Paard word getest door politie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 23:50

Dat je het paard van je ex gedwongen moet verkopem vind ik hartstikke rot voor je ts..

Maar om dan maar totale fantasieverhalen het internet op te gooien vind ik het andere uiterste.
Zonder te betalen naar de slacht, dat maak je zelf een kind van 12 niet wijs.

Hier in het verleden (en met een andere fokrichting) meerdere paarden verkocht aan de politie. Enkelen kwamen niet door de selectie en kwamen netjes terug, anderen zijn er gebleven en hebben het altijd super gehad. Paarden hebben een mooi leven daar.

Replica1233
Berichten: 57
Geregistreerd: 02-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-22 00:01

Ik denk dat er ook mensen zijn hier die niet goed lezen omdat ze me vertellen dat ik zeur en het niet moet doen en dingen bedenk die er niet zijn.

Nogmaals: er had iemand hier gereageerd met dat het paard op proef gekocht wordt met het contract en dat ze hem beslaan in de proefperiode.

Ook is er gezegd door een kennis van mijn ex-schoonvader dat de politie paarden slachten die niet bevallen.

Nogmaals, dit heb ik niet zelf gezegd. Dat is wat anderen hebben gezegd en ik wist niet of dat waar was.

Ik ben niet opzoek naar mensen die me vertellen dat ik zeur. Ik ben opzoek naar mensen die een paard verkocht hebben aan de politie of waarvan het paard op proef is genomen en hoe dit in z'n werk ging en hoe zij zich hierbij voelde.

Dus als je alleen kan zeggen dat ik zeur en ik dingen voor de dag haal die er niet zijn, reageer dan aub niet. Die mensen lezen namelijk niet goed.

Ervaringen, wees welkom. Maar reacties die gaan over dat ik zeur of dingen bedenk die er niet zijn, houd die maar voor je, want ik heb niks bedacht, dat is wat andere mensen gezegd hebben en niet ik.

Femke_Tweety

Berichten: 11985
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 00:11

Maar je reageert alleen op de paar negatieve reacties en niet op de vele positieve reacties.

En daarmee werk je het zelf een klein beetje in de hand.

Neem ook de positieve reacties serieus, reageer ook daarop, en dan gaat er automatisch ook op jou anders gereageerd worden.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 00:15

Als het je gerust stelt, in die twee weken doen ze geen gekke dingen. Ze testen met wat simpel werk of het paard het juiste karakter heeft.
Dat zie je als profesional heel snel dus daar zijn geen gekke stunts voor nodig.

Als ze gekeurd zijn en goedgekeurd worden ze betaald en krijgen ze echt hun 'opleiding'.

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 00:20

Wat een gek topic TS. Je lijkt vooral op zoek te zijn naar negatieve ervaringen en schuift de rest aan de kant. Waarom zit je er überhaupt over na te denken om je paard aan de politie te verkopen als je er zelf al totaal niet positief over bent?

Je vraagt specifiek om ervaringen dus het past binnen de regels van ED, maar het komt op mij over als een verkapt topic om kritiek te kunnen uiten op de politie.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 00:24

Cinderella schreef:
Wat een gek topic TS. Je lijkt vooral op zoek te zijn naar negatieve ervaringen en schuift de rest aan de kant. Waarom zit je er überhaupt over na te denken om je paard aan de politie te verkopen als je er zelf al totaal niet positief over bent?

Je vraagt specifiek om ervaringen dus het past binnen de regels van ED, maar het komt op mij over als een verkapt topic om kritiek te kunnen uiten op de politie.

Ts wilt haar paard niet verkopen, maar wordt 'gedwongen' door haar ex.
Denk dat daar het probleem zit en ze daarom liever geen positieve verhalen hoort.
Maar erg netjes is het niet om als volwassen vrouw met totale onzin over onbetaalde paarden slachten te komen.

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2451
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 00:42

HorsePassion schreef:
Geen haar die er over denkt om mijn paard aan de politie te verkopen. Ik vind dat paarden niet bij rellen moeten worden ingezet. Zo veel stress voor die dieren. Vergeet niet dat paarden vluchtdieren zijn. Ze vinden rook en vuurwerk echt niet leuk. En ook niet elke agent kan fatsoenlijk paardrijden.
Ze zullen best goed verzorgd worden maar dat mag je bij toch ook bij elke particulier verwachten.

