Kreupel paard vervoeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarleenM

Berichten: 1857
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: Gronau (Duitsland)

Re: Kreupel paard vervoeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 23:11

Dierarts Hellmann in Ahaus heeft ook mobiele apparatuur en gaat ook richting Nordhorn volgensmij, is een vriendelijke arts die meedenkt en eventueel ook iemand anders weet mocht hij niet kunnen omdat het tever is. Wellicht die eens een belletje geven

Lizenlotte
Berichten: 413
Geregistreerd: 17-01-20

Re: Kreupel paard vervoeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-22 09:13

Bedankt voor de toevoeging. Ahaus is qua afstand 2 keer zo ver als Arthur zag ik, en Arthur heeft al aangegeven dat hij wel deze kant op komt. We gaan daar dus een afspraak maken en hopen dat hij de oorzaak vind en het kan verhelpen.

Lynn_Nikita

Berichten: 25529
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 09:30

Staat het paard al die tijd al kreupel te wachten?

maj0

Berichten: 6610
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Kreupel paard vervoeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 09:32

fijn om te horen dat Arthur kan komen!

Lizenlotte
Berichten: 413
Geregistreerd: 17-01-20

Re: Kreupel paard vervoeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-22 09:49

Zoals gezegd staat het paard niet zonder behandeling Lynn- Nikita en staat ze onder toezicht van de eigen dierenarts en een fysiotherapeut.

GamblersCup
Berichten: 13430
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 10:35

Nu al een afspraak gemaakt zie ik. Maar "in Duitsland geen mobiele apparatuur te vinden" is onzin. Ik zit bij Lingen, heb op verschillende stallen in de regio gestaan en de dierenartsen hier hebben bijna allemaal mobiele apparatuur.

Wat ik alleen niet helemaal begrijp, heeft die dierenarts in de praktijk ook geen röntgenapparatuur dan? Want dat is vast dichterbij dan een kliniek. Hebben ze hier namelijk ook overal, als ze ook op paarden gericht zijn. Iemand van zo ver weg halen is gewoon helemaal niet nodig. Maar goed, zo is het tenminste geregeld.

anjali
Berichten: 15189
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 11:36

GamblersCup schreef:
Nu al een afspraak gemaakt zie ik. Maar "in Duitsland geen mobiele apparatuur te vinden" is onzin. Ik zit bij Lingen, heb op verschillende stallen in de regio gestaan en de dierenartsen hier hebben bijna allemaal mobiele apparatuur.

Wat ik alleen niet helemaal begrijp, heeft die dierenarts in de praktijk ook geen röntgenapparatuur dan? Want dat is vast dichterbij dan een kliniek. Hebben ze hier namelijk ook overal, als ze ook op paarden gericht zijn. Iemand van zo ver weg halen is gewoon helemaal niet nodig. Maar goed, zo is het tenminste geregeld.

Of de kliniek nu dichtbij is of verder weg,een paard op 3 benen de trailer in-en weer uitkrijgen lijkt me niet te doen.Daarbij zou er dan ook mogelijk nog meer schade aangericht worden. Gelukkig gaat er al iemand langskomen heb ik begrepen.Het zal mij benieuwen wat het is!

GamblersCup
Berichten: 13430
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 17:21

Ik snap jouw antwoord op mijn bericht niet helemaal anjali?

Als de dierenarts geen mobiele apparatuur heeft en zegt dat ze naar de kliniek moet, lijkt het me logischer dat het paard naar de praktijk gebracht wordt, stukken dichterbij. Maar als die praktijk helemaal geen röntgenapparatuur heeft (best slecht eigenlijk) dan zou ik een andere dierenarts bellen die dat wél heeft. Genoeg in deze omgeving. Also, mobiel.

Lizenlotte
Berichten: 413
Geregistreerd: 17-01-20

Re: Kreupel paard vervoeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-22 18:04

Het zal je verbazen gamblerscup maar Arthur zit dichterbij dan Lingen. Arthur zit nog geen 30 km van stal verwijderd en Lingen is meer dan 40.

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Kreupel paard vervoeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 18:27

Alles binnen 100 km is toch goed aan te rijden over het algemeen?
Ik heb zelden een goede DA binnen 30-50 km gehad.
Hopelijk valt het uiteindelijk mee. Staat hij nog steeds echt op 3 benen? Hopelijk wel op sterke pijnstilling?

GamblersCup
Berichten: 13430
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 19:15

Lizenlotte schreef:
Het zal je verbazen gamblerscup maar Arthur zit dichterbij dan Lingen. Arthur zit nog geen 30 km van stal verwijderd en Lingen is meer dan 40.

Ik heb niet gekeken waar hij vandaan komt... maar helemaal goed geregeld dan zo! +:)+ Niet op de trailer moeten is het allerbeste natuurlijk!

Lizenlotte
Berichten: 413
Geregistreerd: 17-01-20

Re: Kreupel paard vervoeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-22 07:49

Ik vind alles prima aan te rijden sizzle, maar menig kliniek duidelijk niet voor 1 paard als ze naar jou moeten komen ben ik achter. En mijn vriendin wil haar nou eenmaal liever niet vervoeren omdat ze onstabiel is. Dat is haar beslissing en daar kan ik niks aan veranderen. Het paard staat inmiddels wel weer op het been dankzij ontstekingsremmers maar loopt nog steeds wel moeilijk, goed is het dus nog niet. Maar we hebben gisteren wel gezien dat ze gewoon overeind springt vanuit de ligstand zonder dat ze daarbij door de hoeven gaat dus zal het ws niet in het been maar ergens in de schouder of rug zitten lijkt mij. Arthur zal ons de oorzaak wel vertellen na onderzoek

meggiemeg

Berichten: 12246
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 07:56

Ik heb het helaas ook moeten doen een aantal jaren geleden, merrie bleef kreupel na een uitspatting op de wei, aan huis al de nodige onderzoeken gehad, vraag van de dierenarts of ik haar daar naar toe kon brengen. Zag het zelf ook niet zitten, liep ook op drie benen. Toch op de trailer gezet en heel voorzichtig er naar toe gereden, ik heb de mazzel dat de kliniek hier maar een paar km vandaan zit en het op 1 rotonde na 1 lange rechte weg is. Maar echt prettig vond ik het niet. Rustig gereden en het vervoer is prima gegaan, helaas is de merrie niet meer naar huis gekomen.