Mijn trailer is toe aan een nieuwe mat. Bewust gekozen voor een mat (die verlijmd wordt) ipv een gietvloer, mijn vader doet het en ik wil het graag netjes en egaal . Nu zaten er een hoop stukken waar lucht en scheuren onder zaten, dit trok ik er zo vanaf. In mijn naïviteit dacht ik dat ik hem dan wel zo door kon trekken, maar dat valt nog vies tegen. Wie heeft de tip om een verlijmde rubberen mat uit je trailer te halen? Is er een machine die ik kan huren? En als dat ding er eenmaal uit is, kan ik de bodem veilig behandelen met lijmresten verwijderaar? Of tast dit het hout aan?
De mooie nieuwe mat ligt al klaar, dat was echt het simpelste van alles...
Ik denk dat je gewoon fysiek moet proberen met een stevig mes of een schop de resterende delen lossnijden/steken, Soms wil verwarmen met een föhn of verfbrander helpen om de lijm wat zachter te maken.Maar het kan behoorlijk vast zitten
suffie
Geplaatst: 05-06-22 16:46
Wij hebben de verlijmde vloerbedekking losgekregen met een schoffel. Succes!
Inderdaad met iets scherps eronder om de mat los te halen van de ondergrond. Een stevig en scherp mes ofzo heeft de grootste kans denk ik. Zo heb ik de mat wel uit de trailer gehaald en dat ging prima. Deze trailer heeft een gietvloer maar als er ooit een nieuwe vloer in moet dan wil ik weer een mat.
Uiteindelijk heb ik overlegd met een verhuurbedrijf en een tapijtstripper gehuurd. Dit ging redelijk, het rubber werkte niet helemaal mee, ik had mooie stroken gemaakt, maar het was te zwaar om op te rollen. Na een paar uurtjes bikkelen en een hele avond bijkomen was het er zo goed als uit. Mijn vader heeft de randjes met een haakse slijper gedaan en de oude lijm weggeschuurd. Nieuwe mat ligt er nu even los in omdat ik morgen weg moet, maar met het opnieuw lijmen verwacht ik geen problemen.
Pas toen ik klaar was kwamen er mensen met de tip van het verwarmen. Dat is voor de volgende keer. Hopelijk niet snel, het is echt een k*tklus.