Ik denk dat je menig topic op Bokt kunt vinden waarin duidelijk is dat dit dus niet zo is.

Citaat:
Ik vind het eigenlijk alleen prima als paarden voor surveillance worden ingezet maar helaas vormen stressvolle risicovolle evenementen de overhand.
Het is niet voor niks dat de politiepaarden in de zomer om de beurt voor 3 maanden op een wei worden gezet om bij te komen. Vaak met blessures en vaak om te ontstressen

:') TS vraagt benadrukkelijk om mensen met ervaring met het proces. Dit is dus weer pure speculatie.

Ik heb er zelf geen ervaring mee overigens, maar heb wel een oud politiepaard gekend. Dat paard was echt kern gezond (en best al heel oud) en is nadat ie met pensioen ging ook bij zijn ruiter gebleven. Die heeft een plekje voor ‘m gezocht en hem tot zijn dood (van) gehouden.

Zoals ik je reacties lees ga ik ook met anderen mee. Je pikt vooral de negatieve dingen eruit, zelfs als deze nergens bewezen worden. Niemand zegt ook dat je zélf beweerd dat ongeschikte paarden naar de slacht gaan of dat het paard tijdens de proefperiode niet van jou is maar onbetaald, of dat ze zonder jouw toestemming ijzers eronder zetten (of dat de kosten hiervan op jou verhaald zou worden, wat overigens niemand heeft geschreven).

Men leest echt wel. Het gaat er meer om dat je deze negatieve onbewezen dingen er tussen uit pikt maar de positieve bewezen dingen juist niet benoemt. Ook het advies om het met de politie te bespreken wat meerdere malen is herhaald wordt niet benoemt. En het verhaal over een paard naar de slacht, tja, het spijt me maar zoals is gezegd lijkt mij dat wel heel erg logisch dat dat niet waar is. Daar zou je in principe Bokt al niet over hoeven te vragen. Dat is gewoon absurd.

Ik zie eigenlijk wel meerdere mensen die je oprecht proberen te helpen, maar ik vraag mij af of je met deze vraag geholpen wilt worden? Wel vind ik het echt super rot voor je dat je in deze situatie zit natuurlijk. Ik zou mijn maatje ook niet kwijt willen. :knuffel:

Forcalquier

Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 00:56

Testdag afwachten, al jouw vragen stellen, voorlopig contract goed doorlezen en bij twijfel niet doen.

Er staan inmiddels enkele positieve ervaringen in dit topic. Wanneer TS de via via verhalen zwaarder blijft wegen denk ik niet dat verkoop een goed idee is. Ook particulier kun je flink bij de neus genomen worden, al voelt de kennismaking nog zo goed.

Ga anders eens kijken bij de bereden politie TS, wellicht doet het jouw gevoel goed. Voor zover ik weet eindigen alle gezonde pensionado's op bekende rusthuizen (1 daarvan heeft de info over gepensioneerde politiepaarden letterlijk op de website staan)

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 02:40

Replica1233 schreef:
Ik denk dat er ook mensen zijn hier die niet goed lezen omdat ze me vertellen dat ik zeur en het niet moet doen en dingen bedenk die er niet zijn.

Nogmaals: er had iemand hier gereageerd met dat het paard op proef gekocht wordt met het contract en dat ze hem beslaan in de proefperiode.


Nee JIJ leest verkeerd:

Janneke2 schreef:
Wel is het zo, dat de politie op proef koopt.
Een en ander komt netjes op papier, ivm het werk wordt het dier beslagen. En tja : buitenritten, mensenmassa's en schriktraining. Om te kijken of het dier echt geschikt is als politiepaard.
Zo nee, gaat het dier gewoon terug, zoals contractueel vastgelegd.



Er staat niet bij in de proefperiode, die overigens meerdere malen hier beschreven staat, hij wordt helemaal de straat niet opgestuurd. Enkel getest hoe hij reageert op situaties.

Ook zal je paard echt niet naar de slacht gaan.
De kennis van de vader van je ex (echt kom op, de buurman van de tante van mn nichtje) was gewoon aan het stangen en heeft er duidelijk geen verstand van.

Bienotje

Berichten: 10869
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Paard word getest door politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 07:37

Paard van vriendin is ook op proef bij de politie geweest.

Karakter sloot helemaal aan, echter liep het dier in de springsport en was van nature vlug en scherp op de hulpen. Dat laatste konden meeste ruiters minder goed mee overweg daar blijkbaar.

Dier is daarna gewoon weer teruggekomen trouwens ;-) uiteindelijk mooi huisje terechtgekomen bij een jachtruiter.

Eretria

Berichten: 448
Geregistreerd: 03-02-21

Re: Paard word getest door politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 08:53

Als de politie elk paard dat niet bevalt zou slachten houden ze geen eurocent over gezien de huidige handelsprijzen.
Ze zouden naar mijn inziens de paarden dan eerder verkopen als het paard al door hun gekocht was en achteraf toch niet lekker meekomt.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 08:59

Eretria schreef:
Als de politie elk paard dat niet bevalt zou slachten houden ze geen eurocent over gezien de huidige handelsprijzen.
Ze zouden naar mijn inziens de paarden dan eerder verkopen als het paard al door hun gekocht was en achteraf toch niet lekker meekomt.

Ze verkopen paarden die achteraf niet voldoen ook gewoon. En waarom ook niet, zijn prima paarden.

Wanneer ze hebben gewerkt en met pensioen mogen, gaan ze met een ruiter mee of naar een rusthuis zoals die in Soest.

Afanaisa91

Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-04-05
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 09:01

Volgens mij vraagt TS heel concreet naar ervaringen uit eerste hand, en niet naar de adviezen of de 'ik denk.. .' of 'ik zou...'

Ik kan je helaas daarmee niet helpen TS, volgens mij gaat de politie niet gauw over op de IJslanders :+ . Maar ik hoop dat je je hier wel aan je antwoorden komt. Vind het erg interessant om te lezen hoe de politie hiermee omgaat.

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 09:07

Replica1233 schreef:
Ik denk dat er ook mensen zijn hier die niet goed lezen omdat ze me vertellen dat ik zeur en het niet moet doen en dingen bedenk die er niet zijn.

Nogmaals: er had iemand hier gereageerd met dat het paard op proef gekocht wordt met het contract en dat ze hem beslaan in de proefperiode.

Ook is er gezegd door een kennis van mijn ex-schoonvader dat de politie paarden slachten die niet bevallen.

Nogmaals, dit heb ik niet zelf gezegd. Dat is wat anderen hebben gezegd en ik wist niet of dat waar was.

Ik ben niet opzoek naar mensen die me vertellen dat ik zeur. Ik ben opzoek naar mensen die een paard verkocht hebben aan de politie of waarvan het paard op proef is genomen en hoe dit in z'n werk ging en hoe zij zich hierbij voelde.

Dus als je alleen kan zeggen dat ik zeur en ik dingen voor de dag haal die er niet zijn, reageer dan aub niet. Die mensen lezen namelijk niet goed.

Ervaringen, wees welkom. Maar reacties die gaan over dat ik zeur of dingen bedenk die er niet zijn, houd die maar voor je, want ik heb niks bedacht, dat is wat andere mensen gezegd hebben en niet ik.



Volgens mij heb ik gereageerd. Ervaring uit eerste hand, dus wat wil je nog meer? Paard gaat op proef, denken ze er een goed politiepaard aan te kunnen hebben, dan keuren ze en houden ze hem. Bevalt hij niet, komt hij gewoon weer terug. Onzin, dat je paard naar de slacht zou gaan. Je krijgt hem weer terug.

Wie zijn die andere mensen die dat gezegd hebben? Ik ben heel benieuwd.
Het zou zo kunnen zijn dat een paard bij keuring hartstikke verrot bleek en dat de eigenaar hem toen naar de slacht gebracht heeft.
Die wildwestverhalen van jou heb ik nog nooit gehoord.

hoogendroog
Berichten: 3282
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 09:12

Ik heb mijn paard destijds verkocht aan de politie. Ik heb ze zelf opgebeld dat ik een mogelijk geschikt paard voor ze had. Ze zijn toen komen kijken, ik heb 'm voor gereden, ze hebben ter plekke een kleine schriktraining met 'm gedaan en ze hebben 'm meegenomen de weg op. Hij slaagde daarvoor met vlag en wimpel! Ze hebben 'm gelijk meegenomen en hij is daar toen een maand op proef geweest. Alles op hun kosten en uiteraard voor hun risico. En ja, zij hebben 'm verzekerd voor die periode. Hij is daar ook beslagen, alles in overleg met mij. Ik werd keurig op de hoogte gehouden van alles. Na een maand kreeg ik te horen dat ze 'm heel graag wilden kopen! Hij was destijds het jongste politiepaard en nu is ie inmiddels stal-oudste. Ik zie 'm nog wel eens als ik weer in mijn geboortestad ben. Ook krijg ik via via nog regelmatig foto's van 'm. Hij heeft een super leven! Ze worden zo ontzettend goed verzorgd! Mijn Henk was geen paard voor rondjes in de bak, Henk wilde meer (maar Henk heet bij de politie Joep)! Ik heb nooit spijt gehad van de verkoop en zou zo weer een paard aan de politie verkopen.

Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Paard word getest door politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 09:17

Het zal aan mij liggen, maar dit zijn toch ook zaken die je gewoon kan vragen aan de contactpersoon bij de politie? Waarom die achterdocht?

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 09:48

Dat naar de slacht is de grootste onzin. Het paard gaat dan gewoon terug.
Ze kwamen hier ook, eerst voorgereden en daarna gingen de 2 dames zelf aan de slag. Was super leuk om te zien!

Alles mbt de proefperiode ging heel netjes. Mijn paard stond zonder ijzers en voor ze haar ophaalde vroegen ze of ze misschien ijzers onder kon door mijn smid of dat dat bij hun moest gebeuren (heb het dus zelf laten doen). Proefperiode was netjes op contract en na 4 dagen kreeg ik al bericht dat alles goed was en is ze betaald. Die 2 weken is dus niet eens volgemaakt.


Mijn vorige paard loopt nu al zo'n 5 jaar bij de politie. Ik krijg nog steeds regelmatig updates en heb ook aangegeven dat mocht ze om wat voor reden dan ook niet meer geschikt zijn voor het werk dat ik haar dan graag terug wil.


Een paar jaar later zijn er nog eens 2 heren van de politie hier geweest om onze shire te testen als paukenpaard omdat de vorige was overleden. Heel andere dingen deden ze testen maar het was echt super leuk weer.
Bedenk me nu dat ze ook onze grote tinker van 1.78 daarvoor getest hebben maar die had ene röntgen bemerking en dat durfde ze niet aan.
De shire vond het doodeng wanneer er iemand met een trompet achter haar liep (de rest deed ze super ook de trommels etc) dus dat was ook jammer.

Ik heb altijd super leuk gesproken met iedereen die hier geweest is en het ging hartstikke netjes.

Ik hoop dat ons Fientje nog een keer weer thuis komt <3 na al haar avonturen.


Rechts beide is onze Fien, nu Juul genaamd.

Afbeelding

Afbeelding

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 10:06

Hoi TS,

ik heb goede ervaringen met paarden verkoop aan de politie. 2 paarden van mijn vader zijn politie paarden geworden. Onze eerste paard dat is al heel lang geleden , toen waren ze ook 2 keer komen kijken. Maar konden niet rijden omdat onze rij bak onder water stond, paard is op video beelden op proef gegaan voor een maand lang en na de proeftijd mocht onze paard daar blijven.

Bij onze 2e paard is nu 5 jaar geleden dat de politie kwam kijken, mijn vader had gereageerd op hun advertentie. Ik moest het paard voor rijden maar was niet echt een succes, paard deed toen nog niet wat de politie wil met het rijden. De politie was wel helemaal weg van het paard en in overleg met mij had ik het paard door getraind tot het wel geschikt was voor hun, dit was toen in 5 maanden gebeurd. ( dat was wel in de winterperiode)
Toen kwam de politie weer opnieuw kijken en zagen een heel ander paard als bij de eerste keer en onze paard ging voor 2 weken mee op proef en is daar ook gebleven.

In de tijd dat ik onze paard door trainde hadden we regelmatig contact met de politie en ook in de proeftijd. Zelf daarna nog bij regelmaat hoorde wij hoe het gaat en ook als we eens zelf aan de politie vragen hoe het met het paard is krijgen we daar antwoord op. Mijn vader was zelf ook een keer gaan kijken tijdens een training maar liet dit mij pas na afloop weten, dat vond ik niet leuk want ik had graag mee gewild.

Bij onze 2e paard die wij hadden verkocht aan de politie zal het eerst na Rotterdam zijn gegaan , maar omdat ze in Boxtel paarden nodig hadden is onze paard daar na toe gegaan, dit had de politie aan ons gevraagd of wij dat goed vonden. Wij hebben geen spijt dat we onze paarden aan de politie hadden verkocht omdat wij weten dat de paarden daar een super goede thuis hebben.

GUSTIxBILL

Berichten: 1984
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Paard word getest door politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 10:14

Je schoonvader van je (ex)vriend van wie je het paard moet weg doen ?
Troll account?
Of goedgelovig dat je spookverhalen geloofd?
Of gewoon reden aan zoeken om het door je (ex)vriend gekochte en betaalde paard niet te moeten verkopen ?

Zou gewoon contact opnemen met de mensen die je gecontacteerd hebben delen de verhalen voorleggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 10:20

Replica1233 schreef:
Ik denk dat er ook mensen zijn hier die niet goed lezen omdat ze me vertellen dat ik zeur en het niet moet doen en dingen bedenk die er niet zijn.

Nogmaals: er had iemand hier gereageerd met dat het paard op proef gekocht wordt met het contract en dat ze hem beslaan in de proefperiode.

Ook is er gezegd door een kennis van mijn ex-schoonvader dat de politie paarden slachten die niet bevallen.

Nogmaals, dit heb ik niet zelf gezegd. Dat is wat anderen hebben gezegd en ik wist niet of dat waar was.

Ik ben niet opzoek naar mensen die me vertellen dat ik zeur. Ik ben opzoek naar mensen die een paard verkocht hebben aan de politie of waarvan het paard op proef is genomen en hoe dit in z'n werk ging en hoe zij zich hierbij voelde.

Dus als je alleen kan zeggen dat ik zeur en ik dingen voor de dag haal die er niet zijn, reageer dan aub niet. Die mensen lezen namelijk niet goed.

Ervaringen, wees welkom. Maar reacties die gaan over dat ik zeur of dingen bedenk die er niet zijn, houd die maar voor je, want ik heb niks bedacht, dat is wat andere mensen gezegd hebben en niet ik.
Maar de reactie over het beslaan in de proefperiode is niet eens een ervaring uit eerste hand, dus je zeurt wel degelijk. :') De mensen die wél een ervaring uit eerste hand posten, negeer je, maar die twee mensen die eigenlijk alles alleen maar van horen zeggen hebben geloof je op hun blauwe ogen.

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Paard word getest door politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 10:37

Daarnaast is voor 2 weken ijzers toch geen probleem? Die haal je er dan gewoon weer af indien nodig. Dat heb ik ook wel eens gedaan bij mijn paard die op proef ging in ruig gebied. Die staat daar nu naar volle tevredenheid.

Tazzey
Berichten: 9504
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 11:02

Een aantal jaar geleden heb ik een aantal paarden dressuurmatig opgeleid voor een eigenaar. Een van de paarden bleek niet geschikt voor het hogere werk en kwam te koop te staan. De politie had interesse in deze merrie en de eigenaar wilde het best proberen.
Ze zijn komen kijken, ik heb haar op de harde en zachte cirkel moeten zetten, stukje draven op het harde en daarna voorrijden. Nadat ik haar voorgereden had hebben twee ruiters van de politie haar gereden. Dat beviel goed en ze mocht twee weken op proef. Deze merrie stond niet op ijzers want ze ging niet meer mee op concours dus de eigenaar vond dat niet nodig. Er is niet gesproken over beslaan in de proefperiode en dat is ook niet gebeurd.
In de twee weken is ze röntgen gekeurd en bleek ze te bevallen. Er is een koopcontract opgesteld en de merrie was verkocht. Een half jaar later werd de eigenaar gebeld dat het toch niet helemaal volgens plan liep en dat ze voornemens waren de merrie te verkopen maar wilden de eigenaar de eerste koop bieden. De merrie is teruggekocht en bij mij op stal teruggekomen. Het was nog steeds dezelfde lieve merrie, zonder tekenen dat ze tot haar grenzen gepusht was. Ja, ze was beslagen maar dat was gebeurd nadat de koop officieel rond was en ze dus in eigendom van de politie was.

De merrie is later verkocht en wordt nu ingezet als fokmerrie en is nog altijd even happy. Ik heb destijds wel gevraagd wat ze met haar zouden doen als de eigenaar haar niet terug zou hebben gekocht. Zij gaven aan dat ze voor de paarden die nog jong zijn een nieuwe eigenaar zoeken, als de ruiter het paard zelf niet wil kopen. Van slachten van gezonde paarden is totaal geen sprake, dat zou ook wat zijn.

Ik zou dus gewoon even met ze bellen, vraag desnoods of je eens mag komen kijken. Ze zijn meer dan bereid om je te woord te staan. Politie paarden hebben zwaar werk maar daar staat tegenover dat ze enorm goed verzorgd worden. Er is weidegang, lekker het hoofd legen op een buitenritje enz. Goede paarden zijn voor ons als burger moeilijk te vinden maar voor de politie is het zoeken naar een speld in een hooiberg dus reken er maar op dat áls ze een geschikt paard gevonden hebben dat ze daar uiterst zuinig op zijn.

ikkedus
Berichten: 3277
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 11:14

Ik heb ook een beetje ervaring met het verkoopproces richting politie. Mijn leasepaard ( de eerste schimmel uit mijn profiel) is destijds bij de politie Haaglanden opgevallen. Ik reed vaak rond in de buurt van de trainingsfaciliteit en toen hebben ze contact opgenomen. Omdat ik dressuurmatig graag verder wilde heb ik met de eigenaar van stal overlegd en zijn we het proces aangegaan. Hij is op stal getest en kwam uiteindelijk niet verder, omdat hij dressuurmatig ook voor hen niet makkelijk genoeg te rijden was.
Het tweede paard was een handelspaard die ik destijds even te rijden had. Daarvoor had de handelaar contact opgenomen en die zijn ze komen testen in de bak en op de weg. Dat deden we met wat wapperende dingen en met harde
muziek en geluiden. Dit was een jong dier en dressuurmatig veel werk aan, maar ze namen hem mee en hij is prima door alle tests heengekomen. Deze staat in Rotterdam.
Ik heb totaal geen negatieve ervaringen dus en op de stal waar de paarden in Den Haag getraind worden, ook nooit gekke dingen gezien. Prachtige faculteit waar veel rust heerste en de paarden in alle rust getraind werden. Ik kwam ze daar in het gebied ook recreatief vaak zat tegen.

Femke_Tweety

Berichten: 11985
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Paard word getest door politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 12:13

Véél 1e hand ervaringen dus, en eigenlijk geen negatieve 1e hand ervaringen.

Vind ik prettig om te lezen. Is ook wel wat ik verwachtte van de bereden politie, maar het is fijn als het ook blijkt te kloppen.

De paar minder positieve berichten zijn steeds geen berichten uit 1e hand.

ingvdh

Berichten: 6372
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Paard word getest door politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 13:00

@ts, waarom koop je het paard zelf niet, want het liefst hou je het zelf.

Weet wel dat als je aan de polite verkoopt je altijd weet waar het dier is, het zal niet in de handel verdwijnen en als je het vraagt mag je vast een keer op bezoek. Verkoop je het aan een ander kan datzelfde maar anders zijn.