Vervangen wand trailer, ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Sokkiepower

Vervangen wand trailer, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-22 16:55

Hoi allemaal,

Ik heb een trailer in zeer goede staat. De trailer heeft een opbouw van gecoat multiplex. Nu is er door een stom ongeluk een klein scheurtje in de toplaag gekomen. Hierdoor wordt de trailer gevoelig voor vocht.

Ik heb geïnformeerd bij de lokale trailerboer wat te doen. Zij adviseerde geen nieuwe wand te plaatsen, maar enkel het aangedane deel te laten vervangen door een handige Harry. Nu zegt handige Harry echter dat ik toch beter de hele wand kan vervangen. Wat ik snap! Het advies is een nieuwe wand van betonplex. Mijn trailer is antraciet van kleur en van binnen wit..

Het allerliefst vervang ik uitsluitend het aangedane deel omdat het om een relatief klein stuk gaat. Of de hele wand als dit echt nodig is. Alleen dan wel het liefst met een plaat in de kleur van de trailer. Ik heb er zelf absoluut geen verstand van, dus twijfel wat raadzaam is.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee en kan mij hier wat meer over vertellen. Zie onderstaande foto's voor de 'schade'

Alvast bedankt voor het meedenken :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Vervangen wand trailer, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 17:01

Ik verplaats dit topic naar Transport, afspraken en overige.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 07:18

Ik zou de fabrikant eens vragen wat het beste is.

Tja...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 08:12

Wij hadden bij onze trailer ook 1 wand die een slecht stukje had. De rest van de wand was goed.
En de bodem begon slecht te worden.
Wij hebben toen ook de hele wand laten vervangen en uiteraard ook de bodem. De bodem was wel op de plek aan het rotten waar ook de wand niet goed was.
Niet specifiek nagevraagd maar mij leek dat verband te hebben met vocht wat dan toch door gaat trekken?

Misschien dat eens extra na kijken?

Hier is het nooit gegaan over een deel vervangen. Maar misschien omdat de bodem er toch uit moest?
Zou daar zelf ook niet snel voor kiezen. Ook betreft kleur verschil, maar ook dat het hout dan wellicht verder ook al van mindere kwaliteit is.

"Wat ik hierboven schrijf, is slechts mijn gedachte en mijn idee, dit geldt voor elk bericht, neem dat maar mee."

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 08:16

Het advies van mijn eigen trailerboer was toen der tijd om de hele wand er uit te halen omdat je anders toch weer een zwakke plek creëert waar het vocht naar binnen kan.

Sokkiepower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-22 08:47

Bedankt voor jullie reacties zover

Bij het vervangen van 1 wand? Is dit bij jullie met een vergelijkbare kleur plaat gedaan of net bruin/zwart betonplex? Mijn trailer is grijs, dus ben benieuwd hoe dit bij jullie opgelost is.

Mijn trailerboer heeft het overigens over een prijs van rond de € 2000,00 als ik de wand bij hen laten vervangen. Dit i.v.m. de arbeid. Hoe zijn de kosten bij jullie uitgevallen?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 08:51

Wij waren in 2020 bij Zuidzijde 1900 kwijt.
Bodem plus een zijwand.
Alles nagekeken aan het onderstel en zo nodig vervangen . Incl Bovag rapport.

Wij hebben een witte trailer.
Er is kleur verschil maar valt enorm mee. Zeker nadat er weer wat stof en duivenpoep opzit _O-

"Wat ik hierboven schrijf, is slechts mijn gedachte en mijn idee, dit geldt voor elk bericht, neem dat maar mee."

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 04:07

Ik was €1575 (ex btw) kwijt voor 2 wanden en een vloer vervangen.

Afbeelding

Een zijplaat kost maar €200 dus vind bedragen als €2000 echt als belachelijk veel klinken voor het vervangen van een enkele wand.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 06:22

bij deze trailers is dat best een rotklus. zullen wrs ook nieuwe profielen in moeten dak eraf. gaan een hoop uren inzitten. je kan als je handig bent bij de trailerboer of het merk zelf een zelfde wand bestellen. dan heb je dezelfde kleur.

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 20:21

ikke20 schreef:
bij deze trailers is dat best een rotklus. zullen wrs ook nieuwe profielen in moeten dak eraf. gaan een hoop uren inzitten. je kan als je handig bent bij de trailerboer of het merk zelf een zelfde wand bestellen. dan heb je dezelfde kleur.

Wel een rotklus omdat de profiel/plaat verbinding gekit is ipv gebout. Deze zul je los moeten steken met een (plamuur)mes maar de profielen overleven dat wel als je het met beleid doet. laatste plaat zwart/wit die ik enkele jaren geleden heb gekocht was rond de €350,-. En dan moet ie nog gemonteerd worden. Dan is €2000 wel heel royaal gerekend maar mss hebben ze er ook geen zin in en berekenen ze een hoge prijs. Mocht je alsnog beslissen om het te laten doen dan hebben ze een goed dag.
Je zou er ook een aluminium plaat overheen kunnen zetten en goed afkitten . Wel zichtbaar maar kost een stuk minder. Nieuwe wand is beter en mooier, ookvoor als je hem later inruilt/verkoopt. Gewoon nog een paar offertes laten maken

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 20:31

Zoek eens op internet naar gecoate platen. Soms kan je de kleur kiezen,
Die middenplaten zijn breder dan 1m25 em dus niet standaard.
Maar ze zijn te vinden.

Probeer misschien eens de zoekterm "trailerplaten".

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie