Verzekering paard

Moderators: Nicole288, balance, Dyonne, Sica, Neonlight, C_arola, Coby

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kayley95

Berichten: 176
Geregistreerd: 25-02-22

Verzekering paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-22 13:33

Hey everyone. :wave:

Ik ben mijn aan het oriënteren op een verzekering voor mijn Diamond.
Wij leggen geld ook apart er voor, maar mijn man vind dit toch misschien een slimmer idee omdat wij
er 3 hebben waarvan er 2 geblesseerd staan. Diamond is kwa waarde nu ook het hoogste van de 3 en mankeert niks. Vandaar dat wij juist hem overwegen.

Ik vroeg mijn eigen af wat jullie ervaringen er mee zijn en bij welke verzekeringsmaatschappij jullie dit hebben gedaan? Welk pakket jullie hebben bij de maatschappij en hoeveel waarde hebben jullie hem staan? Ik vind het zo lastig.

Ik hoor het graag van jullie! :)

superpony
Berichten: 25413
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Verzekering paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 13:45

Geen verzekering en meer dan 35jr eigen paarden.

Natuurlijk heb je onverwachte kosten, maar denk als ik alles ga uitrekenen, we echt minder kwijt zijn per paard, dan jaren verzekering.

Daarnaast worden onze paarden vaak 20+ en we willen ook zelf beslissen waar we heen gaan, wat we laten doen en wanneer.

Ooit kochten we een paard en zag een adv, dus die verzekerd. Was jong, had daarvoor even geen paard gehad. Na 2jr eruit gehaald.
Toen kwam er een duurdere, drachtige merrie en haar verzekerd, ook voor verlies veulen etc. Natuurlijk kreeg een jaar later die andere ruin van alles en kwamen we op hoge kosten en uiteindelijk ingeslapen.

Toch was de rekening zelf betalen goedkoper dan als hij 4jr in verzekering had gezeten. En alles is gegaan zoals wij zelf wilden.

Merrie is er ook uit gegaan en heeft eigenlijk nooit iets gehad, dus mazzel. Ze is 29.

Shenavallie
Berichten: 11949
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 13:58

Je kunt beter maandelijks een x-bedrag apart zetten dan een verzekering afsluiten. Uit eigen ervaring weet ik dat je je (bij wijze van spreken) blauw betaalt aan premie, om vervolgens te horen dat iets niet onder de dekking valt en je alsnog de kosten zelf moet betalen.

Kayley95

Berichten: 176
Geregistreerd: 25-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-22 14:07

Shenavallie schreef:
Je kunt beter maandelijks een x-bedrag apart zetten dan een verzekering afsluiten. Uit eigen ervaring weet ik dat je je (bij wijze van spreken) blauw betaalt aan premie, om vervolgens te horen dat iets niet onder de dekking valt en je alsnog de kosten zelf moet betalen.

Daar was ik dus ook bang voor. Ik zat bij Hippo bvb de voorwaarden te lezen. Daar staat 100% dekking bij overlijden. Maar dit licht ook nog vrij ingewikkeld in elkaar van hoe en wat in de "kleine lettertjes". De keuze van euthanaseren bvb gaat voor eigen rekening. Je kan dus niet op de manier dan doe jij het wilt. Het gaat wel, maar dan voor eigen rekening.

Dit gedeelte weerhoudt mij dus daar dan ook een beetje van.

Ik weet niet hoe dit precies in werkelijk gaat he. Vandaar dat ik het hier vraag. Maar dat las ik zo net, dan heb ik wel mijn bedenkingen.

divided
Berichten: 845
Geregistreerd: 07-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 14:28

Zoals een kennis van mij zei: verzeker wat je zelf niet kan dekken.
Daarnaast is het bij een paardenverzekering ook belangrijk om mee te nemen of je de verzekerde waarde uitgekeerd wil hebben bij overlijden/ongeschiktheid (en de voorwaarden voor die uitkering wil aanvaarden).

Mijn jonge paard heb ik verzekerd tegen onverwachte grote kosten; denk aan acute ziekte, ongelukken, complicaties na castratie etc. Zaken waarvan ik weet dat mijn geld waarschijnlijk grotendeels op is als ik dat voor mijn kiezen krijg. Hij is verzekerd tot 3000 euro. Hiervoor betaal ik 430 euro premie per jaar, dus dat valt te overzien. In de tussentijd bouw ik ook een eigen spaarpotje op waarna ik uiteindelijk de verzekering zal opzeggen. Ik zit bij equipe paardenverzekering en heb het nog niet nodig gehad.

Of je een verzekering neemt is een persoonlijke afweging; Wat is je financiële veerkracht? En wat als je veel hoge kosten hebt; vind je het dan erg als dit ten koste gaat van je eigen rekening? Wat wil je als je paard komt te overlijden of ongeschikt raakt? Wil je dan een bepaalde waarde uitbetaald krijgen? En ook; welke kosten wil je graag verzekerd hebben? Check ook goed de voorwaarden en kleine lettertjes hiervoor. Hou er ook rekening mee dat je paard na een bepaalde leeftijd uit de ziektekostenverzekering gehaald wordt.

Mijn eerste verzekering ervaring voor ons eerste paard is niet zo positief. In de eerste instantie was het een degelijke verzekering totdat het overgenomen werd door Xcellent horse insurance. Veel contractwijzigingen waardoor we meer betaalden, minder vergoed kregen en communicatie en klantenservice was ook ronduit beroerd. Gezien de 2,2 sterren op Google ben ik niet de enige met die ervaring denk ik.

Edit: even opgezocht, ik heb de Equipe 3 paardenverzekering met ziektekostenverzekering.
Laatst bijgewerkt door divided op 29-04-22 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Kayley95

Berichten: 176
Geregistreerd: 25-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-22 14:32

LunarEclipse schreef:
Zoals een kennis van mij zei: verzeker wat je zelf niet kan dekken.
Daarnaast is het bij een paardenverzekering ook belangrijk om mee te nemen of je de verzekerde waarde uitgekeerd wil hebben bij overlijden/ongeschiktheid (en de voorwaarden voor die uitkering wil aanvaarden).

Mijn jonge paard heb ik verzekerd tegen onverwachte grote kosten; denk aan acute ziekte, ongelukken, complicaties na castratie etc. Zaken waarvan ik weet dat mijn geld waarschijnlijk grotendeels op is als ik dat voor mijn kiezen krijg. Hij is verzekerd tot 3000 euro. Hiervoor betaal ik 430 euro premie per jaar, dus dat valt te overzien. In de tussentijd bouw ik ook een eigen spaarpotje op waarna ik uiteindelijk de verzekering zal opzeggen. Ik zit bij equipe paardenverzekering en heb het nog niet nodig gehad.

Of je een verzekering neemt is een persoonlijke afweging; Wat is je financiële veerkracht? En wat als je veel hoge kosten hebt; vind je het dan erg als dit ten koste gaat van je eigen rekening? Wat wil je als je paard komt te overlijden of ongeschikt raakt? Wil je dan een bepaalde waarde uitbetaald krijgen? En ook; welke kosten wil je graag verzekerd hebben? Check ook goed de voorwaarden en kleine lettertjes hiervoor. Hou er ook rekening mee dat je paard na een bepaalde leeftijd uit de ziektekostenverzekering gehaald wordt.

Mijn eerste verzekering ervaring voor ons eerste paard is niet zo positief. In de eerste instantie was het een degelijke verzekering totdat het overgenomen werd door Xcellent horse insurance. Veel contractwijzigingen waardoor we meer betaalden, minder vergoed kregen en communicatie en klantenservice was ook ronduit beroerd. Gezien de 2,2 sterren op Google ben ik niet de enige met die ervaring denk ik.


Welke sterren/nummer heb je bij Equipe als ik vragen mag?
Laatst bijgewerkt door Kayley95 op 29-04-22 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

divided
Berichten: 845
Geregistreerd: 07-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 14:33

Kayley95 schreef:
Welke sterren heb je bij Equipe als ik vragen mag?


De Equipe 3 met de aanvullende ziektekostenverzekering.

Kayley95

Berichten: 176
Geregistreerd: 25-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-22 14:34

LunarEclipse schreef:
Kayley95 schreef:
Welke sterren heb je bij Equipe als ik vragen mag?


De Equipe 3 met de aanvullende ziektekostenverzekering.

Ik ga is even kijken op de site. Thanks!

Petra_O

Berichten: 3140
Geregistreerd: 24-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 14:38

Ik heb mijn pony ook verzekerd bij Equipe (4 met aanvullende ziektekosten). Met deze pony nog niets gehad, maar bij de vorige was ik er maar wat blij mee. Ze hebben door de jaren heel wat uitgekeerd. Uiteindelijk ook gewoon zelf de beslissing genomen om haar in te laten slapen en dat is met verklaring van de dierenarts achteraf zonder problemen geaccepteerd. Hier dus een prima ervaring. Ik heb het verzekerde bedrag wel iets lager laten zetten dan haar waarde, anders werd de premie wel erg hoog.

Kayley95

Berichten: 176
Geregistreerd: 25-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-22 14:43

Petra_O schreef:
Ik heb mijn pony ook verzekerd bij Equipe (4 met aanvullende ziektekosten). Met deze pony nog niets gehad, maar bij de vorige was ik er maar wat blij mee. Ze hebben door de jaren heel wat uitgekeerd. Uiteindelijk ook gewoon zelf de beslissing genomen om haar in te laten slapen en dat is met verklaring van de dierenarts achteraf zonder problemen geaccepteerd. Hier dus een prima ervaring. Ik heb het verzekerde bedrag wel iets lager laten zetten dan haar waarde, anders werd de premie wel erg hoog.

Hmm, interessant. Ik ben nu de voorwaarden van hun even aan het lezen.

c_alsemgeest

Berichten: 21060
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Verzekering paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 14:45

Zijn veel topics over, een recente ook.

Padoertje
Berichten: 1658
Geregistreerd: 12-06-15

Re: Verzekering paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 15:14

Equipe 4 met ook 4 aanvullende ziektekosten. Na een slootincidentje met onze toen 2 jarige, heb ik de premie er voor de komende jaren al dik uit.

Mijn 15 jarige had ik er ook, maar daarvan heb ik de verzekerde waarde teruggebracht. Minder premie, maar wel tot 4500,- per jaar wat je mag declareren.

pillow
Berichten: 7902
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 15:19

Hier zijn al tich en tich topics over. Ga even zoeken en zie dat ook daar allemaal verschillende antwoorden en raad gegeven wordt.

Sky_As

Berichten: 4970
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Verzekering paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 15:36

er zijn heel veel verschillende meningen en ervaringen. Wij hebben jarenlang premie betaald en nooit 1 euro ingediend. Op zijn 18e werd hij zo de verzekering uit gegooid. Voor dat geld aan premies, had ik wel 3 nieuwe pony's kunnen kopen.
Voor mij nooit meer een verzekering (tenzij embryo of tijdens operatie chipje ofzo)..... maar ik laat dan ook geen koliekoperaties ofzo uit voeren....

Petra_O

Berichten: 3140
Geregistreerd: 24-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 15:46

Sky_As schreef:
er zijn heel veel verschillende meningen en ervaringen. Wij hebben jarenlang premie betaald en nooit 1 euro ingediend. Op zijn 18e werd hij zo de verzekering uit gegooid. Voor dat geld aan premies, had ik wel 3 nieuwe pony's kunnen kopen.
Voor mij nooit meer een verzekering (tenzij embryo of tijdens operatie chipje ofzo)..... maar ik laat dan ook geen koliekoperaties ofzo uit voeren....


Mijn voornemen was ook om mijn pony in ieder geval de eerste tien jaar te verzekeren en intussen een buffer op de bouwen. Helaas heb ik mijn premie er ruimschoots uit en is pony maar elf jaar geworden. En hier ook geen koliek operaties, maar wel een keer een wond aan het ooglid gehecht onder narcose en een pony die gevoelig bleek voor hoefbevangenheid. Ik heb mijn jonkie dus weer verzekerd, even kijken hoeveel brokken deze maakt.
Laatst bijgewerkt door Petra_O op 29-04-22 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Sky_As

Berichten: 4970
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Verzekering paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 15:53

ja precies, het is zo afhankelijk van je eigen ervaringen. Nu heb ik ook in het verleden van meer mensen gehoord (weet niet eens meer welke verzekeringen hoor), maar die wel veel problemen hadden met uitbetalen. Of dat delen van paarden (zoals "blessurebenen") ineens uitgesloten werden, ja, daar heb je niks aan, daar heb je geen verzekering voor.
Nu heb ik zelf wel gewoon een spaarpotje, en heb ik ook geen dure dieren, dat scheelt natuurlijk ook.....

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Verzekering paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 23:29

Zowel met xcellent als met equipe goede ervaringen. Twee paarden in laten slapen na een flinke medische historie en aan de derde mankeert ook wel het één en ander. Hiervoor heb ik overigens wel een deel zelf moeten betalen, aangezien ik niet het meest uitgebreide pakket heb. Equipe 4 met ziektekosten.

Dancer

Berichten: 2149
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Verzekering paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 06:24

Hier ook Equipe 4 en ziektekosten, hele goede ervaringen mee.

MyWishMax

Berichten: 25899
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 06:53

Hier ook alle paarden en pony's in de verzekering gehad. Ging ook niet om het niet kunnen betalen, maar fijn omdat veel zaken enorm kunnen oplopen, zelfs kleine dingen. Mijn moeder heeft een bestandje met alle werkelijke ziektekosten en helaas is dat een flink bedrag. Premies er dus uitgehaald, ook omdat we dus een bedrag terug kregen bij afkeuren.

Alles wat afgekeurd werd uiteindelijk ook ingeslapen en ja dan krijg je iets minder terug maar dat viel altijd enorm mee. Ook nooit problemen gehad met welke kliniek, welke behandeling of 2nd opinions. Ja, soms even bellen van te voren maar altijd een ja gehad. En nooit delen uitgesloten. Maar wij verzekeren ze meteen bij aanschaf en laten dus vooraf keuren bij een kliniek en da die dat mag voor die verzekering

Kayley95

Berichten: 176
Geregistreerd: 25-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-22 10:28

MyWishMax schreef:
Hier ook alle paarden en pony's in de verzekering gehad. Ging ook niet om het niet kunnen betalen, maar fijn omdat veel zaken enorm kunnen oplopen, zelfs kleine dingen. Mijn moeder heeft een bestandje met alle werkelijke ziektekosten en helaas is dat een flink bedrag. Premies er dus uitgehaald, ook omdat we dus een bedrag terug kregen bij afkeuren.

Alles wat afgekeurd werd uiteindelijk ook ingeslapen en ja dan krijg je iets minder terug maar dat viel altijd enorm mee. Ook nooit problemen gehad met welke kliniek, welke behandeling of 2nd opinions. Ja, soms even bellen van te voren maar altijd een ja gehad. En nooit delen uitgesloten. Maar wij verzekeren ze meteen bij aanschaf en laten dus vooraf keuren bij een kliniek en da die dat mag voor die verzekering


Bij welke verzekeringsmaatschappij zit je als ik vragen mag?

Ladygiroc

Berichten: 5119
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Verzekering paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 10:53

Ik had er 2 verzekerd van de 7 paarden die ik gehad heb. Met 5 nooit buitensporige kosten gehad, en uitgerekend die 2 wel. Mijn voorgevoel zou niet snel meer een paard verzekeren dus. Beide waren toen verzekerd bij Hippozorg en nooit gedoe gehad.

Anoniem

Re: Verzekering paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 10:57

Je kunt je afvragen of het uit kan. Ik heb de ervaring dat inmiddels voor ziektekosten de acceptatie eisen al veel strenger zijn. Eerder kon het gewoon tot een bepaald bedrag zo of met klinische keuring. Inmiddels moet bij veel het paard rontgen compleet goed zijn.

Natuurlijk heb je altijd paarden waarbij het uit kan. Mijn pony was ook zo één. Maar de meeste mensen betalen gewoon jaarlijks 100en euro's aan premies en met het paard is zelden wat.

Dan kun je beter dat geld zelf in een potje stoppen. Veel verzekeringen hebben ook een max aan wat ze uitkeren voor ziektekosten bij mij was dat €2500 per jaar. Dat is veel maar een koliek operatie is rustig het dubbele bijvoorbeeld.

xDenies

Berichten: 13550
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 11:03

Ik zit al jaren bij Xcellent Horse Insurance en tot op heden prima ervaring mee. Ik betaal een vrij vast bedrag per maand en heb er helaas al wel een paar keer gebruik van moeten maken. En één van de eerste keren was bijna €4000; verspreid over wat maanden maar ging ook mijn eigen eerste auto net kapot dus het was best een drama. Nu heb ik in april ook iets ingestuurd maar nog geen reactie, als het me te lang duurt dan ga ik er achter aan mailen.

Qua communicatie is het wel twijfelachtig maar in principe met een beetje doordouwen en vasthouden krijg je waar je naar vroeg :) Ben wel blij dat ik in bovenstaande geval hun advies niet had opgevolgd. Dat was naar Utrecht rijden, gaan snijden in een sarcoïd en aankijken. Gelukkig had Equitom betere plannen en is het overgrote gedeelte vergoed.

Volgens mij heb ik de 3 sterren variant.
Een potje ook over na gedacht maar zeker in mijn huidige situatie is een verzekering betrouwbaarder dan mijn potje.

MyWishMax

Berichten: 25899
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 11:06

Kayley95 schreef:
MyWishMax schreef:
Hier ook alle paarden en pony's in de verzekering gehad. Ging ook niet om het niet kunnen betalen, maar fijn omdat veel zaken enorm kunnen oplopen, zelfs kleine dingen. Mijn moeder heeft een bestandje met alle werkelijke ziektekosten en helaas is dat een flink bedrag. Premies er dus uitgehaald, ook omdat we dus een bedrag terug kregen bij afkeuren.

Alles wat afgekeurd werd uiteindelijk ook ingeslapen en ja dan krijg je iets minder terug maar dat viel altijd enorm mee. Ook nooit problemen gehad met welke kliniek, welke behandeling of 2nd opinions. Ja, soms even bellen van te voren maar altijd een ja gehad. En nooit delen uitgesloten. Maar wij verzekeren ze meteen bij aanschaf en laten dus vooraf keuren bij een kliniek en da die dat mag voor die verzekering


Bij welke verzekeringsmaatschappij zit je als ik vragen mag?


Eerst altijd bij hippo maar nu bij Equipe geloof ik. Zou ik even moeten navragen.

Nielojram

Berichten: 7991
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 18:50

xDenies schreef:
Ik zit al jaren bij Xcellent Horse Insurance en tot op heden prima ervaring mee. Ik betaal een vrij vast bedrag per maand en heb er helaas al wel een paar keer gebruik van moeten maken. En één van de eerste keren was bijna €4000; verspreid over wat maanden maar ging ook mijn eigen eerste auto net kapot dus het was best een drama. Nu heb ik in april ook iets ingestuurd maar nog geen reactie, als het me te lang duurt dan ga ik er achter aan mailen.

Qua communicatie is het wel twijfelachtig maar in principe met een beetje doordouwen en vasthouden krijg je waar je naar vroeg :) Ben wel blij dat ik in bovenstaande geval hun advies niet had opgevolgd. Dat was naar Utrecht rijden, gaan snijden in een sarcoïd en aankijken. Gelukkig had Equitom betere plannen en is het overgrote gedeelte vergoed.

Volgens mij heb ik de 3 sterren variant.
Een potje ook over na gedacht maar zeker in mijn huidige situatie is een verzekering betrouwbaarder dan mijn potje.

Die snap ik niet, waar heb je die vierduizend euro aan moeten betalen? Aan de verzekering?