Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Letsdunit schreef:Die van mij is via Nebo Stud gekomen, Owen Jones. Maar dat was net voor de Brexit. Ik heb Owen gewoon opdracht gegeven haar te transporteren en hij regelde de rest. Maar hoe het momenteel gaat weet ik niet, ik weet wel dat het een stuk duurder is geworden.
Captain schreef:Present! Alleen blijft de mijne daar en komt ze (voorlopig) niet naar de EU.Vraag Mkango even!Die heeft ook een paard in Engeland gekocht!
Popstra schreef:Je haalt het paard naar NL dan betaal je dus ??? % belasting over het aankoop bedrag omdat je het paard Europa moet invoeren.
Handige tip is het aankoop bedrag voor minder op papier te laten zetten.
davinci2412 schreef:naar NL invoeren hoeven ze ook niet in quarantaine hoor.Ik was er inderdaad ook al achter dat het een hoop rompslomp is om zo'n beestje hierheen te krijgen. Heb inmiddels met 3 bedrijven contact opgenomen. Twee in engeland en eentje in Nederland. Echter geeft geen van die partijen aan dat het paard in quarantain moet, dus daar zal ik nog even naar vragen.
Daarnaast kijken we momenteel ook naar een paard in Ierland.
Popstra schreef:davinci2412 schreef:naar NL invoeren hoeven ze ook niet in quarantaine hoor.Ik was er inderdaad ook al achter dat het een hoop rompslomp is om zo'n beestje hierheen te krijgen. Heb inmiddels met 3 bedrijven contact opgenomen. Twee in engeland en eentje in Nederland. Echter geeft geen van die partijen aan dat het paard in quarantain moet, dus daar zal ik nog even naar vragen.
davinci2412 schreef:Ik was er inderdaad ook al achter dat het een hoop rompslomp is om zo'n beestje hierheen te krijgen. Heb inmiddels met 3 bedrijven contact opgenomen. Twee in engeland en eentje in Nederland. Echter geeft geen van die partijen aan dat het paard in quarantain moet, dus daar zal ik nog even naar vragen.
Mkango schreef:dus Engeland houd ze in quarantaine VOOR ze het land UIT gaan.....apart! . Dat doet zelfs Amerika niet."Before you export or move a registered horse to the EU or Northern Ireland, you need to keep it on a holding in Great Britain, the EU, Northern Ireland or a country with a similar health status either:
-for 40 days
-since birth (if the horse is less than 40 days old)
-since its entry into Great Britain (if the horse was imported or moved directly from the EU, Northern Ireland or a -country with a similar health status less than 40 days before you export it)
You must keep your registered horse under veterinary supervision either:
-for 30 days
-since birth (if the horse is less than 30 days old)
-since its entry into Great Britain (if the horse was imported or moved directly from the EU, Northern Ireland or country of similar health status less than 30 days before you export it)
Your supervising vet does not need to be an official vet. However, an official vet must confirm that you have met these requirements before you export the equine."
Ze hoeven niet in eenzame opsluiting, tenzij ze 'unregistered' zijn, maar ze moeten wel op een plek zijn waar ze niet in contact komen met paarden die mogelijk iets bij zich dragen:
"Before you export or move any other equine into the EU or Northern Ireland, you must keep the animal separate from other equines that do not have equivalent health status for at least 30 days. These rules apply to both permanent and temporary exports and movements."
Om het makkelijk te maken noemen we dat in mijn Engelse kring gewoon quarantaine.
davinci2412 schreef:Ik heb prijzen van de twee Engelse bedrijven gekregen. Zij geven aan tussen de 1300 en 1600 pond, exclusief eventuele duty (?) en de BTW die aan de grens van Europa betaald moet worden.
kamsel schreef:davinci2412 schreef:Ik was er inderdaad ook al achter dat het een hoop rompslomp is om zo'n beestje hierheen te krijgen. Heb inmiddels met 3 bedrijven contact opgenomen. Twee in engeland en eentje in Nederland. Echter geeft geen van die partijen aan dat het paard in quarantain moet, dus daar zal ik nog even naar vragen.
Ierland scheelt een hoop verwacht ik. Het scheelt in ieder geval btw en import kosten.
Wat zoek je?
davinci2412 schreef:Welk paard is het? Misschien dat ik iets voor je kan betekenen.Wij zijn op dit moment aan het kijken naar een Engels Volbloed. We willen er graag eentje die echt 100% is, op het moment kijken we vooral naar of the track volbloeden.
Ik verwacht ook dat Ierland goedkoper is, echter ben ik gevallen voor het paard in Engeland. Die optie gaan we dus eerst onderzoeken. Daarna kijken we eventueel verder naar het paard in Ierland.
Mkango schreef:davinci2412 schreef:Welk paard is het? Misschien dat ik iets voor je kan betekenen.Wij zijn op dit moment aan het kijken naar een Engels Volbloed. We willen er graag eentje die echt 100% is, op het moment kijken we vooral naar of the track volbloeden.
Ik verwacht ook dat Ierland goedkoper is, echter ben ik gevallen voor het paard in Engeland. Die optie gaan we dus eerst onderzoeken. Daarna kijken we eventueel verder naar het paard in Ierland.
Gebruikers op dit forum: __Amber__, ComscoreBot en 4 bezoekers