Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dees schreef:Die is een WA kwestie. Daar B reed en de handeling verrichtte waarmee de trailer beschadigd raakte, is die aansprakelijk te stellen.
Wat mist in je verhaal is: aan wie heeft A uitgeleend. Als dat niet B is, maar D, dan is D aansprakelijk te stellen door A. D kan de schade eventueel weer verhalen bij B.
Lastige puzzel!
Omdat het geen verkeersongeval betreft, valt dit imo niet onder de autoverzekering van C. Dat zou het wel zijn geweest als de trailer beschadigd taakte bij bijv een botsing met een derde.
manonutjuh schreef:Interpolis zegt dit:
[ [url=m/dNncpL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Iris82 schreef:Is de trailer allrisk verzekerd? Is er een rechtsbijstandverzekering voor afgesloten?
Zo ja: dan moet je daar zijn. Dan is t heel fijn want dan bekijkt de verzekering wel of er verhaalskansen zijn.
Zo nee: dan wordt t feest want je kunt t niet onder de AVP van B kwijt (uitsluiting), je kunt wellicht (deels) verhalen op de AVP van C (niet op de autoverzekering).
Maar dit is echt heel naar.
*LUISTER AUB NIET NAAR MENSEN DIE HEEL HARD B ROEPEN*
Iris82 schreef:Is de trailer allrisk verzekerd? Is er een rechtsbijstandverzekering voor afgesloten?
Zo ja: dan moet je daar zijn. Dan is t heel fijn want dan bekijkt de verzekering wel of er verhaalskansen zijn.
Zo nee: dan wordt t feest want je kunt t niet onder de AVP van B kwijt (uitsluiting), je kunt wellicht (deels) verhalen op de AVP van C (niet op de autoverzekering).
Maar dit is echt heel naar.
*LUISTER AUB NIET NAAR MENSEN DIE HEEL HARD B ROEPEN*
oji schreef:Is de auto van C ook niet stuk?
Maar scharen is de verantwoordelijkheid van de chauffeur. Iemand erachter geeft aan of je in het gat past en of er niets ligt wat je vanuit de auto niet kan zien, maar niet om te voorkomen dat je schaart.
Maar ik zou zeggen of B of B en degene die de trailer wou lenen (is me niet helemaal duidelijk of dat D of E) is. Maar dit is puur op basis van wat ik fatsoenlijk zou vinden. Geen idee hoe het wettelijk zit.
Delaja schreef:B is normaal gesproken een super goede chauffeur, krijgt aanhangers in de kleinste hoeken en parkeerplaatsen zonder schade geparkeerd. B is hier echt afgegaan op het oordeel van C, die zei dat het allemaal goed ging.
Ik denk overigens wel te weten waar dit is gebeurd. Op een smalle oprit die in een bocht loopt, heuvel af en met aan beide zijdes hoge struiken, dus echt geen zicht op wat erachter gebeurt.
Chubby schreef:Delaja schreef:B is normaal gesproken een super goede chauffeur, krijgt aanhangers in de kleinste hoeken en parkeerplaatsen zonder schade geparkeerd. B is hier echt afgegaan op het oordeel van C, die zei dat het allemaal goed ging.
Ik denk overigens wel te weten waar dit is gebeurd. Op een smalle oprit die in een bocht loopt, heuvel af en met aan beide zijdes hoge struiken, dus echt geen zicht op wat erachter gebeurt.
Hoe kun je in hemelsnaam scharen op een smalle oprit? Scharen zie je vanuit je spiegels, daar heeft C niet zoveel mee van doen.