Ervaringen met schuldbemiddeling?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
meggiemeg

Berichten: 12240
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Ervaringen met schuldbemiddeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 08:31

Ik vraag me af hoe de eigenaresse nu echt begaan is met de pony, gevoelsmatig wellicht vast nog wel, maar of het verstandig is om het dier aan te houden in de situatie waar in ze nu zit is wel iets heel anders. Ze kan en mag het gewoon niet doen hoe ze nu handelt, lekker makkelijk om misbruik te maken van het verantwoordelijkheidsgevoel van een ander (TS in dit geval). Kwam ze voorheen wel regelmatig toen er nog geen achterstand was in de kosten?

Poekkie

Berichten: 7361
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Ervaringen met schuldbemiddeling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-22 08:52

Nee absoluut niet. Toen ze het paard hier heeft afgezet is ze de namiddag nog op vakantie vertrokken om een voorbeeld te geven. Ik denk dat ze gemiddeld 1-3 keer per jaar het paard uit de wei haalde om te poetsen.

DuoPenotti

Berichten: 29831
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Ervaringen met schuldbemiddeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 09:38

Ongelooflijk dat iemand zo een paard houd, zelfs al zou je het gemakkelijk kunnen betalen.
Zo'n paardje is toch beter af bij een eigenaar die nog lekker gaat tutten.
En dan nu, iemand die het ook niet eens kan betalen...waarom houd ze hem?? Dat is toch niet te snappen.
Maar goed met meer van die ondoordachte keuzes snap ik wel dat iemand schulden heeft....

meggiemeg

Berichten: 12240
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Ervaringen met schuldbemiddeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 09:49

Dan vraag ik me inderdaad af waarom ze het dier nog heeft. 1-3 keer per jaar een keer langs komen...

Poekkie

Berichten: 7361
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-22 10:02

Zo ken ik er eigelijk nog wel meer hoor (zonder betalingsproblemen).
Of je zo een paard moet willen houden is iets anders, maar zolang zij geen afstand wil doen kan ik dat op deze moment ook niet afdwingen. De gerechtelijke procedures daarvoor ga ik niet in, dat is zeker.

Fitzroy

Berichten: 25146
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Ervaringen met schuldbemiddeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 10:15

Het is een 30-jarige. Daar hoef je toch niet zo vaak naar toe? Doen mensen die hun paard op een pensioenstal hebben staan ook niet.

DuoPenotti

Berichten: 29831
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Ervaringen met schuldbemiddeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 10:19

Maar hij staat niet op een pensioenstal.
Ik heb hier eens een paard op pension gehad en daar werd dat vooraf ook vermeld, ik kan weinig komen is dat oke. Bij een gewone stal vind ik dat ook een hele normale vraag. Zou daar niet vanuit gaan dat dit de norm is.

Poekkie

Berichten: 7361
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Ervaringen met schuldbemiddeling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-22 10:24

‘T is hier ook geen manege he. Ik weet niet wat jij specifiek onder pensioenstal schaart?
De Paarden staat 24/7 buiten in kudde in de zomer en in de winter de nachten binnen en de rest ook buiten in kudde. Of je effectief rijdt of niet boeit mij eerlijk gezegd niet. En hoe vaak je moet komen is ook niet contractueel vastgelegd ofzo, al vind ik het wel fijn als mensen toch 1x per week eens komen kijken naar hun paard. Maar op zich leeft die pony prima gelukkig hier, en kan er dezelfde verzorging geboden worden als op een pensioenstal. Ik heb ook geen problemen met mensen die hier hun paard op pensioen zouden willen zetten als daar voor betaald wordt. De meesten van haar kuddegenoten zijn trouwens nu ook 18+.

meggiemeg

Berichten: 12240
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Ervaringen met schuldbemiddeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 10:46

Beetje interesse en verantwoording tonen lijkt mij niet meer dan normaal, dat is iets wat niet echt lukt als je maar 1-3 keer per jaar komt.
Toen ik nog met mijn paarden in pension stond waren daar ook mensen die hun paard hadden gestald, moesten enkele reis ruim 5 kwartier rijden. Dat vonden ze te ver om vaker dan eens in de 6 weken te komen op zondag. Die zondag moest het paard er dan ook aan geloven, mocht de hele dag aan de bak want ja ze kwamen pas over 6 weken weer, en maar klagen de conditie was niet alles van het paard, arm dier vond ik het maar, 1 dag keihard aan het werk en daarna weer stil staan met spierpijn. Wat mag je dan nog verwachten.
Persoonlijk zou ik het niet prettig vinden om dat soort klanten te hebben.

santie

Berichten: 1388
Geregistreerd: 27-03-05
Woonplaats: Hippolytushoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 23:52

meggiemeg schreef:
Beetje interesse en verantwoording tonen lijkt mij niet meer dan normaal, dat is iets wat niet echt lukt als je maar 1-3 keer per jaar komt.
Toen ik nog met mijn paarden in pension stond waren daar ook mensen die hun paard hadden gestald, moesten enkele reis ruim 5 kwartier rijden. Dat vonden ze te ver om vaker dan eens in de 6 weken te komen op zondag. Die zondag moest het paard er dan ook aan geloven, mocht de hele dag aan de bak want ja ze kwamen pas over 6 weken weer, en maar klagen de conditie was niet alles van het paard, arm dier vond ik het maar, 1 dag keihard aan het werk en daarna weer stil staan met spierpijn. Wat mag je dan nog verwachten.
Persoonlijk zou ik het niet prettig vinden om dat soort klanten te hebben.


