Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MaaikeMarlou schreef:Paard op naam zetten bij een stamboek is niet verplicht inderdaad. Ik weet niet waar je paard staat, maar hou er wel even rekening mee dat je moet registreren vanaf 21 april. Dat is wel verplicht en vooralsnog kosteloos.
Edit: en nog gefeliciteerd met de aankoop!
tamary schreef:MaaikeMarlou schreef:Paard op naam zetten bij een stamboek is niet verplicht inderdaad. Ik weet niet waar je paard staat, maar hou er wel even rekening mee dat je moet registreren vanaf 21 april. Dat is wel verplicht en vooralsnog kosteloos.
Edit: en nog gefeliciteerd met de aankoop!
Hoewel er op social media aardig wat over rondgaat, is er vanuit de overheid 0,0 communicatie over dit onderwerp. Afwachten dus tot die via normale kanalen gaat communiceren over dit besluit.
MaaikeMarlou schreef:Zeker wel. Op de site van RVO staat het duidelijk beschreven.
Zo moet u runderen, varkens, schapen, geiten, paardachtigen, maar ook honden registreren. Ook als u deze dieren als hobby houdt. Ze krijgen bijvoorbeeld een (oor)merk of chip. Pluimvee en broedeieren hoeft u alleen te registreren als u de dieren bedrijfsmatig houdt.
In onderstaande link staat de informatie mbt paardachtigen.
https://www.rvo.nl/onderwerpen/agrarisc ... rdenhouder
Rivjenn schreef:MaaikeMarlou schreef:Zeker wel. Op de site van RVO staat het duidelijk beschreven.
Zo moet u runderen, varkens, schapen, geiten, paardachtigen, maar ook honden registreren. Ook als u deze dieren als hobby houdt. Ze krijgen bijvoorbeeld een (oor)merk of chip. Pluimvee en broedeieren hoeft u alleen te registreren als u de dieren bedrijfsmatig houdt.
In onderstaande link staat de informatie mbt paardachtigen.
https://www.rvo.nl/onderwerpen/agrarisc ... rdenhouder
De houder is de eigenaar van het land of de stalling.
Niet per definitie de eigenaar van het paard.
Mits hij thuis staat of op een eigen wei oid
Britt_xxx schreef:Is inderdaad niet verplicht! Ik heb het destijds gedaan, omdat mijn gegevens dan aan de chip gekoppeld zijn. Mocht hij een keer ervandoor gaan op buitenrit o.i.d. Maar je kan altijd een labeltje aan je hoofdstel hangen, kost minder.
Zonnebloem92 schreef:marley93 schreef:Ik heb mijn draver onlangs op naam laten zetten. 7,50 bij het stamboek en klaar.
Ik dacht dat het per 21 april verplicht is, daarom heb ik het gedaan.
Dat is toch meer voor manege's, pensionstallen etc. en niet voor particulieren dacht ik.