Trailer 3 zachte plekken op de bodem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Trailer 3 zachte plekken op de bodem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 01:26

Als die gaten midden in je vloer zitten, dan is meestal je gietvloer of mat lek. Aan de zijkant komt door slecht bijgehouden kitwerk. Het is aannemelijk dat dit niet ontstaan is in 8 maanden, maar probeer dat maar eens te bewijzen.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 07:33

Gooiske schreef:
Hilary schreef:
Behalve niet netjes is het ook in strijd met de boktregels.


Nee hoor niet in strijd met de boktregels, het is een ervaring uit eerste hand, dat is toegestaan.

Wat niet mag: De buurvrouw van mijn tante heeft een trailer gekocht bij ......

Ik doelde op de screenshot(s) van privé-communicatie die TS had geplaatst. Ik zie dat deze inmiddels door een mod zijn verwijderd. Ervaringen uit eerste hand mogen inderdaad.

GekOpFjorden

Berichten: 342
Geregistreerd: 13-10-21
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-21 09:51

Ben toch niet zo gek

Ik had aan FM laten weten dat ik het jammer vond dat ze me nergens mee wilde helpen en het verder aan mijn advocaat zou laten om dit uit te zoeken.

Vanmorgen een appje dat ze de trailer terug kunnen nemen (voor een lager bedrag) of een nieuwe vloer voor €600,00 gereduceerd tarief

Het vertrouwen is voor mij wel verdwenen en jammer dat ik eerst met een advocaat moet komen voor er wel iets gebeurd dat zegt voor mij genoeg.

Ik heb gevraagd welke prijs ze ervoor willen geven, dan kan ik beslissen

Ook heb ik de garage gemaild die de bovag uitgevoerd heeft,
Een trailer die naar zeggen in april nogmaals is gecheckt een zomer erbij en dan nu 3 plekken dat hoort echt niet

Marjoleinvde
Berichten: 239
Geregistreerd: 06-01-17
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 10:46

Goedemorgen Bokkers,

Dit topic heb ik doorgestuurd gekregen, waarin FM Trailers is genoemd.

Ik vind het spijtig om te lezen dat we na onze reactie direct in slecht daglicht worden gezet op dit topic zonder dat er nog enige communicatie naderhand is geweest.

Natuurlijk begrijp ik de teleurstelling ontzettend goed, dit gunnen wij niemand.
De trailer is in december 2020 goedgekeurd door een Bovag keurstation, dit is een derde partij van ons en hebben hier dus verder op het keuren na niks mee te maken.
Na goedkeuring ( of na reparatie ) gaan wij er van uit dat de trailer ook daadwerkelijk goed is.
Als we twijfelen aan het houtwerk van een trailer heeft het ook geen zin om de trailer te laten keuren, dit wordt namelijk afkeur en zouden wij deze gebreken op voorhand herstellen.

Daarnaast, geven wij standaard 3 maanden garantie mee aan al onze trailers.
Dit zouden we niet doen als we weten dat er zachte plekken in de bodem zitten of waar dan ook.
Wij zijn één van de weinige bedrijven die dit met gebruikte houten Trailers doet.

In tegenstelling tot uw eerdere bericht aan mij dat de trailer maar één keer is gebruikt en altijd droog heeft gestaan, blijkt volgens uw berichten op dit forum niet te kloppen.

Tot slot, zoals in dit forum ook te lezen is, kun je niet in hout kijken en is het lastig om het begin stadium van rotting visueel te kunnen beoordelen.
De trailer is bijna een jaar geleden goedgekeurd bij BOVAG en dit voorjaar is de trailer aan u verkocht.

Wij hebben u via de whatsapp 2 opties gegeven om u ondanks de lang verlopen garantie termijn toch nog tegemoet te komen.
Wij willen onze naam hoog in het vaandel houden en doen u daarom dit aanbod.


Met vriendelijke groeten,

Marjolein
FM Trailers

Cherdenise

Berichten: 1282
Geregistreerd: 18-09-12
Woonplaats: Hoog noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 11:03

Staat goed Marjolein. :') stuur toch een pb

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 11:13

Tip: ga als bedrijf niet over zulke belangrijke zaken whatsappen. Bel gewoon op. Dat is veel duidelijker qua communicatie en professioneler.

Tip2: ga als bedrijf ook niet op een forum reageren. Ook onprofessioneel.

