Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MaxiimeeeB schreef:Hallo allemaal,
Eergisteren kreeg ik een mailtje van de rijvereniging dat ik mijn lidmaatschap moest betalen. Vorig jaar december is mijn paard overleden en heb ik hierbij telefonisch contact gehad om het lidmaatschap op te zeggen. Dit heb ik doorgemaild nu krijg ik het volgende antwoord:
” Een KNHS-verenigingsjaar loopt reglementair van januari t/m december met een uiterste annuleringsdatum, voor het daarop volgende jaar, van 30 november. December was dus te laat. U bent dit jaar dan ook nog lid van RV Noblesse en wij hebben voor u voor 2022 dan ook de verplichte afdracht aan de KNHS betaald. Ik verzoek u derhalve ingevolge reglementaire bepalingenvan de KNHS alsnog het totaalbedrag ad € 60,—. over te maken.”
Ik vind het erg belachelijk dat ik dus nu voor een jaar moet betalen, terwijl ik geen gebruik hier van kan maken. Telefonisch zeiden ze ook dat ze per direct het stop zouden zetten..
Hebben mensen ervaringen of weten wat ik moet doen?
MaxiimeeeB schreef:De KNHS heeft mij netjes al uitschreven in december. Dus ik weet ook niet zo goed waarom ze de KNHS dan ook nog moeten betalen (de rijvereniging). Ik wacht hun reactie nog af aangezien ik ze terug gemaild hèb dat ik er ook niet voor kies een paard in te laten slapen .. en of ze niet met een schappelijke “tegenprestatie “ kunnen geven. Al is het de helft van het lidmaatschap.
Setteli schreef:Vroeger moest alles inderdaad voor 1 december worden doorgegeven. Nu alles digitaal gaat kun je zelfs op 31 december 23.50 uur iemand nog afmelden.
Ik verstuur ook de facturen naar de leden in februari ofzo en krijg dan ook vaak een berichtje van: oh ja, ik wil m'n lidmaatschap opzeggen. Tja, dan moet je toch echt de kosten van de KNHS en het eerste kwartaal lidmaatschap van de vereniging betalen.
Maar als jij door de vereniging in december al bij de KNHS bent afgemeld, dan hebben ze ook geen afdracht hoeven te betalen. Als het goed is heb jij daar ook een mail van gehad van de KNHS
Neon schreef:Hoe lang ben je al lid? Is het niet zo dat je als je normaal een abonnement / lidmaatschap afsluit voor een jaar... bij bijvoorbeeld een sportschool dat ze na afloop van de looptijd van het abonnement stilzwijgend mogen verlengen met iedere keer een maand? Lijkt me sterk dat een knhs andere "wetten" voorschrijft... ik zou op basis daarvan zeggen...
Nope... jullie krijgen januari... dus bedrag/12 en dat is het dan...
Ik ging hier geen heel jaar voor betalen... lidmaatschap van een rijvereniging is in mij ogen niet anders dan een abonnement van een sportclub
Kelan schreef:Bij de KNHS had niet meer gekund. Die zijn strict: alles wat je na 30 november afmeldt, moet gewoon betaald.
Maar de rijvereniging had natuurlijk ook gewoon alleen die 26,25 kunnen doorberekenen en de rest laten.
(dat zou ik als penningmeester gedaan hebben)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker