Vijf jaar geleden kocht ik mijn kwpn er ruin. Een zeer bang en moeilijk paardje van 1.78. Ik heb jaren plezier met hem gehad en ben ontzettend dol op hem maar de laatste maanden realiseer ik me dat we niet de perfecte match zijn. Dit komt vooral doordat ik steeds meer gangenpaarden gaan rijden ben en dit ontzettend leuk vindt. Deze ruin is dressuur gefokt en vindt dit echt heel leuk maar ik ben zelf iemand die altijd in de bossen traint en met de tölt bezig is. Ik merk dat ik de laatste tijd minder op hem rijd.
Nou heeft hij het goed. Hij staat op een grote wei met schuilstallen in een kudde en is een blij paard. Maar hij zou meer kunnen krijgen... Wat ik hem niet kan geven.
Nou zijn er drie opties. Houden. Hem uitleasen of verkopen. Mijn voorkeur gaat uit naar leasen zodat hij toch van mij blijft maar wat zijn de ervaringen daarmee? En zijn daar überhaupt mensen voor geïnteresseerd. Of zou ik hem toch moeten verkopen? Ik ben echt zo'n persoon die te veel van zijn paarden houdt en ze eigenlijk nooit weg kan doen....
Wat ik eigenlijk wil is ervaringen van mensen die door een zelfde soort situatie zijn gegaan. Of misschien een push om toch de moeilijke beslissing te nemen...

Dit is mijn schat.
Ik ben benieuwd!