Losse mat in de trailer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

lletam

Losse mat in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-22 10:48

Hoi bokkers,

Wie heeft er tips/ervaringen met een losse rubber mat in de trailer?
Met mijn vorige paard had ik dus een losse mat in de trailer liggen. Na gebruik schoonmaken (vegen) en over de stang hangen om te drogen, dat ging altijd prima.

Nu heeft de trailer een poos stilgestaan. De mat is helemaal verbogen dus ligt niet meer vlak op de bodem.
En het is een zwaar onding dus wil eigenlijk wat anders

EllyC

Re: Losse mat in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 16:00

ik heb het vroeger ook gehad en vond het inderdaad een zwaar ding om elke x over de stang te hangen. Maar dunner durfde ik niet aan omdat ik dan bang was dat ie niet bleef liggen bij bv schapen.

Ik heb nu gelukkig een vaste mat, alleen onderkant en kitwerk goed in de gaten houden dan.

W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara), Bon Jaylin EC (2024) Bon Mailin EC (2023, te koop), Indy (20) B ruin amazones)

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-22 17:16

Hoi Elly, heb je een mat laten verlijmen dan?

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 17:58

Ik heb een tilbare/dunne mat gehaald bij de Hornbach. Ze worden daar per meter gekocht.
Na gebruik hang ik de mat te drogen. Zo kan de bodem goed droog worden en niet rotten doordat er vocht onder de mat blijft

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-22 19:59

roekes schreef:
Ik heb een tilbare/dunne mat gehaald bij de Hornbach. Ze worden daar per meter gekocht.
Na gebruik hang ik de mat te drogen. Zo kan de bodem goed droog worden en niet rotten doordat er vocht onder de mat blijft

En die blijft goed liggen, ook als het paard een keer schraapt?

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 21:13

Ja. Bij mij wel. Ik heb a pony's misschien dat t daar aan ligt.

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

Kasty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 18:15

ik heb er een losse rubbermat in liggen, wel alleen het voorste gedeelte tegen het beschadigen met schrapen. Het is een koeien mat, vrij zwaar , maar kan hem nog wel over de stang leggen als de trailer moet drogen. Blijft keurig liggen

~ Tetsje v. Tilhouten Sport ~ B + 13, L1 + 13, L2 + 10, M1 + 11, M2 + 13, Z1 + 20, Z2 + 0~

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 18:21

Ik vraag me al jaren af waarom je een losse mat in je trailer zou leggen.
Afgezien van trailers met een kale houten vloer, wat is de meerwaarde?

Een trailer met een gietvloer (rubber, hars, grind, whatever) is gemaakt op dat er paarden op staan. Waarom zou je in hemelsnaam daar nog een mat overheen leggen, met alle gesleep én risico's van water (of urine) onder die mat?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 08:12

Als je een paard hebt die erg schraapt is het toch wel fijn. Met ons vorige paard hadden wij er standaard 1 in liggen. Geen idee wat voor mat we hadden maar dat ding was loeizwaar en ging echt nergens heen, tenzij je hem eruit tilde om de boel schoon te maken.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 08:33

Ik heb er nu tijdelijk 2 (dikke) losse matten in liggen, maar dat is omdat mijn paard nog op (winter)ijzers met stiften staat. Volgende week heeft ze weer gewone ijzers, dus dan gaan de matten er weer uit.

Leef je droom,droom niet je leven
Ga mee op reis in prachtig Noorwegen
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=71&t=2097907&start=25

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 17:17

Wij hebben een trailer met een aluminium bodem en we hebben van die puzzel matten er in liggen, die je ook in de stal kunt leggen. Precies op maat gemaakt en dat werkt goed.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 17:34

Ah, schrapen en kalkoenen had ik niet aan gedacht. Gebruik geen stiften en heb nog nooit een schraper gehad. Maar dan nog, daar zou een bodem af-fabriek toch tegen moeten kunnen?

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 17:42

Ibbel, ik durfde dat niet aan. Een vriendin van mij heeft een extra laag rubber op de vloer van haar trailer laten leggen, juist omdat ze veel in de winter veel weggaat met de trailer. Ik ga bijna nooit in de winter weg.

Leef je droom,droom niet je leven
Ga mee op reis in prachtig Noorwegen
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=71&t=2097907&start=25

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 17:48

Die van ons deed echt maf hoor. Die ging vanaf een kilometer of wat bij huis ( hij voelde aan als je er bijna was, van welke kant je ook kwam) dan ging standaard uit zijn stekker. En op eventing wedstrijd als er volgens hem te lang tussen de dressuur en het springen zat. Dan ging hij ook schrapen. Of je er nu een hele zak hooi had hangen, dat maakte dan niet uit. Bij ons huidige paard hebben we wel eens gekeken of er nog wel een paard in de trailer stond. Want die staat altijd stil. De pony van onze dochter ook.

Die mat had heel wat te lijden, dus ik ben wel blij dat we hem erin hadden liggen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 18:16

Ik had 4 losse delen zware mat in mijn 2 paards. 2 voor vanwege het schrapen en 2 achter vanwege evt stampen. Eronder lag een normale verlijmde antislip trailermat. Ik vervoerde nog wel eens voor anderen en wilde graag mijn bodem heel houden.
De voorste matten lagen onder de voorbenen en deels in de punt. Werkte perfect voor mij. Ik zette ze omhoog tegen de wand bij uitspuiten.

Even onderschriftloos.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 18:20

Ibbel schreef:
Ah, schrapen en kalkoenen had ik niet aan gedacht. Gebruik geen stiften en heb nog nooit een schraper gehad. Maar dan nog, daar zou een bodem af-fabriek toch tegen moeten kunnen?

Ja, de eerste paar jaar als de trailer nieuw is en de gietvloer nog soepel wel ja, maar naarmate de trailer ouder wordt gaat dat minder helaas :+

@ TS, mijn mat ligt rond de stang waarmee het tussenschot in de bodem zit. Verschuift dus absoluut niet, maar om hem eruit te halen moet het schot eruit, niet handig dus. ik til de zijkanten omhoog en zet er een stok tussen die tegen het schot op de bodem staat en dan schuin omhoog tegen de wand. Na een paar uur/dagen, wanneer het droog is haal ik de stok er vanonder en ligt de mat terug plat.

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-22 10:24

Wat een hoop reacties nog, bedankt allemaal!

Reden voor een losse mat is een houten (betonplex) bodem dus zonder mat lijkt me wat glad plus een mat geluiddempend is.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie