Moderators: C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance, Coby, Neonlight
davinci2412 schreef:Ik heb recent gekeken naar een paard uit de UK en wat de transport kosten zijn. Uiteindelijk heb ik een paard in Ierland gekocht. Ik zou het knap vinden als je hem voor €1400 hier kan krijgen. Sinds de brexit zijn er veel meer kosten verbonden aan het importeren. Niet alleen qua veearts en kosten aan de grens maar met name de btw die je moet betalen over de prijs van het paard.
Een paard uit Ierland is vele malen goedkoper. Wat je zou kunnen doen is iemand uit Ierland het paard laten importeren en dan weer exporteren uit Ierland naar NL, maar wat daar de kosten van zijn en hoe veel tijd er tussen de twee transporten moet zitten durf ik niet te zeggen.
Poosje81 schreef:Heel simpel antwoord, voor UK > Ierland moet paard aan zelfde voorwaarden voldoen als UK > NL.
Transporteurs gaan ze namelijk niet illegaal op EU bodem zetten door ze zonder papierwerk naar Ierland te halen.
meganvr schreef:Poosje81 schreef:Heel simpel antwoord, voor UK > Ierland moet paard aan zelfde voorwaarden voldoen als UK > NL.
Transporteurs gaan ze namelijk niet illegaal op EU bodem zetten door ze zonder papierwerk naar Ierland te halen.
Dat snap ik ja Maar iemand vertelde me dat t via Ierland goedkoper is. Opzich maakt het me niet zoveel uit maar als t veel scheelt dan doe ik dat liever..
Ik ga even verder zoeken!
ingvdh schreef:Maar wil je dat je paard aandoen om misschien 200-300 euro te besparen?
Het dier is enorm veel langer onderweg voor een besparing die te verwaarlozen is op de kosten die je gaat maken over een lange periode voor het dier.
Als het om een levenloos iets gaat kan ik je gelijk geven, maar dat koop je en heb je (vaak) daarna geen onderhoud meer aan. Maar een jaarling een enorme lange reis laten maken zodat je wat kan besparen snap ik niet, een keer de dierenarts erbij en je bent het ook kwijt.