Eventuele (tijdelijke) verhuizing buitenland

Moderators: C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance, Coby, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Lionlakes

Eventuele (tijdelijke) verhuizing buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-22 08:32

Hoi paardenmensjes
Ik heb sinds september een eigen paardje, ruin van 7 jaar. Het ligt op tafel momenteel om vanaf september naar Spanje te verhuizen. Dit kan voor 1/2 jaar zijn maar ook voor langer, hoewel ik meer van 2 jaar uitga. Nou heb ik contact gehad met paarden handelaren in Nederland, hoe zei denken over het verhuizen. Ook heb ik contact gehad met de twee maneges daar die ik overweeg. Ik vroeg of het eerlijk tegenover het paard was om hem mee te nemen, of het reeel was dat ze aan het nieuwe klimaat wennen. Eigenlijk gaven alle partijen aan dat Nederlandse paarden vaak naar buitenland verkocht worden en dat zeker warmbloedig paarden snel wennen aan een warmer klimaat.
Ik ben ook benieuwd wat jullie visies zijn. Hier laten en verleasen of zelfs verkopen, hoewel me dag eigenlijk geen optie lijkt omdat ik echt dol ben op dat beestje. Meenemen naar Spanje… iemand ervaring of kennis over zoiets?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 09:19

Ik zou meenemen, ten eerste kunnen zomers in nl. miss niet zo lang maar wel hogere temperaturen voorkomen, maar dat is een andere warmte, wij mensen merken dat verschil ook sterk, kunnen in Spanje beter tegen de warmte dan hier. Plus je gaat in het najaar daar naartoe, dan kan ie met het seizoen mee wennen dat het warmer zou worden.

Je zal je ritme aan moeten passen hier zou je dan gerust op de dag gaan rijden terwijl je dat daar in de vroege ochtend of avond zou moeten doen op de hete dagen, maar dat is vast geen probleem.

Tegenwoordig heb je daar ook goede stalopties.

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 09:29

wat voor paardje heb je? Ik heb een echte koudbloed dus verhuizen naar een warm land als Spanje zou voor mij betekenen dat er veel schaduw en/of koeling moet worden aangeboden denk ik. zijn die faciliteiten waar je heengaat aanwezig. Je verhuisd wel in de ideale periode je gaat de koude kant op qua temperatuur.
Je kan het altijd proberen lijkt me,als het niet lukt altijd nog een andere keuze maken?
Ik denk wel dat je met rijden mss andersom moet gaan denken. Hier staan de meeste paarden in de winter wat stiller in het werk en in de zomer meer. wellicht in Spanje andersom??

Lionlakes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-22 10:55

lnvdh schreef:
wat voor paardje heb je? Ik heb een echte koudbloed dus verhuizen naar een warm land als Spanje zou voor mij betekenen dat er veel schaduw en/of koeling moet worden aangeboden denk ik. zijn die faciliteiten waar je heengaat aanwezig. Je verhuisd wel in de ideale periode je gaat de koude kant op qua temperatuur.
Je kan het altijd proberen lijkt me,als het niet lukt altijd nog een andere keuze maken?
Ik denk wel dat je met rijden mss andersom moet gaan denken. Hier staan de meeste paarden in de winter wat stiller in het werk en in de zomer meer. wellicht in Spanje andersom??

Het is een kwpn paard, dus warmbloedig. Het zijn twee luxe stallen. De prijzen zijn daardoor ook echt aanwezig de ene is 500 euro stalling en de andere 800 maar het moet voor mij wel vergelijkbaar zijn als waar ik nu vandaan kom en betaal me eerlijk gezegd nu ook rot met 600 euro. Die duurdere heeft ook binnenbak. Dus met de zon is dat wel lekker.