Ik zit hier met een paar km over de grens in Duitsland . Gisteren was het erg warm, 29 graden en volle zon.
Toen ging ik uit eten en we zaten lekker in de schaduw op een terras middenin een dorp bij een kerk in een winkelstraatje toen ik daar ineens hard gehinnek hoorde? Ik keek en zag toen dat een echtpaar een bus met daarachter een trailer voor het restaurant en terras geparkeerd hadden met daarin dat hinikkende paard. De trailer en auto stonden pal tegenover het terras in de volle zon en toen was het 29 graden.
Ik wist niet wat ik zag! Zelf stond mijn auto om de hoek in de schaduw.
De eigenaren gingen pal achter mij zitten en uitgebreid uit eten?
Al die tijd stond dat paard in de volle zon langs de weg..

Mijn vriend ging afrekenen en ik stond te wachten op hem en stond naar die trailer te kijken. Toen kwam de man van het stel(leek zo paardenhandelaartype?) naar de trailer lopen en ging kijken en liep weer terug en keek zo mij recht in mijn gezicht aan.
Dus ik zeg hem kan dat wel zo een paard in de volle zon met deze hitte? Kun je hem niet beter even in de schaduw zetten?? De man zei nou nee ik ben hier niet zo bekend dus dat weet ik niet precies. En ik heb de raampjes wat open dus dan zal het wel goed gaan.
Ik vroeg mij af kan dit?
Ik vond het zo vreemd? Of kan een paard daar wel tegen?
Alvast bedankt!