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 11:14

Cherdenise schreef:
Staat goed Marjolein. :') stuur toch een pb



Verhaal heeft 2 kanten
Zij heeft recht om haar zegje te doen, tenslotte is de naam bevuild en via Google krijg je dit altijd te lezen en dan is reactie van bedrijf tussen de posten echt niet onprofessioneel

Zuidzijde is fijn bedrijf mocht ik ooit trailer kopen alleen daar
Kraay weg blijven

Cherdenise

Berichten: 1282
Geregistreerd: 18-09-12
Woonplaats: Hoog noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 11:15

idinn schreef:
Tip: ga als bedrijf niet over zulke belangrijke zaken whatsappen. Bel gewoon op. Dat is veel duidelijker qua communicatie en professioneler.

Tip2: ga als bedrijf ook niet op een forum reageren. Ook onprofessioneel.


100% mee eens.

ElCamino

Berichten: 8931
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Trailer 3 zachte plekken op de bodem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 12:41

Tita, ik heb juist al 20 jaar een fijne ervaring met Henk Kraaij,
Dat is dus zeer persoonlijk en zal afhangen van persoonlijke ervaringen.
Hij heeft mij een prima trailer verkocht ooit en heb daar altijd onderhoud laten doen.
Tot volle tevredenheid,

Een slechte ervaring wil niet direct zeggen dat het een naar bedrijf is.

Gini
Berichten: 17908
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Trailer 3 zachte plekken op de bodem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 18:33

Ik vind het eigenlijk ook best wel netjes dat het bedrijf in kwestie reageert. Dat wilt toch zeggen dat ze het belangrijk genoeg vinden. Hopelijk kom je er samen uit, TS, want je wilt niet zo snel al met een onbruikbare trailer zitten.

GekOpFjorden

Berichten: 342
Geregistreerd: 13-10-21
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-21 18:45

Ik heb gevraagd of ik gebeld kon worden en heb vanmorgen gesproken met FM Trailers
De 2 opties die ik kreeg vond ik niet in verhouding en de andere optie voor korting een nieuwe bodem hem ik persoonlijk geen vertrouwen in.
We hebben ook over inruilen gesproken en dat zou mij dan nog 1000 euro kosten

Na het gesprek zag ik de reactie van FM hier en kon ik mijn besluit maken dat ik verder geen zaken meer wil doeb met FM.

Ik heb op goed vertrouwen een bovag goedgekeurde trailer gekocht 8 maanden geleden.
Ik kom er nu per toeval achter dat de bodem 3 zachte plekken heeft
Ik vraag aan FM of wij hier samen tot een oplossing kunnen komen.
Hierop is geantwoord dat er niets gedaan kon worden.
FM leest dit topic en mijn bericht dat ik het via mijn advocaat laat uitzoeken en ineens kan er wel iets aan oplossingen geboden worden.

Ik heb FM een kans gegeven er samen uit te komen en dit hebben ze naar mijn persoonlijke mening niet gedaan (te laat) als je zo achter je product staat en 100% weet dat wat je verkoopt goed is, dat vraag ik me dus af

Anyway dit is mijn persoonlijke ervaring ik ben zelf dom geweest om m niet binnen die 3 maanden te laten checken want ik ben er van overtuigd dat t al eerder niet in orde was maar dat is mijn eigen fout.
Neemt niet weg dat ik dit wel laat uitzoeken.

Trailer staat bij zuidzijde, krijgt nieuwe bodem, extra stang en een beurt ik hoor maandag wat de schade is, ik wil gewoon veilig de weg op en had zelf beter moeten weten.

Verder zal FM met de beste bedoelingen verkopen maar voor mij nooit meer

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Trailer 3 zachte plekken op de bodem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 19:33

Toch jammer dat je niet even hebt doorgezet. Een bedrijf is verplicht een deugdelijk product te leveren. Je moet ze daarnaast de kans geven hun misser goed te maken. Ik kan me voorstellen, dat je hun laatste voorstel onvoldoende vindt. Dat had je ook aan kunnen geven en een tegenvoorstel kunnen doen. Eventueel ondersteunend door rechtsbijstand/advocaat.

Cherdenise

Berichten: 1282
Geregistreerd: 18-09-12
Woonplaats: Hoog noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 19:57

Gini schreef:
Ik vind het eigenlijk ook best wel netjes dat het bedrijf in kwestie reageert. Dat wilt toch zeggen dat ze het belangrijk genoeg vinden. Hopelijk kom je er samen uit, TS, want je wilt niet zo snel al met een onbruikbare trailer zitten.


Als bedrijf dit soort dingen tussen hen en een klant wilt "uitvechten" / gelijk wilt halen op een forum is dat niet netjes, eerder dom en onprofessioneel vind ik.
Als dit wel normaal is dan zou ik de DHL, postNL, dpd, de albert heijn, de ruitersportzaken en noem maar op, ook willen vragen om een account aan te maken en te willen reageren in de topics waar hun naam genoemd wordt

Fijn dat de trailer gemaakt wordt en jammer van de rompslomp die je ermee hebt TS

GekOpFjorden

Berichten: 342
Geregistreerd: 13-10-21
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-21 20:25

Tessebes schreef:
Toch jammer dat je niet even hebt doorgezet. Een bedrijf is verplicht een deugdelijk product te leveren. Je moet ze daarnaast de kans geven hun misser goed te maken. Ik kan me voorstellen, dat je hun laatste voorstel onvoldoende vindt. Dat had je ook aan kunnen geven en een tegenvoorstel kunnen doen. Eventueel ondersteunend door rechtsbijstand/advocaat.


Ik laat het hier zeker niet bij trailer word nu nagekeken en word pas gemaakt als ik akkoord geef maar na vandaag heb ik even genoeg, met t hele zooitje onderweg naar zuidzijde kapte mijn auto ermee en ben ik, auto en trailer (godzijdank zonder paard) van de A27 gesleept, bougie kapot dus op mijn voorhoofd staat denk pecht of iets :(

Bovendien staat mijn paard vanaf 11 sep in voorthuizen waar hij beleerd is en wil hem heel graag na 11 weken volgende week ophalen (leiden) dus auto naar garage en trailer naar garage ik heb me nog nooit zo onveilig als vandaag gevoeld en wil gewoon veilig de weg op en als dat geld kost dan is dat maar zo, die zorgen zijn voor later

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Trailer 3 zachte plekken op de bodem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 20:36

Je kunt het onprofessioneel vinden dat het bedrijf hier reageert, echter hebben ze daar net zoveel recht op dan een bokker die het bedrijf hier negatief beoordeeld. En de bokker heeft blijkbaar onjuiste info doorgegeven, trailer staat buiten ipv droog en vaker gebruikt ipv één keer.
En zoals het bedrijf vermeld, de trailer is door een onafhankelijk bedrijf gekeurd zodat zij hem als goed konden verkopen.
Uit ervaring weet ik dat zachte plekken echt razendsnel groter kunnen worden, daarmee zeg ik niet dat ze er bij aankoop niet zaten maar het hoeft niet zo te zijn. Een klein lek, trailer die in weer en wind staat, de vele regen van afgelopen jaar, dan kan ook 1+1 twee zijn.

GekOpFjorden

Berichten: 342
Geregistreerd: 13-10-21
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-21 20:40

bigone schreef:
Je kunt het onprofessioneel vinden dat het bedrijf hier reageert, echter hebben ze daar net zoveel recht op dan een bokker die het bedrijf hier negatief beoordeeld. En de bokker heeft blijkbaar onjuiste info doorgegeven, trailer staat buiten ipv droog en vaker gebruikt ipv één keer.
En zoals het bedrijf vermeld, de trailer is door een onafhankelijk bedrijf gekeurd zodat zij hem als goed konden verkopen.
Uit ervaring weet ik dat zachte plekken echt razendsnel groter kunnen worden, daarmee zeg ik niet dat ze er bij aankoop niet zaten maar het hoeft niet zo te zijn. Een klein lek, trailer die in weer en wind staat, de vele regen van afgelopen jaar, dan kan ook 1+1 twee zijn.


Ik kan alle gesprekken erbij halen wat ik naar FM gecomuniceerd heb over hoe vaak gebruik heb gemaakt en waar hij wanneer stond.
Onnodige discussie

Gini
Berichten: 17908
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 20:41

Ik vind het ook niet onprofessioneel om als bedrijf reviews en reacties op het world wide web te monitoren en daar desgevallend op in te gaan. Bedrijven zoals PostNL en DHL doen dat zeker ook wel, alleen op de kanalen waar zij dat belangrijk vinden en dat zal in geval van dergelijke grote bedrijven vooral social media zijn. Voor een trailerboer is een paardenforum echter wel een belangrijk kanaal.

Nu, dat wilt niet zeggen dat ik niet begrijp dat TS enorm baalt (understatement). Ik had hoop op een goede afloop. Een trailer mag niet zo snel rotten.

SARINO

Berichten: 469
Geregistreerd: 06-07-12
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 20:46

Het is echt heel vervelend maar ik heb mijn trailer 1 seizoen buiten gehad ivm ruimtegebrek. Die was ook gaan rotten op plekken waar je niet verwacht dat er water binnen komt.
Wat is de afstamming van je Fjord?

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 00:10

Hilary schreef:
Ik doelde op de screenshot(s) van privé-communicatie die TS had geplaatst. Ik zie dat deze inmiddels door een mod zijn verwijderd. Ervaringen uit eerste hand mogen inderdaad.


Ha ok, die had ik dus gemist :j

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Trailer 3 zachte plekken op de bodem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 19:07

@TS ik heb je even een berichtje gestuurd mbt transport. Als het nodig is wil ik je paard wel ophalen van de trainings stal en weer bij je thuis brengen. Zonder kosten. Die heb je wel genoeg de komende periode ben ik bang nu ook nog met een kapotte auto erbij :=

Cherdenise

Berichten: 1282
Geregistreerd: 18-09-12
Woonplaats: Hoog noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 19:52

FjordOtis schreef:
bigone schreef:
Je kunt het onprofessioneel vinden dat het bedrijf hier reageert, echter hebben ze daar net zoveel recht op dan een bokker die het bedrijf hier negatief beoordeeld. En de bokker heeft blijkbaar onjuiste info doorgegeven, trailer staat buiten ipv droog en vaker gebruikt ipv één keer.
En zoals het bedrijf vermeld, de trailer is door een onafhankelijk bedrijf gekeurd zodat zij hem als goed konden verkopen.
Uit ervaring weet ik dat zachte plekken echt razendsnel groter kunnen worden, daarmee zeg ik niet dat ze er bij aankoop niet zaten maar het hoeft niet zo te zijn. Een klein lek, trailer die in weer en wind staat, de vele regen van afgelopen jaar, dan kan ook 1+1 twee zijn.


Ik kan alle gesprekken erbij halen wat ik naar FM gecomuniceerd heb over hoe vaak gebruik heb gemaakt en waar hij wanneer stond.
Onnodige discussie


Precies en blijf het ook echt onprofessioneel vinden dat ze hier dit met jou willen bespreken. Beter komen ze met een goede oplossing dan had het topic wrs niet bestaan

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 20:02

cp112 schreef:
@TS ik heb je even een berichtje gestuurd mbt transport. Als het nodig is wil ik je paard wel ophalen van de trainings stal en weer bij je thuis brengen. Zonder kosten. Die heb je wel genoeg de komende periode ben ik bang nu ook nog met een kapotte auto erbij :=


<3 de kracht van bokt.

Ibbel

Berichten: 49135
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 20:04

Echt, het is ook niet goed of het deugt niet hè. Standaard reactie in dit soort topics is: we horen maar 1 kant van het verhaal, nu reageert de andere kant, is het weer niet goed en is dat onprofessioneel.

TS: doe niet zo koppig en stom, neem dat aanbod van een nieuwe bodem voor 600 euris aan, en dan heb je een trailer die weer 10 jaar vooruit kan.

Cherdenise

Berichten: 1282
Geregistreerd: 18-09-12
Woonplaats: Hoog noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 20:07

Ladygiroc schreef:
cp112 schreef:
@TS ik heb je even een berichtje gestuurd mbt transport. Als het nodig is wil ik je paard wel ophalen van de trainings stal en weer bij je thuis brengen. Zonder kosten. Die heb je wel genoeg de komende periode ben ik bang nu ook nog met een kapotte auto erbij :=


<3 de kracht van bokt.


Lief idd :knuffel:

vordur

Berichten: 600
Geregistreerd: 02-03-09
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 20:08

Ladygiroc schreef:
cp112 schreef:
@TS ik heb je even een berichtje gestuurd mbt transport. Als het nodig is wil ik je paard wel ophalen van de trainings stal en weer bij je thuis brengen. Zonder kosten. Die heb je wel genoeg de komende periode ben ik bang nu ook nog met een kapotte auto erbij :=


<3 de kracht van bokt.



Wat is dat lief zeg :)