Dieren afvoeren van je UBN - problemen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hevonen

Berichten: 5645
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Dieren afvoeren van je UBN - problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-22 16:51

Ik zit met een lastig probleem, en hopelijk weet iemand hier raad.

De afgelopen anderhalf jaar heeft een vrouw (M) hier gratis haar paard en een geit gestald.

Ze hoefde niets te betalen en mocht alles gebruiken, als ze zorgde dat weide, stal en hekken op orde bleven. (ik loop slecht, kan niet op oneffen grond, dus hekken doen was lastig). Ik betaalde de kosten, water, elektra en... de UBN-registratie.

Ze is anderhalve maand geleden vertrokken en haar dieren staan bij een mij onbekende vriendin. Ik heb geen gegevens daarvan. Ik heb uitgebreid contact gehad met de RVO, maar kan deze dieren niet van mijn UBN afmelden, omdat de nieuwe locatie ze eerst moet aanmelden. En dat gebeurt dus niet.

Ik heb het haar al een paar keer gevraagd, maar krijg geen reactie.

De afspraak met M was dat ze minimaal een paar van de schades die haar paard en geit hebben gemaakt zou herstellen en enkele van mijn spullen zou teruggeven. Maar als ik haar via whatsapp of facebook benader, reageert ze niet meer. Ze is onlangs verhuisd, ik weet niet waarheen en heb bovendien weinig zin om op straat ruzie te gaan maken als ik dat wel zou ontdekken.

Het is een heel waardeloze manier van doen, maar de voornaamste vraag is nu: hoe kan ik haar dieren van mijn UBN afhalen...

fokfanaat

Berichten: 20220
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Dieren afvoeren van je UBN - problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 16:56

volgens mij kan je ze zonder nieuw adres wel afmelden,

Froukje
Forever young

Berichten: 10856
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 17:00

fokfanaat schreef:
volgens mij kan je ze zonder nieuw adres wel afmelden,

Als je het ubn nummer van de tegenpartij hebt wel, die is verplicht met afmelden.

Ts, meldt ze vermist. Dan zijn ze er bij jou uit. Tenminste, die optie heb ik bij de schapen wel. Weet niet of die er bij paarden ook bij staat.

En je liegt niet want je hebt ook geen idee waar ze wel zijn.

detos240
Berichten: 444
Geregistreerd: 21-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 17:03

Dat kun je inderdaad doen zonder een nieuw UBN op te geven.
Als wij koeien/kalfjes afmelden dan weet ik ook niet altijd naar welk UBN ze heen gaan en meld ze dan gewoon van ons UBN-nummer af. En verder niets. Altijd zonder problemen.

joyce B

Berichten: 16380
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 01:21

Ik heb een pensionpaard gewoon af kunnen melden zonder tegen UBN.
Het paard was verkocht naar het buitenland. Bestemming mij onbekend.

Ee ander paard had ik vrij laat afgemeld. Die stond dus ook al op het nieuwe adres geregistreerd. Dat kon ik zien. Dat was du simpel afmelden naar dat nieuwe adres.

cupido1996
Berichten: 445
Geregistreerd: 13-04-07
Woonplaats: Noordoostpolder

Re: Dieren afvoeren van je UBN - problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 07:03

Ik heb begin mei zonder problemen 4 paarden af gemeld. Nieuwe ubn voor mij onbekend.
Dus of het systeem is heel recent gewijzigd, of je doet het op de verkeerde manier in het systeem.

Sanet

Berichten: 8007
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Dieren afvoeren van je UBN - problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 08:17

Het veld van UBN van bestemming staat er wel, maar is toch niet verplicht? Althans, ik heb begin mei nog een paard afgemeld en niet de UBN van bestemming opgegeven.

Hevonen

Berichten: 5645
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Dieren afvoeren van je UBN - problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-22 09:31

Ik heb zelfs met het RVO gebeld, die man zei dus dat het niet kon wat ik wilde: afmelden van mijn ubn-account zonder tegenaccount (nieuw adres of doodmelding) . Misschien is het probleem dat ik dan helemaal geen paarden meer heb.

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 09:32

Ik moest er ook nog eentje afmelden, maar UBN invullen is niet verplicht, je kan gewoon doorklikken.

lideli

Berichten: 2456
Geregistreerd: 21-03-10

Re: Dieren afvoeren van je UBN - problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 09:57

Zit het probleem niet bij de geit?
Want bij schapen en geiten is een tegen UBN wel al verplicht

eshz
Berichten: 193
Geregistreerd: 16-09-09

Re: Dieren afvoeren van je UBN - problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 10:40

Dit ligt denk ik aan de geit, ik heb ook al 4 jaar een schaap op onze ubn die we hebben verkocht aan iemand die een vals ubn nr op gaf. Al wel een keer of 10 contact over gehad met RVO maar niets aan te doen. De paarden afmelden zonder tegen ubn kan idd wel.

Froukje
Forever young

Berichten: 10856
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 12:00

elynevb schreef:
Dit ligt denk ik aan de geit, ik heb ook al 4 jaar een schaap op onze ubn die we hebben verkocht aan iemand die een vals ubn nr op gaf. Al wel een keer of 10 contact over gehad met RVO maar niets aan te doen. De paarden afmelden zonder tegen ubn kan idd wel.

Zoals ik eerder al zei, die kun je gewoon vermist melden.

Tijn8
Berichten: 512
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: midden van het land

Re: Dieren afvoeren van je UBN - problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 12:54

Is misschien wel erg hard maar ik zou ze en waarschuwing geven dat je ze over 2 weken afmeld. als dat niet op de juiste manier gaat dan kun je de geit dood melden… dan geef je haar tijd om het op te lossen en is het verder haar probleem.