@elnienjo, dit bedrag had ik zelf ook een beetje in gedachten. Het is inderdaad de bedoeling om er elke dag mee bezig te zijn. Al valt dit bij 3/4 jarige natuurlijk wel af, daar kan ik niet 5x per week mee gaan trainen.
@troi, ik heb 5 jaar geleerd bij een bewezen revalidatietrainer. Hier geen opleidingspapiertje vandaan gehaald, want het was geen opleidingscentrum. Wel ontzettend veel ervaring, wat ik persoonlijk meer waard vindt dan iemand die net van z'n 1-2 jarige opleiding af komt. Wedstrijden heb ik niet gereden, wil ik uiteindelijk wel, maar daar kan ik niets mee 'bewijzen'. Daarnaast is voor mij de klassieke dressuur en de moderne dressuur ook wel een wereld van verschil, dus ik vind het lastig om daar waarde uit te halen. Maar ik denk wel dat er heel veel mensen naar kijken zoals jij.
@Poekkie
- Zadelmak maken heb ik geen ervaring in, wil ik mij wel in ontwikkelen, maar dan zal ik dat nog lang niet gaan aanbieden als dienst, haha.
- Doortrainen: ligt aan de leeftijd, een 4 jarige zal 3 of 4 keer per week zijn, vanaf 5/6 zo'n 4 -5 keer per week. Is uiteraard paard afhankelijk. Ik twijfel ook of ik hierin onderscheid moet gaan maken, aangezien ik in die zin aan een jong paard minder tijd kwijt ben dus ik vind het niet helemaal eerlijk om hier hetzelfde geld voor te vragen. Ik heb geen wedstrijden gereden, dus geen dressuur niveau. Om het in oefeningen uit te drukken, buiten de series, passage en piaffe heb ik ervaring in het aanleren van alle oefeningen.
- Revalidatie: houdt bij mij eigenlijk het hele proces tot een paard weer belastbaar is in en wanneer dit niet mogelijk is kan ik met oefeningen aan de hand het paard ook begeleiden zodat deze nog een zo fijn mogelijk leven kan leiden. Ik ben bereid eigenaren hierbij te begeleiden in hoeverre het nodig is. Mochten er extra behandelingen nodig zijn dan worden er experts van buitenaf bij gehaald, ik heb dus bijvoorbeeld geen ervaring met laseren, maar ik ben wel aanwezig wanneer deze behandelingen gedaan worden. Daarnaast verhelp ik ook problemen waar de ruiter rijtechnisch tegen aan loopt (kantelen hoofd, tong uitsteken, moeite met een bepaalde galop, kreupelden etc.)
- Les: qua les zit mijn ervaring voornamelijk in het helpen bij rijtechnische problemen en hoe deze eruit te trainen en begeleiding bij revalidatie. Daarnaast heb ik ook veel mensen geholpen in de beginselen van het aan de hand werken. Ik ben bereid er voor te rijden, maar ik heb geen lespaard tot mijn beschikking.
@Eldmodur
Ik studeer Diergeneeskunde dus qua medische ervaring zit het in de toekomst sowieso goed en nu is die ervaring in ontwikkeling! Goed idee om inderdaad aan een prijslijst te denken, juist omdat er zoveel verschillende variabelen aan vast zitten, revalidatie zal bijvoorbeeld intensiever zijn dan het doortrainen van een paard, dank!

Mochten jullie tips hebben waar ik nog kan verbeteren zodat ik qua ervaring en kunnen beter voor de dag kom, dan hoor ik het graag!