Het probleem is dat je dat als stalhouder vooraf niet weet. Huurder zal (vaak) niet zeggen dat hij/zij bijna nooit komt...

meggiemeg

Berichten: 12240
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Ervaringen met schuldbemiddeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 08:48

Inderdaad sommige zullen het niet zeggen, een enkeling zal er eerlijk voor uit komen.

Spaansepony
Berichten: 994
Geregistreerd: 03-05-17

Re: Ervaringen met schuldbemiddeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 11:05

Ik ben benieuwd hoe het is afgelopen.

Poekkie

Berichten: 7361
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-22 11:47

Eigenaresse is verspreid over de afgelopen dagen in cash een aanzienlijk deel van het verschuldigde bedrag komen betalen met beloftes om ten laatste woensdag het resterende deel af te lossen. Geen idee waar het vandaan komt, heb bewust zo min mogelijk interesse getoond in verhalen en excuses.
Nieuw contract oid is nog niet getekend. Ik voorzie ook geen stal meer voor de pony, die is viavia ondertussen ook al opgevuld. (Is eigenaresse de afgelopen dagen ook zelfs nog niet eens opgevallen dat er een nieuw paard bij stond :') ). Wel mag ze van mij blijven als 24/7 weidepaard, dus in de winternachten buiten met schuilstal, hooi en toegang tot de weide ipv ‘s nachts op stal, onder strenge voorwaarden dat niet betaald = 1ste week van de volgende maand thuis afgeleverd.

Mer1980

Berichten: 18884
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Ervaringen met schuldbemiddeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 14:19

Wel fijn dat je eindelijk het grootste gedeelte van het geld binnen hebt gekregen.

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 14:23

Gelukkig dat ze bezig is met schulden afbetalen. En slim om het dier op de 24/7 buiten te laten zodat er een betalende klant in de stal kan staan.

Storm

Berichten: 20862
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Ervaringen met schuldbemiddeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 18:46

Mooi opgelost zo! +:)+

Poekkie

Berichten: 7361
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Ervaringen met schuldbemiddeling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-22 18:49

Tsja ik durf nog niet te vroeg victorie kraaien :')
Eerst maar eens even kijken of deze week de beloftes worden nagekomen. In elk geval is een eventueel verlies al sterk beperkt gelukkig.

Ineke2

Berichten: 33157
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ervaringen met schuldbemiddeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 18:59

Deze ontwikkeling is alvast een beetje een opluchting voor jou ts. Hopelijk komt de rest inderdaad nu ook van de week en daarna maandelijks.

Anoniem

Re: Ervaringen met schuldbemiddeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 20:15

Gelukkig iig wel al iets gekregen dan, hopelijk komt de rest ook snel en geen gedoe meer.

Poekkie

Berichten: 7361
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Ervaringen met schuldbemiddeling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-22 13:50

Kleine update: uiteindelijk is het nog achterstallige geld ook toch betaald. De merrie mag dus blijven maar wel als weidepaard en onder de strikte voorwaarde dat bij 2 weken betaalachterstand al een aangetekende brief met opzeg zal volgen.

Eind goed al goed uiteindelijk?

KimD

Berichten: 20447
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Ervaringen met schuldbemiddeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 14:29

Ik vind je nog best coulant, ik had het niet eens meer afgesproken dat er een aangetekende brief zou volgen. Ik zou het paard direct aan de deur zetten. Erg coulant en netjes opgelost TS! :j

Duhelo

Berichten: 28566
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Ervaringen met schuldbemiddeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 15:35

Ik vind je ook coulant, zou tenminste het stalgeld VOOR het aanbreken van de nieuwe maand eisen. Maar fijn dat er alsnog betaald is en het paardje gewoon kan blijven!

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Re: Ervaringen met schuldbemiddeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 15:39

Fijn ts!

Poekkie

Berichten: 7361
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-22 16:17

Duhelo schreef:
Ik vind je ook coulant, zou tenminste het stalgeld VOOR het aanbreken van de nieuwe maand eisen. Maar fijn dat er alsnog betaald is en het paardje gewoon kan blijven!


Ja wij vragen betaling op de eerste… dus na 2 weken is de 15de van de maand ongeveer. Dwz dat er dan nog een maand opzegtijd is contractueel. Wat ook ongeveer overeenkomt met de waarborg die we hebben ;)

imaudy
Berichten: 5081
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 19:11

Ik vind je ook wel coulant, maar ben toch blij dat de oude dame kan blijven :D