Diddykong schreef:Is 1 3/4 paards trailer hetzelfde als een 1,5 paards trailer, maar dan groter? Het kan zijn dat ze juist balans verliest doordat ze te ruim staat. Hoe wordt ze vervoert als je met 2 paarden gaat (en ze dus rustiger staat). Sommige paarden staan liever in een 2 paards trailer, dan kunnen ze als het ware leunen tegen de wanden. Dat geeft meer balans. Kijk ook of ze niet te kort vast staat.
Heb je wel eens met een camera gekeken wat de onrust veroorzaakt?
Citaat:Vwb de rijstijl las ik ooit op bokt de tip: zet een kop koffie op het dashboard en ga dan rijden.
Bernoe schreef:Heb geen tips voor je, ben gezegend met een merrie die heel gemakkelijk is op de trailer.
Maar als ik je verhaal zo lees, vraag ik me af of het niet kan komen doordat ze in de trailer alleen staat en dat daar het probleem zit? Paarden die normaal gesproken altijd andere paarden in de buurt hebben worden nog weleens onrustig als er ineens geen ander paard in de buurt is. Wellicht totaal niet aan de orde hoor maar het kwam zo bij me op toen ik je verhaal las.
Succes iig, hopelijk staat ze gauw weer rustig.
cissy schreef:Is er ook al serieus naar de rijstijl gekeken? Rijdt de chauffeur smooth genoeg voor het paard, dus niet denken dat je rustig rijdt maar het ook daadwerkelijk doen?
Dat kan soms enorm schelen.
Bernoe schreef:Heb geen tips voor je, ben gezegend met een merrie die heel gemakkelijk is op de trailer.
Maar als ik je verhaal zo lees, vraag ik me af of het niet kan komen doordat ze in de trailer alleen staat en dat daar het probleem zit? Paarden die normaal gesproken altijd andere paarden in de buurt hebben worden nog weleens onrustig als er ineens geen ander paard in de buurt is. Wellicht totaal niet aan de orde hoor maar het kwam zo bij me op toen ik je verhaal las.
xsensibel schreef:Bernoe schreef:Heb geen tips voor je, ben gezegend met een merrie die heel gemakkelijk is op de trailer.
Zou heel goed kunnen inderdaad hoor! Maar dan snap ik niet waarom ze op een wagentje wel degelijk relaxter is..
xsensibel schreef:_Gerdien_ schreef:Wat vervelend zeg!
Ik heb goede ervaring met ESDR.. wellicht is dat ook iets voor jullie. Veel succes en hopelijk gauw een ontspannen paard
Interessant! Kan je me hier meer over vertellen?
cissy schreef:Is er ook al serieus naar de rijstijl gekeken? Rijdt de chauffeur smooth genoeg voor het paard, dus niet denken dat je rustig rijdt maar het ook daadwerkelijk doen?
Dat kan soms enorm schelen.
xsensibel schreef:Bernoe schreef:Heb geen tips voor je, ben gezegend met een merrie die heel gemakkelijk is op de trailer.
Zou heel goed kunnen inderdaad hoor! Maar dan snap ik niet waarom ze op een wagentje wel degelijk relaxter is..
Dee_Es schreef:Heb je zelf al een keer een stukje meegereden in de trailer (zonder paard ). Is er iets veranderd in de trailer, meer trillingen, meer herrie? Is de auto-trailer combinatie nog hetzelfde als 1,5 jaar terug? Iets veranderd aan de bodem van de trailer, wel of geen ijzers veranderd? Het kan iets heel kleins zijn. Let er ook op dat omdat je het zeiltje dicht doet het niet te warm wordt in de trailer, die dingen worden al snel een stoomcabine. De kleinste veranderingen kunnen bij een paard met toch al spanning op de trailer problemen geven.
Mijn paard was na een val (gladde bodem) niet meer te laden, uiteindelijk dit getackeld en toen ging het weer maanden goed totdat ik een andere trailer ging gebruiken. Wat was er gebeurd? Hij moest plassen en dat paste niet op deze trailer. Andere trailer gekocht (meer ruimte tussen de stangen), weer rustig oefenen en nu is het probleem weer weg. Hij wil altijd met zeiltje open, met bodembedekking ivm plassen bij spanning en voorraampjes dicht reizen. Tsjah je moet er maar net achter komen....
Sommige paarden krijgen trouwens last van wagenziekte als ze vooruit reizen. In dat geval zit je eigenlijk vast aan een vrachtwagentje maar je zou verwachten dat je paard hier 1,5 geleden ook al last van zou hebben.
xsensibel schreef:Ze heeft het altijd spannend gevonden maar nooit zo erg als nu.. Ik switch tussen 3 auto’s met de trailer.. Dit ivm het feit dat ik zelf geen auto heb die het mag trekken en dus een auto moet lenen van 1 van mijn ouders of een kennis. Ook hierin had ze nooit problemen. We gingen voorheen wel regelmatig weg en het laatste 1,5/2 jaar hebben we dat eigenlijk niet meer gedaan. De laatste keer dat we met de trailer zijn weg geweest was naar de Veluwe dus langere ritten is ze ook gewend..
Ik kan van mezelf wel zeggen dat ik voorzichtig en stabiel kan rijden. Ik heb voor een transport bedrijf gewerkt waarbij ik regelmatig door europa heb gereden met busje+trailer om paarden te vervoeren. Ik let zeker op het paard en wat er onderweg gebeurt dmv een camera waar ik mn rijstijl ook weer aanpas
Gebruikers op dit forum: Googlebot en 2 bezoekers