Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Muronia schreef:Ik zou hem laten taxeren bij een handelaar, hem de helft van dat bedrag geven (ook al heb je het paard cadeau gehad) en dan geen stap terug doen in de relatie maar die vent de laan uit trappen. Als je zo met elkaar om moet gaan, dan ben je die liever kwijt dan rijk.
Muronia schreef:Ik zou hem laten taxeren bij een handelaar, hem de helft van dat bedrag geven (ook al heb je het paard cadeau gehad) en dan geen stap terug doen in de relatie maar die vent de laan uit trappen. Als je zo met elkaar om moet gaan, dan ben je die liever kwijt dan rijk.
Roodvos schreef:Ik begrijp niet waar mijn voorgangers lezen dat TS het dier cadeau heeft gekregen? Dat schrijft ze nergens.
Haar (ex-) vriend heeft het paard gekocht, en zonder nader bewijs is hij dus de eigenaar.
Het stukje "hij heeft hem voor mij gekocht" lees ik niet als zijnde cadeau maar dat TS het dier (ook) mocht gebruiken.
Als de waardevermeerdering het gevolg is van de training die TS heeft gegeven dan zou ik een inschatting maken van die uren en daar een geldbedrag aan hangen.
En een overzicht maken van kosten die gemaakt zijn voor voer en smid e.d.
Het zou heel mooi uitkomen als dat gezamenlijke bedrag vergelijkbaar is met de handelswaarde van het paard.
Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Bytespider, Cardy, Damelza, SansaS, Ubermetrics en 19 bezoekers