Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xJurdyWonanx schreef:Ik heb een auto die 1600 kg mag trekken en toch bewust voor een tweepaards trailer gegaan. Heb wel een nieuwe gekocht en dan is het toch al gauw zonde geld om dat na een paar jaar weer te gaan doen.
Vraag is wel of je het haalt met een Fries en een tweepaardstrailer met 1400 kg. Mijn trailer zelf weegt bijvoorbeeld al bijna 900 kg, maar heb gelukkig maar een haflinger.
Ibbel schreef:Je zult met 1 paard in een 2-paardstrailer aardig richting het maximum gaan, zo niet eroverheen. Meeste 2-paardstrailers gaan leeg richting de 900 kg, dus dan heb je nog 500 kg laadvermogen over. Ik gok zo maar dat jouw Friese merrie zwaarder dan 500 kg weegt.
Daarnaast heb je met een 2-paardstrailer altijd je BE-rijbewijs nodig. Dat nog even ter info.
Santos_05 schreef:Ibbel schreef:Je zult met 1 paard in een 2-paardstrailer aardig richting het maximum gaan, zo niet eroverheen. Meeste 2-paardstrailers gaan leeg richting de 900 kg, dus dan heb je nog 500 kg laadvermogen over. Ik gok zo maar dat jouw Friese merrie zwaarder dan 500 kg weegt.
Daarnaast heb je met een 2-paardstrailer altijd je BE-rijbewijs nodig. Dat nog even ter info.
Tenzij je hem terug laat keuren en evt later weer omhoog laat zetten?
smurffie schreef:Als je de ruimte hebt kwa gewicht een 2 paards, daar laden en staan paarden mi fijner in.
Maar dan heb je een hele lichte tweepaards nodig
Mdrf schreef:smurffie schreef:Als je de ruimte hebt kwa gewicht een 2 paards, daar laden en staan paarden mi fijner in.
Maar dan heb je een hele lichte tweepaards nodig
Dat verschilt dus echt per paard. Mijn grote paard staat niet graag in een 2 paards, dat vindt ze te smal en dan gaat ze hangen tegen middenschot waardoor ze der evenwicht verliest. In een 1,5 paards gaat ze schuin staan en dat maakt het voor haar comfortabeler omdat ze de ruimte heeft om te bewegen.
Santos_05 schreef:Tenzij je hem terug laat keuren en evt later weer omhoog laat zetten?
koend schreef:Gewoon 1,5 paards.
Je paard heeft 1,1 m ruimte om te staan, dat is luxe.
De trailer is lichter, je kunt hem met de hand verduwen.
Hij is toch stabiel op de weg.
Kost je momenteel weinig.
Later zie je wel.
Ik zie zat mensen die zwaar investeren in een terreinwagen en een 2paards en dan toch 95 % van de tijd met 1 paard onderweg zijn.
Brainless schreef:Santos_05 schreef:Tenzij je hem terug laat keuren en evt later weer omhoog laat zetten?
Nee, dat werkt niet.
De auto mag maar 1400 trekken, dus met een trailer van 900 kilo kan het paard maar 500 wegen (samen 1400)
Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 0 bezoekers