Ik zal eens bij het begin beginnen.
Sinds ik een jaar of 12 ben verzorg ik een aantal super leuke pony’s, na het overlijden van de vorige shet hebben de eigenaren een nieuwe aangekocht.
De nieuwe Pony bleek zonder dat we het wisten zwanger…
Daar stond hij vorig jaar dan ineens, “mijn” allerliefste, allermooiste en allerschattigste baby. het mooiste rood bonte hengstje ooit!
Vanaf het begin ben ik stapelgek op hem

De eigenaar is er altijd heel transparant geweest dat hij 3 pony’s niet meer aankon (eigenaar is 70+)
Ik wist dus al dat baby of moeder een keer weg zou moeten.
Toen ik deze week op het erf kwam wist ik het zeker, Baby moet weg.
Vandaag gebeurde er echter iets wat ik nooit had verwacht…
Omdat baby al zijn hele leven mijn beste maatje is willen ze hem graag aan mij geven.
Ik ben natuurlijk heel erg blij en dankbaar voor deze kans
maar ik twijfel heel erg.
ik ben helemaal niet niet opzoek naar een 2e eigen paard, en zeker geen shetlander van 10 maanden. Hij is (natuurlijk) nog niet gecastreerd. En hij moet nog gechipt en geënt worden.
Aan de andere kant.
mijn eigen ruin heeft dan wel een vast weide maatje. en ik zou het mezelf nooit vergeven als ik “mijn” baby verkocht zou laten worden.
Ook zou ik aan “all in” stalling niet zo heel veel extra kwijt zijn en kan hij voor 20 euro extra met de Smit mee.
Ooit wil de paarden aan huis dus tzt moet er toch een maatje gezocht worden
Financieel kan ik het dragen.
Meer tijd zal het ook niet kosten, ik blijf 4 paarden in onderhoud hebben.
Ik heb de eigenaren natuurlijk verteld dat ik er even over na moet denken. Het nare is dat er ook nog een mogelijke koper in het spel is.
Ze snappen mijn twijfels heel erg goed. En willen het beste voor hem.
Natuurlijk moet je een gegeven paard niet in de bek kijken.
maar het is een levend wezen, ik wil hem niet aannemen om hem volgend jaar weer weg te moeten doen.
Foto’s kunnen evt via pb gestuurd worden.
Alvast heel erg bedankt voor jullie advies!