Paard op naam zetten

Moderators: Nicole288, balance, Dyonne, Sica, Neonlight, C_arola, Coby

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jasjavd
Berichten: 4
Geregistreerd: 08-03-22

Paard op naam zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-22 09:33

Hoi allemaal,

Ik heb gister mijn eerste paard gekocht en weet dus niet zoveel over het paspoort. Klopt het dat je jouw naam in zijn paspoort moet laten zetten of heb ik dit verkeerd begrepen? Hij heeft een frans paspoort dus KNHS zei dat ze mij niet kunnen helpen, maar kreeg verder ook geen informatie over hoe ik dit dan wel moet regelen. Kan iemand mij helpen? :?

Alvast bedankt!

Groetjes!

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Re: Paard op naam zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 09:51

Je hoeft het paard niet op jouw naam te laten zetten. Ookal staat je naam niet op het papier, hij is gewoon van jou. Bewaar wel je betaalbewijs.
Als je het beest in pension zet dan moet de stalhouder hem registreren als dier wat bij hem gestald is. Hoe dat voor particulieren moet weet ik eigenlijk niet. Dat hij een frans paspoort heeft maakt niet uit.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 09:54

mrie schreef:
Je hoeft het paard niet op jouw naam te laten zetten. Ookal staat je naam niet op het papier, hij is gewoon van jou. Bewaar wel je betaalbewijs.
Als je het beest in pension zet dan moet de stalhouder hem registreren als dier wat bij hem gestald is. Hoe dat voor particulieren moet weet ik eigenlijk niet. Dat hij een frans paspoort heeft maakt niet uit.

Frans paspoort....
Dier kan dus geïmporteerd zijn van Frankrijk. Dan moet er een mutatie bewijs bij zitten en gezondheidsverkkaring (tenzij dier al veel langer in België/Nederland is) . En het dier moet in de databank geregistreerd worden (België of Nederland).
Als die niet geregistreerd staat kan die volgens mij ook niet terug gevonden worden via horse-id

Jasjavd
Berichten: 4
Geregistreerd: 08-03-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-22 10:39

Hij stond bij zijn vorige eigenaar ook al in nederland, zij had hem nog maar een half jaar dus ik weet niet of hij daarvoor ook al in nederland stond.

Oehlala
Berichten: 4347
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 11:27

Jasjavd schreef:
Hij stond bij zijn vorige eigenaar ook al in nederland, zij had hem nog maar een half jaar dus ik weet niet of hij daarvoor ook al in nederland stond.


Bij de KNHS kunnen ze gewoon voor jouw checken of dit dier al gemeld is in NL.

En als hij al gemeld is, kan jouw stalhouder hem gewoon aanmelden.

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Re: Paard op naam zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 12:29

Ik heb drie weken geleden een fransoos gekocht, stal eigenaar heeft hem zonder enige rompslomp gewoon op papier kunnen importeren met alleen een paspoort