Misschien is er hier iemand die wat advies heeft.
Ik werd de 9e gebeld door de stalhulp dat ons paard dood in stal lag. Ik heb toen aangegeven dat we het crematorium gingen bellen en dat ik het zou het laten weten als ik een tijd wist dat hij opgehaald werd. Achteraf kreeg ik te horen dat de staleigenaar mijn paard uit stal had gehaald en op de binnenplaats had gelegd.
Een week later werd ik gebeld door een stalgenoot dat er iemand anders was die in onze stal wilde (wij hadden nog voor de hele maand betaald). Deze persoon belde mij en vertelde dat ze de kosten voor de rest van de maand zou overnemen. Toen het paard er stond de 16e bleek dat deze nieuwe huurder het geld op verzoek vd staleigenaar had overgemaakt naar hem. De staleigenaar weigert nu dit bedrag terug te betalen en hij zegt dat de dubbele inkomsten in zijn voordeel zijn omdat er in het contract staat dat bij overlijden paard de resterende maand betaald moet zijn en het contract ontbonden wordt. Het lijkt mij dat het contract pas ontbonden wordt nadat de maand voorbij is waar wij voor betaald hebben. Je kan iets dat al verhuurd is toch niet nogmaals verhuren?
Ook komt de staleigenaar nu ineens met een rekening van 225 euro omdat hij ons paard uit stal heeft gehaald en 3 meter heeft verplaatst. Ik heb de staleigenaar dit niet gevraagd en hij had ook nooit iets gezegd over kosten.
Dit voelt echt als een trap na, na het overlijden van mijn grootste en knapste vriend