Tips voor paarden aan huis Oene/Epe

Moderators: Nicole288, C_arola, Coby, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

ksdd

Tips voor paarden aan huis Oene/Epe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-20 09:46

Eindelijk is het dan zover, ik heb mijn eigen paard gekocht en begin volgend jaar komt ze met een maatje bij ons thuis te staan *\o/* .
Ik ben op zoek naar tips voor mestafvoer, aanschaf hooi en eigenlijk alles wat bij het paarden houden hoort in de omgeving Oene / Epe.

Groet Karin

EllyC

Re: Tips voor paarden aan huis Oene/Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 13:57

Na de eerste jaren ze op stro gehad te hebben staan ze nu al 15 jaar op vlas. Veel goedkoper in gebruik en veel minder volume met mestafvoer. Let wel op dat niet iedere boer vlasmest wil, mocht je het bij een boer kwijt kunnen.

Omdat ik niet zo.n grote schuur heb doe ik hooi via verpakte voordroog in 350 kg vierkante balen. Grotere balen is voor 2 paarden wat te veel denk ik ivm voersneleid die je nodig heb als het pak eenmaal open is.

Van het voorjaar ga ik een nieuwe schuur zetten met mooie grote uitloopstal voor 4 paarden met paddock. Vroeger dacht ik dat elk paard zijn eigen stal moet hebben maar zo gaat het veel fijner. Ik heb dan wel de mogelijkheid om deze evt. in 2 te splitsen incl de paddock mocht het oorlog zijn.

Gebruik voor bestrating niet te grote tegels, bij mij gingen ze op een gegeven ogenblik toch wippen en dan kwam er water onder te staan met als gevolg als je er dan op ging staan je ineens een fontein had.

W-Mellaer's Wamailin M (5, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (0, te koop), Indy (19) B ruin en Vip (21) Z2 dressuur met 2 amazones)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 14:05

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

sauffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 14:30

Je mag mij ook een pb sturen voor adresjes en contacten in die omgeving.

vallen en opstaan, kopstoten en weer doorgaan!

ksdd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-20 17:25

Dank voor de tips & berichten via hier & pb!

Ga me verder verdiepen en zo nodig contact opnemen!

Mochten er nog meer ideeën en tips zijn, altijd welkom :j

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 16:39

ik woon ook in Oene, met de paarden aan huis, als je vragen hebt, laat maar weten!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie