Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Aatrox schreef:Omhoog keuren kan wel gewoon bij via het RDW, moet je alleen wel een herkeuring laten plaatsvinden bij een RDW punt.
Aatrox schreef:Volgens mij zijn de meeste (nieuw) trailers allemaal hetzelfde vanuit de fabriek en hoef je dus niks te vervangen hiervoor. Enige is dat mensen aangeven of ze een 2700kg variant willen of 2000kg variant, zal dus per fabrikant ook verschillen. Ik zou maandag gewoon het RDW even bellen en/of een dealer van het betreffende merk met de vraag of hij ook nog omhoog gekeurd kan zonder problemen.
Waarom ineens meer laadvermogen willen hebben op papier? Is het al die moeite waard?
Brainless schreef:Aatrox schreef:Omhoog keuren kan wel gewoon bij via het RDW, moet je alleen wel een herkeuring laten plaatsvinden bij een RDW punt.
Volgens mij moet je dan ook goed kijken naar de rest.
Oplooprem, maximale aslast en -banden is meestal ook lager.
Dus wil je hem helemaal verhogen zal je dit ook moeten vervangen.
ikke schreef:Nee, dat is niet zeker.
Ik heb er hier eentje staan met 1600kg op papier maar met 1200kg assen eronder (zou dus 2400kg mogen zijn)
De meeste bouwers gaan echt geen legertje verschillende assen gebruiken omdat je dan elke keer met die andere assen ook een andere type-goedkeuring nodig hebt.
Duhelo schreef:ikke schreef:Nee, dat is niet zeker.
Ik heb er hier eentje staan met 1600kg op papier maar met 1200kg assen eronder (zou dus 2400kg mogen zijn)
De meeste bouwers gaan echt geen legertje verschillende assen gebruiken omdat je dan elke keer met die andere assen ook een andere type-goedkeuring nodig hebt.
Ik had ook een vermoeden dat het chassis voor de 2700 en de 2000 kilo gewoon hetzelfde is, maar er op papier een ander gewicht aan gegeven wordt.
Is er een manier dat ik dat effectief kan checken, aan nota's op de assen oid?
ikke schreef:Duhelo schreef:
Ik had ook een vermoeden dat het chassis voor de 2700 en de 2000 kilo gewoon hetzelfde is, maar er op papier een ander gewicht aan gegeven wordt.
Is er een manier dat ik dat effectief kan checken, aan nota's op de assen oid?
Op de as moet een typeplaatje zitten voor welk gewicht de as geschikt is.
Maar mocht je omhoog willen keuren, zal de fabrikant met gegevens moeten komen waaruit blijkt dat het chassis inderdaad dat gewicht mag hebben.
Gebruikers op dit forum: beauty1love en 11 bezoekers