Transport België naar NL

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Novade
Berichten: 39
Geregistreerd: 05-03-21

Transport België naar NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-21 11:54

Hii allemaal,

Ik heb een heel leuk, jong hengstje (koudbloed) gekocht in België.
Nu is het probleem dat deze net over de Nederlandse grens staat en ik geen trailer, noch paardenwagen heb.
Ik heb op internet een beetje rondgekeken voor diverse paardentaxi's, maar ik vroeg mij af of er toevallig iemand hier ook een paardje vanuit België naar Nederland wil vervoeren binnenkort?
Qua datum ben ik flexibel, maar de planning is zo midden april hem naar Nederland te halen.

Wellicht dat we voor elkaar iets kunnen betekenen! :)

Jor1988
Berichten: 135
Geregistreerd: 10-05-17

Re: Transport België naar NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 12:05

Is het niet handig om een wagentje te huren? Dan ben je ook van niemand afhankelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 12:34

Ivm de huidige coronamaatregelen mogen nog steeds enkel professionele/noodzakelijk de grens over. Je zult dus via een erkend transportbedrijf moeten werken.

Novade
Berichten: 39
Geregistreerd: 05-03-21

Re: Transport België naar NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-21 17:47

Ik heb zelf wel een verklaring op eer, mijn partner woont namelijk in België. Zou ik dan wel als ik zelf met een trailer erheen ga hem mee naar NL mogen nemen? Weet iemand hier dat?

Kiwiaa

Berichten: 966
Geregistreerd: 26-11-08
Woonplaats: Antwerpen

Re: Transport België naar NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 17:51

Golden de huidige maatregelen niet enkel tot 1 april, of ben ik nu helemaal verkeerd? Dan zou half april misschien niet eens een probleem zijn.

Novade
Berichten: 39
Geregistreerd: 05-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-21 17:54

Kiwiaa schreef:
Golden de huidige maatregelen niet enkel tot 1 april, of ben ik nu helemaal verkeerd? Dan zou half april misschien niet eens een probleem zijn.


ja klopt, maar het is al eerder verlengd, dus ga er voor nu maar even vanuit dat het weer verlengd wordt. Ben alle documentatie aan het regelen, moet daarvoor ook al een kentekenplaat van de transporteur etc. invullen bij de FAVV. Vandaar dat ik het nu al vraag :)

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Transport België naar NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 18:02

B-wagentje huren en zelf rijden lijkt me het beste, dan doe je zelf wat en wanneer je wil en jij mag blijkbaar de grens over, dus ideaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 18:08

Novade schreef:
Ik heb zelf wel een verklaring op eer, mijn partner woont namelijk in België. Zou ik dan wel als ik zelf met een trailer erheen ga hem mee naar NL mogen nemen? Weet iemand hier dat?


Oh, als je gewoon de grens over mag zou ik hem inderdaad zelf halen :)

Novade
Berichten: 39
Geregistreerd: 05-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-21 09:22

Moestuin schreef:
Novade schreef:
Ik heb zelf wel een verklaring op eer, mijn partner woont namelijk in België. Zou ik dan wel als ik zelf met een trailer erheen ga hem mee naar NL mogen nemen? Weet iemand hier dat?


Oh, als je gewoon de grens over mag zou ik hem inderdaad zelf halen :)


Maar ik vraag mij dus af, mag dat dan wel? want ik neem natuurlijk wel een paard mee...

Anoniem

Re: Transport België naar NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 09:39

In theorie als het enkel voor het paard is niet. Maar ik zie niet in waarom je het kunt combineren met een trip naar jou vriend. Maar zoals iemand anders al opmerkte is de grens normaal dan ook gewoon weer open.

Lynn_Nikita

Berichten: 25461
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 21:17

Novade schreef:
Hii allemaal,

Ik heb een heel leuk, jong hengstje (koudbloed) gekocht in België.
Nu is het probleem dat deze net over de Nederlandse grens staat en ik geen trailer, noch paardenwagen heb.
Ik heb op internet een beetje rondgekeken voor diverse paardentaxi's, maar ik vroeg mij af of er toevallig iemand hier ook een paardje vanuit België naar Nederland wil vervoeren binnenkort?
Qua datum ben ik flexibel, maar de planning is zo midden april hem naar Nederland te halen.

Wellicht dat we voor elkaar iets kunnen betekenen! :)



van en naar welke locatie?

Novade
Berichten: 39
Geregistreerd: 05-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-21 21:18

Lynn_Nikita schreef:
Novade schreef:
Hii allemaal,

Ik heb een heel leuk, jong hengstje (koudbloed) gekocht in België.
Nu is het probleem dat deze net over de Nederlandse grens staat en ik geen trailer, noch paardenwagen heb.
Ik heb op internet een beetje rondgekeken voor diverse paardentaxi's, maar ik vroeg mij af of er toevallig iemand hier ook een paardje vanuit België naar Nederland wil vervoeren binnenkort?
Qua datum ben ik flexibel, maar de planning is zo midden april hem naar Nederland te halen.

Wellicht dat we voor elkaar iets kunnen betekenen! :)



van en naar welke locatie?


Is inmiddels niet meer nodig! Deal ging helaas niet door, paardje is overleden...