Ik zit met een probleempje en ik ben benieuwd of er mensen zijn die dit probleem kennen en wellicht tips hebben.
Ik heb een merrie van 13. Inmiddels 7 jaar in mijn bezit. Toen ik haar kocht had ze een laad probleem maar dit is inmiddels opgelost.
Mijn merrie bouwt enorm veel spanning op in de trailer. Ik heb een Sirius S45. Dit is een 1 3/4 paards trailer. Ivm haar grootte en laad probleem bewust voor deze trailer gekozen. Voorheen gingen we regelmatig op pad wat eigenlijk altijd goed ging, ze kwam hier vaak wel wat bezweet af en is wat onrustig onderweg maar er gebeuren nooit gekke dingen.
Nu ervaart ze het laatste 1,5 jaar enorm veel spanning op de trailer wat resulteert in extreem zweten en trillen. Zelfs na 5 minuten op de trailer staan.. Onderweg stampt ze nerveus met haar voorbenen en stapt continu van links naar rechts. Verder doet ze niks “geks”. Het luikje achter heb ik altijd dicht omdat ze vrachtwagens achterop niet fijn vind. Ze eet vrijwel tot niet onderweg.
Ik heb haar regelmatig mee gehad op de vrachtwagen. Dit gaat beter ze doet wel wat trillen maar niet zo extreem als op de trailer. Als ze met een ander paard staat verroerd ze geen vin en staat ze braaf te eten.
We hebben nagedacht over een andere trailer, tweepaards, 1,5 paards, 1 paards. Muziek in de trailer, speciale supplementen etc etc maar ik wil dat het voor haar gewoon leuk is zonder al die poespas..
Ik zie door de bomen het bos niet meer en ben enorm benieuwd naar jullie tips/meningen!
Ze komt regelmatig zo van de trailer af na een ritje