lizzy1 schreef:Kun je haar geen lichte sedatie geven? Dat doen ze bij veulens ook vaak. Of eventueel een ander paard/pony ernaast, dat helpt ook vaak.
Spaansepony schreef:Ben ik de enigste die denkt dat de shet niet zo moet zeuren?![]()
Hop de trailer in, correct vast zetten, geen hooinet en rijden maar. Ik heb heel paarden vervoerd oprechte angstige dieren tot etterbakken die het gewoon weten.
Alle komen ze toch heel aan, zolang ze maar correct vast staan met evt gewoon passende peeskappen op.
Maar daarnaast als jij wilt wandelen 18 km, wat met de trailer hooguit 20 minuten is. Dan kan een gezonde shet de afstand gewoon aan. Je bent alleen een heel stuk langer bezig. En met de trailer gaan is een goede oefening om eens positieve ervaringen op te doen voor de volgende keer.
Kaatje_S schreef:Als je weet dat je pony zo in paniek raakt in de trailer, vind ik het niet fair om dat nu te gaan doen. Omdat ze klein zijn betekent dat niet dat ze alles maar moeten pikken. Dat straks goed gaan oefenen in kleine stapjes.
En nu gewoon gaan lopen. 18 km is zeker te doen en haar daarna de tijd geven om uit te rusten en te settelen op de nieuwe plek
Nibbit schreef:Ik zou gewoon laden, geen hooinet, goed vastzetten en gaan.
18km is een heel eind om te lopen...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker