Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
tamary schreef:Vraag het je loonwerker, die dingen zijn zwaar en onhandig, overlaten aan mensen die dagelijks met bijbehorend materiaal werken scheelt zeer veel aan tijd en stress.
Moet wel zeggen dan slechts 1.20m boven de grond nogal laag is qua omheining en de vraag is ook of je wel zo diep mag/kan (leidingen, etc.), maar ook de machine en zo'n diep gat moet groter ivm veiligheid, instorten, enz. Biels is 2.60m lang, 1m diep is zat voor zelfs een hoekpaal/hekpaal waar spanning op komt te staan.
tamary schreef:Afhankelijk van waar je woont moet je al (of in de toekomst) ook rekening houden met wat er naar binnen kan. En dan is 1.20m zeker fors te laag.
Daarnaast zie ik dat als mijn pony's over het hek kunnen met hun hoofd/hals dat ze eerder gaan testen dan wanneer alles binnen moet blijven. Idem met een andere weide waar ik wel eens langs rij (60km stuk zelfs), daar leunen de paarden vol op de linten om de berm te snoeien. Goed respect voor je omheining kost misschien iets meer om te beginnen, maar er gaat aan omheining en dieren veel minder stuk.
Gezien wat er rondhuppeld en de veiligheid zou ik voor buiten ook bij deze maat pony's de boel op 1.50/1.60 zetten. En onderste deel aan de buitenkant van de palen ook van schapengaas voorzien.
axel_1997 schreef:Geen echte spoorbielzen hoop ik. Die moeten tegenwoordig als chemisch afval worden afgevoerd. Die balken zijn bewerkt met creosoot. ze gaan eeuwig mee maar op warme dagen druipt het gif er gewoon uit. wat ze tegenwoordig als spoorbielzen verkopen voor in de tuin is eigenlijk altijd imitatie.
Caaatje schreef:Bokt zou Bokt natuurlijk niet zijn als ik nu de hoogte van de omheining niet zou moeten verantwoorden
s0173957 schreef:axel_1997 schreef:maar dat wil niet zeggen dat ze veilig zijn
Tjonge, dan zou ik met die 250 stuks die wij hier zelf in de grond hebben gestoken hardstikke dood moeten zijn...![]()
Wij hebben het met een boor achter de tractor gedaan en dan met de frontlader opgetild en in het gat gestoken.