Internationaal transport + papierwerk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xsensibel

Berichten: 1465
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 23:02

Kinke schreef:
xsensibel schreef:
Dat doen ze op vrijwel elk lang transport, zitten ook gewoon regels aan… Tenzij je een ongeduldige hengst mee hebt, die dacht dat hij wel kon draaien in het 2 paardswagentje :Y)


Volgens mij niet hoor. Ze kunnen wel liggen maar staan niet los.


Ze kunnen liggen? Als je 14 paarden op de wagen hebt staan kunnen ze in die vakjes niet liggen hoor. Wij hadden de paarden los staan. Maar de vakken zijn zo klein dat ze geen kant op kunnen. Enkel hoofd naar beneden :)

Kinke

Berichten: 20570
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Internationaal transport + papierwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 12:35

da's waar. Die van mij heeft vanuit Spanje tussenstops gehad en op stal gestaan. En ik weet bijna zeker dat ze niet los in de wagen heeft gestaan

Popstra
Berichten: 13842
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Internationaal transport + papierwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 13:01

Weet je zeker dat je zoveel documenten nodig hebt?

Je zou kunnen informeren bij wedstrijd ruiters in Italie die internationaal gaan en waar die dat regelen.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Internationaal transport + papierwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-22 20:50

Helaas wel. Ik heb nu een vervoerder gevonden vanuit de reacties hier die alles kan regelen en tegen een mooi tarief. Dus het lijkt erop dat we er uit zijn!

xsensibel

Berichten: 1465
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 23:49

Frummels schreef:
Helaas wel. Ik heb nu een vervoerder gevonden vanuit de reacties hier die alles kan regelen en tegen een mooi tarief. Dus het lijkt erop dat we er uit zijn!


Wat fijn! :D

Popstra
Berichten: 13842
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Internationaal transport + papierwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 10:09

Gelukkig. Komt vast allemaal wel goed.

Kaatje_S

Berichten: 1009
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Linschoten

Re: Internationaal transport + papierwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 21:48

Ben wel benieuwd voor welke je bent gegaan en naar je ervaring achteraf

Forcalquier

Berichten: 2065
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 22:31

Kinke schreef:
xsensibel schreef:
Dat doen ze op vrijwel elk lang transport, zitten ook gewoon regels aan… Tenzij je een ongeduldige hengst mee hebt, die dacht dat hij wel kon draaien in het 2 paardswagentje :Y)


Volgens mij niet hoor. Ze kunnen wel liggen maar staan niet los.


Ik werk al 3,5 jaar bij World Horse transport en kan je verzekeren dat (zo goed als) alle paarden los staan....heeft alles te maken met reisziekte.
Het komt wel voor dat we vlak voor (soms tijdens) het laden of lossen wat paarden vast zetten mochten er paarden tussenstaan die wat onrustig zijn of worden....(co)laden& lossen brengt soms wat hectiek met zich mee.
Sommige kunnen helaas helemaal niet los, gebeurd sporadisch. De meeste druktemakers zijn na een half uur tot uur gekalmeerd en kunnen alsnog los hun reis vervolgen.
Alleen hele jonge,kleine (shetjes) of bijzondere (kameel) krijgen een groter/aangepast compartiment waardoor zij kunnen liggen.

TS, met een transport organisatie, ongeacht welke, komt het ongetwijfeld goed. Alvast een goede reis gewenst.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Internationaal transport + papierwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-22 11:48

Na verschillende reacties via PB en wat speurwerk, heb ik besloten toch voor een andere te gaan. We maken weer gebruik van H orse and Transport en ze gaan ons helpen met het regelen van het papierwerk. De service en klantvriendelijkheid zijn altijd fantastisch en zo ook nu weer.

Bedankt voor alle tips en het meedenken!

Karlijnxxx
Berichten: 1423
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 23:03

Frummels schreef:
Na verschillende reacties via PB en wat speurwerk, heb ik besloten toch voor een andere te gaan. We maken weer gebruik van H orse and Transport en ze gaan ons helpen met het regelen van het papierwerk. De service en klantvriendelijkheid zijn altijd fantastisch en zo ook nu weer.

Bedankt voor alle tips en het meedenken!


Welk papierwerk nemen zij over en wat moet je zelf aanleveren? Ik vraag het omdat ik mijn merrie over 2-3 jaar waarschijnlijk op pensioen in NL wil laten gaan.
Veel succes op de terugreis. Wel stoer je kleine pony tussen de grote paarden :)

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Internationaal transport + papierwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-22 19:49

Ik hoef alleen zelf de dierenarts te benaderen voor een keuring, de rest regelen zij voor ons. :j
Haha, ja ik vond het op de heenweg ook een heel lief gezicht. Onze kleine pluizenbol tussen de enorme paarden op de vrachtwagen. Gelukkig vindt hij zichzelf heel groot.