Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Brainless schreef:Het belangrijkste.. wat staat er op papier?
Dat iemand niet heeft mee betaald aan de aankoop betekend dan niet dat hij geen eigenaar is.
Dat ligt aan de afspraken die gemaakt zijn.
Helemaal omdat jullie ook zijn land gratis gebruiken (en dat hij het land gratis mag gebruiken staat dar los van, hij had ook een betalende klant kunnen nemen).
Rocamor schreef:Wacht even: je koopt met 3 man een paard.
Persoon 1 en 2 betalen koopgeld
Persoon 3 niet.
Persoon 1 en 2 betalen voer, veearts etc
Persoon 3 zorgt voor de wei.
En nu wil jij (persoon 1) dat het paard op een andere locatie komt te staan en persoon 3 wil dat alleen als je hem uitkoopt. Wat wil persoon 2 dan?
En hoeveel wil hij dan nog voor het paard en waarom?
Ayasha schreef:Rocamor schreef:Wacht even: je koopt met 3 man een paard.
Persoon 1 en 2 betalen koopgeld
Persoon 3 niet.
Persoon 1 en 2 betalen voer, veearts etc
Persoon 3 zorgt voor de wei.
En nu wil jij (persoon 1) dat het paard op een andere locatie komt te staan en persoon 3 wil dat alleen als je hem uitkoopt. Wat wil persoon 2 dan?
En hoeveel wil hij dan nog voor het paard en waarom?
Persoon 2 is uit gekocht zoals ik het begreep. Persoon 3 heeft niets betaald aan de aankoop en heeft dus geen geld gekregen maar wil dat nu wel.
nee persoon 2 is mijn vriend en die wilt samen met mij dat paard stallen mijn vriend en ik hebben dat paard toen ook betaald.
Ik ga wel met Gini mee maar daar heb je niets aan.
Ik ga een wilde gok doen maar ik veronderstel dat jullie ook geen contract op gemaakt hebben?
Je hoort het verhaal maar van één kant. Lijkt me dat je twee mogelijkheden hebt:
Persoon drie die je een flinke periode aan huur uit gespaard heeft toch een bedrag geven als bedankje voor dat feit.
Of als je perse ruzie en problemen wil; de knol gewoon opladen, paspoort aangeven als gestolen/kwijt en een nieuw paspoort aanvragen.
Hij heeft het niet onderverhuurd want jullie hebben geen huur betaald.Als er geen papieren op gemaakt zijn is het woord tegen woord wie wat betaald heeft dus als hij kwaad wil dan kan hij rustig beweren dat hij uitgekocht wil worden, wat ie dus ook doet, en zie het tegendeel maar eens te beweren.
xjevanscm schreef:om het nog iets duidelijker te maken we konden dat paard daar zetten omdat het als een soort van opa en oma waren voor ons.
Ja ik heb een koop contract met de oude eigenaren. En ik heb bewijs dat ik hun heb betaald.
Ayasha schreef:Kijk dan heb je dus genoeg in handen om de knol gewoon weg te halen en het paspoort opnieuw aan te vragen lijkt me. Als er toch al wrevel is en er niet uit te komen is dan is het maar even korte pijn. Laat als teken van goede wil een bedrag achter voor de tijd dat ie daar op weide heeft mogen lopen.