Paard kopen in Engeland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

davinci2412

Paard kopen in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-22 18:50

Ik heb een leuk paard op het oog, de enige maar is dat het paard in Engeland staat.
Nu ben ik sowieso een leek op het gebied van het importeren van paarden, maar ik kan me voorstellen dat het sinds Brexit allemaal wat lastiger is geworden.

Wie kan mij hier meer over vertellen of doorverwijzing naar een transportbedrijf die mij hier misschien mee kan helpen?

Letsdunit

Re: Paard kopen in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 19:15

Die van mij is via Nebo Stud gekomen, Owen Jones. Maar dat was net voor de Brexit. Ik heb Owen gewoon opdracht gegeven haar te transporteren en hij regelde de rest. Maar hoe het momenteel gaat weet ik niet, ik weet wel dat het een stuk duurder is geworden.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 19:40

Nag cabs Horse transport is een goede transporteur. Zij kunnen je vast meer vertellen.
Ze hebben de mijne gebracht vanuit Ierland, maar dat was ook net voor de Brexit..

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 19:50

Letsdunit schreef:
Die van mij is via Nebo Stud gekomen, Owen Jones. Maar dat was net voor de Brexit. Ik heb Owen gewoon opdracht gegeven haar te transporteren en hij regelde de rest. Maar hoe het momenteel gaat weet ik niet, ik weet wel dat het een stuk duurder is geworden.

Welsh cob toch?
Dat snap ik nog wel; er zijn er in NL gewoon te weinig van te vinden.

Maar normaal gesproken durf ik dat toch niet zo snel aan. Krijg een paard maar weer eens terug als er iets niet goed is.

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-22 12:26

Bedankt! Ik ga even contact zoeken met deze twee bedrijven

Unravelation

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 12:42

Houdt wel rekening met de belasting! Bij import en export naar Engeland geldt dat je 20% van het aankoopbedrag aan belasting moet betalen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 12:43

Vraag Mkango even! :) Die heeft ook een paard in Engeland gekocht!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 12:45

Bokker cp112 kan dit voor je regelen! Zij hebben een bedrijf en transport en kopen zelf ook daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 12:55

Captain schreef:
Vraag Mkango even! :) Die heeft ook een paard in Engeland gekocht!
Present! Alleen blijft de mijne daar en komt ze (voorlopig) niet naar de EU. :D

Ik heb daar dus wel naar gekeken, TS, om haar tijdelijk hierheen te halen en dan weer mee terug te nemen naar Engeland, maar dat is inmiddels een hoop rompslomp vanwege Brexit, en dan heb ik nog een volbloed waarvoor de regels toch wat soepeler zijn. Je hebt o.a. een gezondheidsverklaring nodig, bloedonderzoek, tests op bepaalde ziektes, en misschien nog wel het vervelendste: paarden moeten nu ook 40 dagen in quarantaine, waaronder 30 dagen onder toezicht van een veearts.

Edit: en je betaalt inderdaad nog extra kosten voor het invoeren van het dier, nog bovenop de kosten die je maakt om al het papierwerk op orde te krijgen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-04-22 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 13:05

Hier ook via Nebo Stud (Owen Jones) gedaan maar voor de brexit. Owen regelt alles als je zegt waar die het op moet halen qua papier werk.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 13:26

Je haalt het paard naar NL dan betaal je dus ??? % belasting over het aankoop bedrag omdat je het paard Europa moet invoeren.
Handige tip is het aankoop bedrag voor minder op papier te laten zetten.

HOOISTOMER TE KOOP. DE ORGINELE. 5X GEBRUIKT. VOOR INFO STUUR GERUST EEN PB

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 13:37

Popstra schreef:
Je haalt het paard naar NL dan betaal je dus ??? % belasting over het aankoop bedrag omdat je het paard Europa moet invoeren.
Handige tip is het aankoop bedrag voor minder op papier te laten zetten.

tenzij je in een geschil terecht komt, je het paard ooit terug wil geven en dan dus minder geld krijgt.

Volg de avonturen van 24/7 buiten sportpaarden -> https://www.instagram.com/rakketje_en_co/

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-22 09:57

Ik was er inderdaad ook al achter dat het een hoop rompslomp is om zo'n beestje hierheen te krijgen. Heb inmiddels met 3 bedrijven contact opgenomen. Twee in engeland en eentje in Nederland. Echter geeft geen van die partijen aan dat het paard in quarantain moet, dus daar zal ik nog even naar vragen.

Daarnaast kijken we momenteel ook naar een paard in Ierland.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 10:02

Heb je toevallig ook al prijzen gekregen? Wel benieuwd wat het nu ongeveer is al scheelt dat ook van waar en waarheen het paard moet.

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-22 10:07

Ik heb prijzen van de twee Engelse bedrijven gekregen. Zij geven aan tussen de 1300 en 1600 pond, exclusief eventuele duty (?) en de BTW die aan de grens van Europa betaald moet worden.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 10:22

davinci2412 schreef:
Ik was er inderdaad ook al achter dat het een hoop rompslomp is om zo'n beestje hierheen te krijgen. Heb inmiddels met 3 bedrijven contact opgenomen. Twee in engeland en eentje in Nederland. Echter geeft geen van die partijen aan dat het paard in quarantain moet, dus daar zal ik nog even naar vragen.

naar NL invoeren hoeven ze ook niet in quarantaine hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 10:58

Popstra schreef:
davinci2412 schreef:

naar NL invoeren hoeven ze ook niet in quarantaine hoor.

"Before you export or move a registered horse to the EU or Northern Ireland, you need to keep it on a holding in Great Britain, the EU, Northern Ireland or a country with a similar health status either:

-for 40 days
-since birth (if the horse is less than 40 days old)
-since its entry into Great Britain (if the horse was imported or moved directly from the EU, Northern Ireland or a -country with a similar health status less than 40 days before you export it)

You must keep your registered horse under veterinary supervision either:

-for 30 days
-since birth (if the horse is less than 30 days old)
-since its entry into Great Britain (if the horse was imported or moved directly from the EU, Northern Ireland or country of similar health status less than 30 days before you export it)

Your supervising vet does not need to be an official vet. However, an official vet must confirm that you have met these requirements before you export the equine."

Ze hoeven niet in eenzame opsluiting, tenzij ze 'unregistered' zijn, maar ze moeten wel op een plek zijn waar ze niet in contact komen met paarden die mogelijk iets bij zich dragen:

"Before you export or move any other equine into the EU or Northern Ireland, you must keep the animal separate from other equines that do not have equivalent health status for at least 30 days. These rules apply to both permanent and temporary exports and movements."

Om het makkelijk te maken noemen we dat in mijn Engelse kring gewoon quarantaine.

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-22 11:50

Ik heb net de vervoerder gesproken die vanuit Nederland komt gesproken. hij gaf aan dat quarantaine niet nodig is.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 12:40

davinci2412 schreef:

Ierland scheelt een hoop verwacht ik. Het scheelt in ieder geval btw en import kosten.

Wat zoek je?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 12:55

Mkango schreef:
"Before you export or move a registered horse to the EU or Northern Ireland, you need to keep it on a holding in Great Britain, the EU, Northern Ireland or a country with a similar health status either:

-for 40 days
-since birth (if the horse is less than 40 days old)
-since its entry into Great Britain (if the horse was imported or moved directly from the EU, Northern Ireland or a -country with a similar health status less than 40 days before you export it)

You must keep your registered horse under veterinary supervision either:

-for 30 days
-since birth (if the horse is less than 30 days old)
-since its entry into Great Britain (if the horse was imported or moved directly from the EU, Northern Ireland or country of similar health status less than 30 days before you export it)

Your supervising vet does not need to be an official vet. However, an official vet must confirm that you have met these requirements before you export the equine."

Ze hoeven niet in eenzame opsluiting, tenzij ze 'unregistered' zijn, maar ze moeten wel op een plek zijn waar ze niet in contact komen met paarden die mogelijk iets bij zich dragen:

"Before you export or move any other equine into the EU or Northern Ireland, you must keep the animal separate from other equines that do not have equivalent health status for at least 30 days. These rules apply to both permanent and temporary exports and movements."

Om het makkelijk te maken noemen we dat in mijn Engelse kring gewoon quarantaine.
dus Engeland houd ze in quarantaine VOOR ze het land UIT gaan.....apart! . Dat doet zelfs Amerika niet.
Is dit sinds de Brexit?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 13:26

davinci2412 schreef:
Ik heb prijzen van de twee Engelse bedrijven gekregen. Zij geven aan tussen de 1300 en 1600 pond, exclusief eventuele duty (?) en de BTW die aan de grens van Europa betaald moet worden.

Duty zijn de inklaringskosten. Zo gauw uit mijn hoofd zijn die rond de €200,- per paard.

Quarantaine is idd niet nodig wanneer het paard minimaal 40 dagen op dezelfde locatie heeft gestaan.

Paarden onder de 2 jaar en fok dieren zitten op 9%. Een merrie kan je natuurlijk al gauw opgeven als fok dier.
Een volwassen ruin zit dus sowieso op 21%.
De transporteur moet dus ook een aankoopfactuur bij zich hebben.

De gezondheidspapieren/traces en dierenarts verklaring is met name prijzig. Deze kosten liggen op ruim 400 pond per paard.

Stal van 't Heideveld
' t Heideveld Horse Transport. Paardentaxi en internationaal transport.

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-22 10:34

kamsel schreef:
davinci2412 schreef:

Ierland scheelt een hoop verwacht ik. Het scheelt in ieder geval btw en import kosten.

Wat zoek je?

Wij zijn op dit moment aan het kijken naar een Engels Volbloed. We willen er graag eentje die echt 100% is, op het moment kijken we vooral naar of the track volbloeden.

Ik verwacht ook dat Ierland goedkoper is, echter ben ik gevallen voor het paard in Engeland. Die optie gaan we dus eerst onderzoeken. Daarna kijken we eventueel verder naar het paard in Ierland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 10:37

davinci2412 schreef:
Wij zijn op dit moment aan het kijken naar een Engels Volbloed. We willen er graag eentje die echt 100% is, op het moment kijken we vooral naar of the track volbloeden.

Ik verwacht ook dat Ierland goedkoper is, echter ben ik gevallen voor het paard in Engeland. Die optie gaan we dus eerst onderzoeken. Daarna kijken we eventueel verder naar het paard in Ierland.
Welk paard is het? Misschien dat ik iets voor je kan betekenen. :)

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-22 12:09

Mkango schreef:
davinci2412 schreef:

Welk paard is het? Misschien dat ik iets voor je kan betekenen. :)

Ik stuur je even een pb

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 20:39

En waarom niet een volbloed uit Nederland?
Meer dan genoeg paarden hier die een goed adres zoeken in allerlei soorten, maten, prijsklasses, met bemerkingen, zonder bemerkingen.