Wij zijn voornemend om een paardenpension in Noord-Brabant te beginnen; op de locatie die wij willen gaan kopen ligt een vergunning voor 20 paarden, zie foto. kunnen jullie mij helpen met wat deze vergunning nou precies betekent in de praktijk? :o

Greetz, Petra
Laatst bijgewerkt door Erik_Petra op 12-09-22 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Erik_Petra

Re: Eenheden paardenvergunningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-22 13:33

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 13:54

Kan je dat niet navragen bij de gemeente? Of de instantie die dit uitgegeven heeft? Het lijkt mij dat 20 dieren 20 dieren is. Volgens mij tellen 2 veulens samen ook niet als 1 paard? Maar ik zou dit gaan navragen bij de uitgevende instantie.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Erik_Petra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-22 14:00

Suzanne F. schreef:
Kan je dat niet navragen bij de gemeente? Of de instantie die dit uitgegeven heeft? Het lijkt mij dat 20 dieren 20 dieren is. Volgens mij tellen 2 veulens samen ook niet als 1 paard? Maar ik zou dit gaan navragen bij de uitgevende instantie.

Klopt, ik ben er al uit en heb de vraag aangepast :o

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 14:09

Dit had een hele uitleg getypt, dacht dat je uit België kwam, niet van toepassing dus, want zie in je profiel dat je in nederland zit.

Erik_Petra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-22 14:11

tengeltje11 schreef:
Dit had een hele uitleg getypt, dacht dat je uit België kwam, niet van toepassing dus, want zie in je profiel dat je in nederland zit.

Haha, geeft niet, toch bedankt! ;)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 15:12

als dat hetzelfde gaat als bij koeien. Betekent dat, dat je max. 20 dieren van 3+ leeftijd mag houden, maar dus wel ook jongere dieren.
(Dus dat je bijv. een gedeelte opfok zou kunnen doen).
Geen idee natuurlijk hoeveel hectare enzo je hebt dus hoeveel je er daadwerkelijk kwijt kunt.... Maar van daaruit kun je natuurlijk wel gaan rekenen of het rendabel gaat zijn. (er rekening mee houdende dat de regels wellicht nog strenger gaan worden, want ik weet niet of je het stikstofbeleid hebt gezien. Maar als er nu 20 "volwassen" dieren toegestaan zijn, en je zit in een reductiegebied waar ze op 50% of hoger zitten, dan blijven er nog maar weinig toegestane over ;-) )

https://www.mbcfotografie.nl
Nu een super gave winactie twv €175 op mijn insta en Facebook!
Mijn leven met mijn pony? Insta Barrie_de_pony
https://www.instagram.com/barrie_de_pony/?hl=nl

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 15:39

Gezien de ontwikkelingen qua zowel stikstof als wolf, kijk eerst eens heel goed wat er om je heen ligt aan natura2000 en plan genoeg stalruimte voor je pensionklanten. PP, etc. zijn prachtig, maar ook problematisch aan het worden ('s nachts in elk geval).

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 15:42

Informeer ook bij het RVO? Ik weet uit de wandelgangen dat idd ivm stikstof er al veel te doen is ook om pensionstallen. Vooral in de randstad is het een stil probleem. Verder moet je een goed programma bijhouden van alle paarden die op stal staan. Je moet een UBN nummer hebben bij het RVO en alle paarden die bij jou stallen binnen 30 dagen aanmelden. En dan schijnen er ook nog regels te zijn omtrent huisvestiging. Een paard moet een stal hebben waar ze languit in kunnen liggen. Ik vind het heel dapper dat je er nog aan begint. En eigenlijk denk ik dat je wat toevoegt als je af en toe meldt hoe of het gaat? Je zal niet de enige zijn met vragen.

Groetjes, Anouk!
Engels gediplomeerd (Qualified) zadelmaker en lid van Society of Mastersaddlers in Engeland. Tevens zadel fitter. Kijk eens op mijn site: http://www.wellsaddle.nl

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 23:09

Voor wat betreft je foto: Heb je hier iets aan? https://www.infomil.nl/onderwerpen/land ... toren-per/ . Je kan doorlinken naar paarden.

Succes in elk geval in een tijd waar juist veel pensionstallen stoppen. Ik vind het gaaf en top dat je onderzoekt of het haalbaar is en een stal wil gaan starten!

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

fensy79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 07:35

Mag ik vragen waar in noord Brabant :D

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 07:48

Voor wat betreft stikstof is van belang wanneer deze vergunning is afgegeven.

SARINO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 08:37

Ik zal hier voor de aankoop een adviseur voor inschakelen , beter een paar keer paar honderd euro uitgeven om alle vergunningen te laten checken dan een spul kopen waar je uiteindelijk niks mag houden. Het hangt heel erg af van wanneer de vergunning is of hij onheroepelijk is of tijdelijk. Alles wat onder de PAS in aangevraagd is nu aan te vechten door milieuorganisaties en je kan sluiten indien ze je bedrijf uitkiezen om te handhaven.

Erik_Petra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-22 09:00

idefix4 schreef:
Informeer ook bij het RVO? Ik weet uit de wandelgangen dat idd ivm stikstof er al veel te doen is ook om pensionstallen. Vooral in de randstad is het een stil probleem. Verder moet je een goed programma bijhouden van alle paarden die op stal staan. Je moet een UBN nummer hebben bij het RVO en alle paarden die bij jou stallen binnen 30 dagen aanmelden. En dan schijnen er ook nog regels te zijn omtrent huisvestiging. Een paard moet een stal hebben waar ze languit in kunnen liggen. Ik vind het heel dapper dat je er nog aan begint. En eigenlijk denk ik dat je wat toevoegt als je af en toe meldt hoe of het gaat? Je zal niet de enige zijn met vragen.

Thanks voor het meedenken! En ja, ik zal af en toe even een update geven over de stand van zaken (en vast nog vaker een vraag hier posten haha)

Erik_Petra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-22 09:03

Jet schreef:
Voor wat betreft je foto: Heb je hier iets aan? https://www.infomil.nl/onderwerpen/land ... toren-per/ . Je kan doorlinken naar paarden.

Succes in elk geval in een tijd waar juist veel pensionstallen stoppen. Ik vind het gaaf en top dat je onderzoekt of het haalbaar is en een stal wil gaan starten!

Thanks! Wij vinden het ook spannend, maar ook ontzettend leuk (en nodig, zo blijkt wel)!

Erik_Petra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-22 09:03

fensy79 schreef:
Mag ik vragen waar in noord Brabant :D

Overloon

Erik_Petra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-22 09:07

SARINO schreef:
Ik zal hier voor de aankoop een adviseur voor inschakelen , beter een paar keer paar honderd euro uitgeven om alle vergunningen te laten checken dan een spul kopen waar je uiteindelijk niks mag houden. Het hangt heel erg af van wanneer de vergunning is of hij onheroepelijk is of tijdelijk. Alles wat onder de PAS in aangevraagd is nu aan te vechten door milieuorganisaties en je kan sluiten indien ze je bedrijf uitkiezen om te handhaven.

De vergunning is afgegeven in 2003 en onherroepelijk. We hebben inderdaad professionele hulp bij het onderzoeken naar wat mogelijk is, dat helpt zeker!

Eatshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 09:21

TS laat je goed voorlichten, en haal je info bij een ouwe rot in het vak die weet waar hij het over heeft ipv jezelf gek te zoeken bij zo vreselijk veel verschillende bronnen. Bel even met Wilfred Franken (van de Goudse manege en PPHO) en nodig jezelf daar even uit op de koffie.

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 09:45

Dit lijkt me een milieumelding of milieuvergunning. Leuk voor de gemeente, maar wat betreft stikstof heb je hier dus niks aan. Daarvoor is de vergunning waarschijnlijk 'te nieuw', afhankelijk van de Natura 2000-gebieden in de buurt. Meestal moet je terug naar een referentie van 1994 én moeten de stal nog aanwezig zijn waarop de vergunning is gebaseerd.
Écht, wat hier al gezegd, schakel professionele hulp in.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie