Help auto voor 1.5 paards trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spenk
Berichten: 21829
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Help auto voor 1.5 paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 18:47

Je moet ook gewoon geluk hebben met een auto. Schoonouders hadden altijd een renault megane dat was echt vreselijk :D altijd wat met dat ding. Daarvoor peugeots waar ook áltijd wat mee was.

Met VAG groep en volvo nooit problemen bij de mensen in de omgeving. Dus ik vind het nog al wat dat je de complete VAG groep afschrijft als ''niet betrouwbaar moet je bij weg blijven'' . Renault heeft er immers ook nog regelmatig een rot exemplaar tussen zitten. Niet alle renaults zijn poedersuiker's en ook niet alle VAG auto's merendeel doet gewoon waar die voor aangenomen is.

pillow
Berichten: 7841
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 18:52

karijn schreef:
Dan moet je echt kijken naar auto’s waarvan het totale gewicht niet boven de 2000 kg komt. En een Nissan Xtrail 1.6 komt er al boven (>2100 kg tikt hij al aan) Dan moet je je trailer terugkeuren naar 1300 kg. Dan moet je zeker weten dat de trailer plus paard niet meer dan 1300 kg weegt.

Ik weet niet hoe je daar bij komt, maar mijn X Trail woog nog geen 1400 kg.

karijn

Berichten: 5417
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 19:09

Hangt af van het bouwjaar. Ik keek naar een relatief jonge X-Trail tussen de € 20K en €25K.
En ledig gewicht in de brochure kan afwijken van wat er op je kentekenbewijs staat.
En je moet kijken naar het maximale gewicht. Vaak tel je er dan al 500-600kg bij. Vandaar dat TS dan moet kijken maar het maximale gewicht van de auto en niet naar ledig gewicht. Als haar trailer als maximaal toegestaan gewicht 1500 kg heeft, moet ze een auto hebben die een maximaal toestaan gewicht heeft van niet meer dan 2000 kg. Dan blijft ze binnen die 3500 kg voor het B rijbewijs. Weegt de auto meer dan 2000 kg, dan zal ze de trailer moeten terugkeuren. Maar dan moet je wel weten wat je trailer plus paard exact weegt.

En dan hebben we het nog niet eens over vermogen, koppel en kogeldruk.

De BMW x1 1.8 kan qua gewicht.