Probleem op (laten) lossen door verkoper of ontbinden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-21 18:43

Kim_W schreef:
Staat het ook op beeld dat er niet meer normaal opgestapt kan worden op de pony bij jou thuis ts?

Ja. Filmpje heeft een datum van 5 dagen na levering.

pinto_1

Berichten: 2572
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 20:45

Alja schreef:
Wat mij in dit topic gigantisch opvalt is dat er twee types mensen reageren; mensen met paarden en paardenmensen.


Ok, misschien volledig off topic, maar ik heb gewoon zo'n aversie tegen bovenstaande uitspraak.

Volgens mij doen we allemaal ons best om goed voor onze paarden te zorgen, dus waarom elke keer deze uitspraak er weer in knallen.

Dat gezegd hebbende: ik hoop dat je er met de verkoper (en de pony) uitkomt, TS en je alsnog een leuke pony voor je nichtje vindt.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 23:43

Supertje schreef:
anjali schreef:
Ts zou de pony ook moeilijk zelf kunnen doorverkopen want ze kan hem niet voorrijden.Pony moet echt terug naar de handelaar. Dat is het beste voor iedereen,ook voor de pony.De onwil van verkopers om zoiets op te lossen verbaast me iedere keer weer.Als ze het goed doen dan krijgen ze toch veel goede reclame.Een ander zal ook eerder bij hen durven te kopen.En anders een heleboel slechte reclame op sociale media!


Ik zeg niet dat de verkopers niet willen meewerken! Ik weet nog helemaal niet hoe het gaat lopen maar kan me voorstellen dat ze het eerst willen zien. Ik wil gewoon weten waar ik sta en hoe dit soort dingen zitten.


Dan neem je toch eerst contact op dat de pony niet geschikt is.
Had de handelaar nog meer keus? Wie weet een ruil mogelijk?

Nicje87

Berichten: 9855
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 23:49

Gillbo schreef:
Dan neem je toch eerst contact op dat de pony niet geschikt is.
Had de handelaar nog meer keus? Wie weet een ruil mogelijk?


Heb je de berichten wel gelezen?
De verkoper komt ik geloof vrijdag kijken en proberen.

Wat een gezaag in dit topic.....

@ts, Ik zou even afwachten tot de verkoper is geweest en bespreekbaar maken naar wat de volgende opties kunnen zijn. Er is een bokker die hipisch jurist is,misschien dat zij nog tips en tricks voor je heeft? . Ik kan alleen nu niet op haar naam komen. Ik geloof 8nnemkiek , maar ik weet het niet meer zeker.

Getup

Berichten: 8332
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 08:14

FloortjeM

Nicje87

Berichten: 9855
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 00:01

Getup schreef:
FloortjeM


Oh ja top!! FloortjeM inderdaad!

Dorine92
Berichten: 5353
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 04:17

Supertje schreef:
StalNollie schreef:
Wat was je doel met dit topic eigenlijk. Je wuift alles weg en weet waar je staat?



Ten eerste, mijn doel is NIET om specifiek achter de oorzaak van het gedrag te komen. Daarmee zeg ik niet dat ik vindt dat dat niet belangrijk is, maar wat de oorzaak ook is, het maakt de pony ongeschikt voor het doel waarvoor hij gekocht is. Als hij bijvoorbeeld (let op: sarcasme) 4 weken therapie nodig heeft omdat ik een andere singel gebruik is hij niet geschikt om door een kind gereden te worden en ook niet voor de gemiddelde volwassene.

Maar zie je zelf nou echt niet wat je zegt?
Wát de oorzaak ook is, de pony is ongeschikt. Maar als de oorzaak dus wél het zadel is, hoezo is die pony dan ongeschikt? Elk paard verandert hiervan in een monster. Je zegt zelf dat je er niet vanuit gaat opgelicht te zijn. Een paard kan niet net alsof doen dus als hij daar braaf weg ging, is hij nog steeds braaf maar gaat er bij jullie iets fout. De meest voor de hand liggende is het zadel

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Probleem op (laten) lossen door verkoper of ontbinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 07:44

Elk paard verandert hiervan in een monster :?

Waarvan precies, een zadel dat niet 100% perfect ligt :?

Die van de verkoper lijkt minder goed te liggen dan die bij de TS, zo dramatisch ligt die er niet op en bij het rijden gaf het ook geen enkel probleem. Alleen het opstijgen is een issue... en inderdaad als zo'n dier al dermate heftig flipt van een niet optimaal zadel, dan is het niet het makkelijke paardje dat TS dacht te kopen.

MarjanB

Berichten: 16554
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Probleem op (laten) lossen door verkoper of ontbinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 08:15

Nou ik heb mijn merrie gekocht en die werd met t meest dramatisch passende zadel ooit verkocht. Die was poepie braaf en zou ook niet snel in paniekmodus schieten want zo is haar karakter gewoon.

Ibbel

Berichten: 49229
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 08:20

Een braaf gebruikspaard (en zeker één die door kinderen bereden wordt) is vergevingsgezind. Altijd. Al ga je er ondersteboven achterstevoren op zitten. Die stijgt niet op doordat er opeens een andere singel aan het zadel zit. Die hoort zelfs niet op te stijgen als er een herteluisvlieg tussen de billen landt.

Dorine92
Berichten: 5353
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 09:52

pmarena schreef:
Elk paard verandert hiervan in een monster :?

Waarvan precies, een zadel dat niet 100% perfect ligt :?

Die van de verkoper lijkt minder goed te liggen dan die bij de TS, zo dramatisch ligt die er niet op en bij het rijden gaf het ook geen enkel probleem. Alleen het opstijgen is een issue... en inderdaad als zo'n dier al dermate heftig flipt van een niet optimaal zadel, dan is het niet het makkelijke paardje dat TS dacht te kopen.

Wie zijn wij om erover te oordelen of het zadel niet dramatisch ligt? Dat is toch aan het paard? Of koop jij ook schoenen die jij volkomen ruk vindt zitten maar waarvan de winkelverkoopster zegt dat ze perfect passen?
Een zichtbaar heel slecht passend zadel hoeft niet altijd vreselijk pijn te doen en ja dan loopt een paard er braaf mee door. En een zadel wat oké lijkt te liggen kan een heel klein beetje niet passen maar wel vreselijk pijn doen. Dan gaat een paard helemaal flippen, VOORAL met opstappen omdat er dan een heftige piekbelasting is. Aangalopperen is er nog zo 1
Ik vind het best heftig dat er nu mensen reageren dat een braaf paard niet auuuuuuuuuu mag zeggen als het echt pijn doet. En dat mensen vinden dat zij wel even mogen bepalen wanneer een paard zich aanstelt, afgaande op hoe goed of slecht een zadel lijkt te liggen op het oog van iemand die geen zadelpasser is

Gini
Berichten: 17966
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:03

Als de pony zo erg last heeft van zijn rug, dat flippen en omklappen al meteen de eerste reactie van de pony is, dan is het dus ook een ongeschikte pony. Want TS wilde een rijpony voor haar kind, geen projectje dat eerst de medische mallemolen doormoet en dan grondig hertraind moet worden. Dat is dan geen dier voor een negenjarige gup.

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:10

Nah komop joh Dorine, je zoekt echt spijkers op laag water hier hoor, met je ieder paard verandert in een monster :=

Je hoeft mij bovendien niks uit te leggen over slecht passende zadels en de gevolgen daarvan, daar weet ik genoeg van ;)

Zo weet een ieder met een béétje inzicht in zadels ook dat er maar extreem weinig paarden op de wereld rondlopen met een zadel dat perfect past, en die veranderen ook niet allemaal in een monster := Je overdrijft gewoon enorm.

Babootje

Berichten: 26434
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:54

Gini schreef:
Als de pony zo erg last heeft van zijn rug, dat flippen en omklappen al meteen de eerste reactie van de pony is, dan is het dus ook een ongeschikte pony. Want TS wilde een rijpony voor haar kind, geen projectje dat eerst de medische mallemolen doormoet en dan grondig hertraind moet worden. Dat is dan geen dier voor een negenjarige gup.


Precies. Dat is het gewoon. Hoe je het ook wendt of keert.

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-21 11:39

Man man man :\
Ik kan inmiddels met zekerheid zeggen dat het niet aan het zadel ligt hoor, daar waren ik en de verkopers het over eens.
En nee ik ben geen zadelpasser, maar echt, gaan mensen er nou echt vanuit dat elk paard overal onder alle omstandigheden met een 100% tot in de puntjes aangepast zadel rond loopt? Op een handelstal bijvoorbeeld? En dan heb ik het echt niet alleen over de 13 in een dozijn stallen waar je voor een paar duizend met een paard naar buiten loopt hoor. Ook in het hogere segment.
Wat ik ook niet ben is een idioot die er direct vanuit gaat dat ik elk zadel maar op een paard kan gooien en dat het dan maar moet lopen. Ik vind het heel knap dat mensen menen te kunnen concluderen dat het zadel het probleem is en vreselijk bagger moet liggen en dat dé oorzaak is zonder überhaupt het hele paard en het gedrag te zien, maar dat ik niet in staat kan zijn te zien dat het wel goed ligt en bovendien niet het probleem is. Terwijl ik er wel gewoon bij sta en het hele plaatje heb.
Wbt de piekbelasting bij het opstappen, dat was al wel in me opgekomen ja. Wel heel erg apart dan dat je wel zonder problemen vol in de beugel kunt hangen zonder enige reactie, maar hij flipt zodra je been er overheen is. Het is puur beweging en de angst daarvoor waar hij op flipt, zoals gisteren bewezen.

Overigens gaat dat echt op te lossen zijn. Hij is gewoon bang, niet meer en niet minder. En maar in een specifieke situatie, afgezien daarvan is hij juist heel erg goed van vertrouwen. Waar dat door is gekomen, geen idee. Hier moet iets zijn gebeurd, iets wat niet buiten normale dingen valt, en wat onder normale omstandigheden (!!) geen probleem zou moeten zijn. Zo klein dat niemand het met zekerheid kan aanwijzen, maar wat voor deze pony een enorme trigger is.
Het kan zijn dat hij per ongeluk een keer aangetikt is op een plek waar hij hele nare associaties mee heeft, of er is misschien een verkeerde handbeweging heeft gemaakt, of voor hetzelfde geld kan hij niet tegen paarse jassen bij wijze van spreken. Wat het ook is, die trigger zit er. Het kan dat die trigger in de korte tijd bij de verkoper nooit voor gekomen is, en hier toevallig wel.
Maar vindt je die en werk je eraan dan denk ik dat je er een hartstikke leuke pony aan hebt. Want eenmaal erop is hij poepiebraaf en heel gehoorzaam. Ook nog eens knap en hij kan echt heel bijzonder bewegen, dus ik vind het oprecht heel jammer. Was deze pony puur voor mezelf bedoeld geweest dan was ik zeker in gesprek gegaan over bepaalde dingen, maar was ik een stuk minder star in mijn beslissing geweest.
Hier is het vertrouwen momenteel weg, het is een kind en daar ben ik heel erg zuinig op. Ik kan niet garanderen dat ze geen kleine foutjes maakt, en dat mag ik ook niet van haar verwachten. Ze is meer dan in staat deze pony te rijden, en ook op de grond kan ze er prima mee overweg. Maar het deel er tussenin, het opstappen zo, vind ik te gevaarlijk.

Ik denk dat ik er met de verkoper uit kan komen, we zijn er nog niet maar wel goed op weg, we begrijpen elkaar intussen een stuk beter, en ik heb er nu vertrouwen in dat ze dit ook netjes willen oplossen. Op welke manier dit is laat ik even in het midden.

Babootje

Berichten: 26434
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Probleem op (laten) lossen door verkoper of ontbinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 18:13

Dat is in ieder geval goed nieuws. Ik snap echt dat je het risico te groot vindt om het zelf op te gaan lossen; zekerheid heb je daarvoor niet.

Ik hoop echt dat het snel is opgelost met de verkoper en je dochtertje straks weer een fijne pony heeft!

En wat die zadels betreft... Kijk even rond bij de gemiddelde manege. Zou toch wat zijn als alle manegepaarden veranderen in monsters; als er ergens zadels niet optimaal passen is het daar wel. _O-

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Probleem op (laten) lossen door verkoper of ontbinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 18:15

Klinkt iig bemoedigend.
Fijn als jullie er samen op een prettige manier uit kunnen komen :j

Dorine92
Berichten: 5353
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 12:11

pmarena schreef:
Nah komop joh Dorine, je zoekt echt spijkers op laag water hier hoor, met je ieder paard verandert in een monster :=

Je hoeft mij bovendien niks uit te leggen over slecht passende zadels en de gevolgen daarvan, daar weet ik genoeg van ;)

Zo weet een ieder met een béétje inzicht in zadels ook dat er maar extreem weinig paarden op de wereld rondlopen met een zadel dat perfect past, en die veranderen ook niet allemaal in een monster := Je overdrijft gewoon enorm.

Jullie lezen niet goed.. een zadel wat niet zo goed of zelfs slecht ligt HOEFT geen probleem te zijn. Zelfs een zadel wat bizar slecht ligt hoeft geen pijn te doen. Kan wel, maar hoeft niet. Daarentegen kan een zadel ook redelijk goed liggen, maar toch vreselijk pijn doen.
Op een handelsstal komt dit amper voor, omdat zij meestal zadels hebben die op geen enkel paard perfect ligt, maar ook op geen enkel paard problemen veroorzaakt. Die kiezen de zadels daar op uit, en maneges hetzelfde verhaal.
De zadels die echt goed passen, passen maar op 1 type rug en daar krijg je sneller problemen mee als je die op een ander paard legt

Ik zeg niet dat dit aan de hand is bij de TS, maar het kan wel. Als jullie liever concluderen dat de pony ongeschikt is moeten jullie zelf weten. Het kan ook nog zijn dat hij ongeschikt geworden is, bijv door 1 keer erge pijn met opstappen op verkeerd zadel. Je weet het niet. Maar een brave pony die ineens ongeschikt is, ligt sowieso niet aan de pony lijkt me. Zadel is gewoon verreweg de meest logische verklaring, dat is alles wat ik zeg

JMJ

Berichten: 278
Geregistreerd: 23-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 13:26

Ik denk niet dat het zadel het probleem is. In het openingsbericht staat het volgende:
Citaat:
De eerste keer rijden was (nog) geen onoverkomelijk probleem. Kind in de bak laten opstappen, Ik hield de pony vast en zette hem naast het opstapje. Op het moment dat kind op het opstapje stapte vloog de pony met een grote sprong snurkend weg, kostte wel knap moeite hem tegen te houden, hij bleef even springen en stuiteren en kwam even met de voorbenen van de grond.

Dit staat los van het wel of niet passen van het zadel!

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-21 13:56

Dorine92 schreef:
pmarena schreef:
Nah komop joh Dorine, je zoekt echt spijkers op laag water hier hoor, met je ieder paard verandert in een monster :=

Je hoeft mij bovendien niks uit te leggen over slecht passende zadels en de gevolgen daarvan, daar weet ik genoeg van ;)

Zo weet een ieder met een béétje inzicht in zadels ook dat er maar extreem weinig paarden op de wereld rondlopen met een zadel dat perfect past, en die veranderen ook niet allemaal in een monster := Je overdrijft gewoon enorm.

Jullie lezen niet goed.. een zadel wat niet zo goed of zelfs slecht ligt HOEFT geen probleem te zijn. Zelfs een zadel wat bizar slecht ligt hoeft geen pijn te doen. Kan wel, maar hoeft niet. Daarentegen kan een zadel ook redelijk goed liggen, maar toch vreselijk pijn doen.
Op een handelsstal komt dit amper voor, omdat zij meestal zadels hebben die op geen enkel paard perfect ligt, maar ook op geen enkel paard problemen veroorzaakt. Die kiezen de zadels daar op uit, en maneges hetzelfde verhaal.
De zadels die echt goed passen, passen maar op 1 type rug en daar krijg je sneller problemen mee als je die op een ander paard legt

Ik zeg niet dat dit aan de hand is bij de TS, maar het kan wel. Als jullie liever concluderen dat de pony ongeschikt is moeten jullie zelf weten. Het kan ook nog zijn dat hij ongeschikt geworden is, bijv door 1 keer erge pijn met opstappen op verkeerd zadel. Je weet het niet. Maar een brave pony die ineens ongeschikt is, ligt sowieso niet aan de pony lijkt me. Zadel is gewoon verreweg de meest logische verklaring, dat is alles wat ik zeg


In dat geval, het zadel op de foto’s wordt momenteel nog op 3 andere paarden gebruikt, en die doen niet bepaald gek hoor. Dit is het go-to zadel wat ik bijvoorbeeld op jonge paarden leg of als iemand een keer een springzadel nodig heeft. En is eerder iets wijd voor hem dan te smal (dus bontje eronder na die ene keer passen).
Het was meeeeeer dan duidelijk dat het niet aan het zadel lag, ik was erbij, en hoe precies dat echt duidelijk was ga ik hier niet beschrijven in het belang van de diverse partijen. Jij was er niet bij, en daar ga ik het bij houden.

En ja, de pony is voor het kind ongeschikt met zulke heftige reacties.

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-21 13:57

JMJ schreef:
Ik denk niet dat het zadel het probleem is. In het openingsbericht staat het volgende:
Citaat:
De eerste keer rijden was (nog) geen onoverkomelijk probleem. Kind in de bak laten opstappen, Ik hield de pony vast en zette hem naast het opstapje. Op het moment dat kind op het opstapje stapte vloog de pony met een grote sprong snurkend weg, kostte wel knap moeite hem tegen te houden, hij bleef even springen en stuiteren en kwam even met de voorbenen van de grond.

Dit staat los van het wel of niet passen van het zadel!

Dank u!

Babootje

Berichten: 26434
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 17:12

Dorine92 schreef:
Op een handelsstal komt dit amper voor, omdat zij meestal zadels hebben die op geen enkel paard perfect ligt, maar ook op geen enkel paard problemen veroorzaakt. Die kiezen de zadels daar op uit, en maneges hetzelfde verhaal.


Welnee. De maneges die ik ken gooien er gewoon een zadel op dat ze hebben liggen en dat enigszins in de buurt komt van passen. Vaak met een bontje of een schuimpje.

Dorine92 schreef:
De zadels die echt goed passen, passen maar op 1 type rug en daar krijg je sneller problemen mee als je die op een ander paard legt


Ook dat zelfs niet. Wat past dat past. Hoeft niet perfect en er kan beter dan wat meer ruimte zijn dat je kan oplossen met een onderlegger of padje.
Als je je paard in de sport hebt, dan stel je vaak wat meer eisen aan een optimale ligging omdat je paard dan ook optimaal loopt, Maar als zo'n zadel redelijk ligt, niet knelt of brugt is er niet zoveel aan de hand.
Een paard gaat van een zadel dat niet optimaal ligt echt niet flippen, zoals de pony van TS. En het is dan ook raar als je eenmaal zit (met dat zelfde zadel) dat hij dan poepiebraaf is.

Dorine92 schreef:
Ik zeg niet dat dit aan de hand is bij de TS, maar het kan wel. Als jullie liever concluderen dat de pony ongeschikt is moeten jullie zelf weten. Het kan ook nog zijn dat hij ongeschikt geworden is, bijv door 1 keer erge pijn met opstappen op verkeerd zadel. Je weet het niet. Maar een brave pony die ineens ongeschikt is, ligt sowieso niet aan de pony lijkt me. Zadel is gewoon verreweg de meest logische verklaring, dat is alles wat ik zeg


Het lijkt niet zadelgerelateerd. En ongetwijfeld ligt de oorzaak in het verleden. Maar TS is niet degene die dat hoeft te gaan uitzoeken of oplossen. Die wil gewoon een pony waar haar kind zonder toestanden op kan rijden. En daar heeft ze groot gelijk in.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: Probleem op (laten) lossen door verkoper of ontbinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 21:50

Fijn dat het opgelost word

Anoniem

Re: Probleem op (laten) lossen door verkoper of ontbinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 08:10

Hoe is het afgelopen?

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-21 09:12

Even een update, verkopers bieden een andere pony aan, helaas niet veel keuze, ze bieden er eentje aan om precies te zijn.
We zijn intussen wel gaan kijken, leuke pony, hartstikke braaf en erg vriendelijk, wel nog een stuk jonger, deze is 4 (en er bestaat imo wel echt 4-jarigen die geschikt zijn voor een kind, van wat ik gezien heb denk ik dat deze dat ook zou kunnen zijn). Netjes aangereden, kent echt wel wat. Wel een heel ander type pony, deze heeft een wit paspoort van een bepaald stamboek met onbekende afstamming, het is duidelijk een koudbloed kruising, wel een goed gelukte overigens. Ik had het type bij de zoektocht niet uitgesloten moet ik zeggen, maar wel voor de prijs die ze ervoor vragen. De pony die we nu hebben is een stamboek pony. Beide ruinen, dus papier is in die zin niet erg van belang, maar iedereen weet wel dat daar normaal gesproken een waardeverschil tussen zit. Van de pony die we nu hebben kan ik de geschiedenis behoorlijk nagaan, inzicht in sport en keuringsresultaten, ouders bekend etc. Van deze pony is niets bekend.
Stamboek(sport)pony vs kruising met onbekende afkomst is bezwaar nummer 1. Bezwaar nummer 2 is dat de pony een behoorlijk gevalletje mok heeft, inclusief momenteel een dik been en erg gevoelig daarop. Eerste 10 minuten behoorlijk onregelmatig zelfs, en aanraking vindt hij niet bepaald tof. Ik vind dat ik hem daarom niet goed heb kunnen beoordelen qua gangwerk (lijkt wel netjes te kunnen bewegen, ook filmpjes gezien), en bovendien heb ik aangegeven dat ik denk dat de pony zo niet door een klinische keuring heen komt. De verkopers geven aan dat ze hem eigenlijk niet vast willen houden tot de mok over of in ieder geval verbeterd is. Van tevoren laten bewegen om de spanning van de huid te halen is hun idee voor een klinische keuring. Gangwerk kan dan nog goed beoordeeld worden tijdens diezelfde keuring geven ze aan.
Ik ben ook nog eens bang dat de pony wegens pijn nu voorzichtiger/braver kan zijn. Pony staat daar nu een week, en is daar naar hun zeggen zo braaf dat ze wel kunnen inschatten dat hij echt geschikt is. Ze willen voor morgen een beslissing.
Graag jullie mening.