Hoe telefoon als camera bevestigen in trailer

Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yaffie
Berichten: 224
Geregistreerd: 10-01-18

Hoe telefoon als camera bevestigen in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-20 23:15

Hoi,

Ik wil mijn oude telefoon met internet gebruiken als camera in de trailer. Alles getest en de verbinding en het beeld is top. Enige probleem is dat ik geen goede manier kan bedenken om de telefoon te bevestigen.

Ik had een zuignapje voor aan het raam, maar dit blijft toch niet stevig zitten bij een wat langere reis. Ik zat er zelf aan te denken om de telefoon aan de tralies te bevestigen. Ik heb geen andere dingen voorin de trailer en zit ook niet zo te wachten op het boren van gaten in de trailer.

Wie weet er iets, een tool of gewoon een zelfgemaakt idee om de telefoon te bevestigen?

Foto als voorbeeld hoe die tralies eruit zien voor het raam.

Afbeelding

zigranta
Berichten: 3257
Geregistreerd: 22-02-05

Re: Hoe telefoon als camera bevestigen in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 23:17

Zo'n hardloop-armband gebruiken waar je telefoon in kan en die aan de tralies bevestigen?

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Hoe telefoon als camera bevestigen in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 23:30

Action hebben zo mini 3 poot telefoon houder waarvan je de poten om de trailies kunt buigen.

VillaNeusjes

Berichten: 6165
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: Hoe telefoon als camera bevestigen in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 00:45

Ductape

Dispar_Vulgo

Berichten: 3010
Geregistreerd: 23-12-10

Re: Hoe telefoon als camera bevestigen in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 06:44

Zo’n magneet sticker. 1 op de trailer en 1 op je telefoon(hoesje)

Suzanne F.

Berichten: 50990
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 07:03

VillaNeusjes schreef:
Ductape


Hij moet er ook weer af kunnen he? :')

Nettie007

Berichten: 116
Geregistreerd: 07-06-16

Re: Hoe telefoon als camera bevestigen in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 07:56

Blijft je camera aan staan al die tijd? Ik heb weleens geprobeerd mijn eigen rijden te filmen maar na tien minuten stopt ie er automatisch mee

Kan natuurlijk aan mijn telefoon liggen. Je hebt tegenwoordig ook van die koorden voor aan je telefoon, ik zou daar een clip aan vast maken en dan kun je hem overal ophangen.

Kaitlyn

Berichten: 9882
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Hoe telefoon als camera bevestigen in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 08:19

Inderdaad met een magneetsticker of met zo'n hoesje met koorden eraan die je aan de tralies kunt vastmaken?

Mag ik zo brutaal zijn om te vragen hoe je deze installatie hebt gemaakt? Is daar een app voor? Ik ben aan het kijken naar een camera voor in mijn trailer, maar ik heb ook nog een oude iPhone liggen waar ik dit eventueel ook mee zou kunnen doen. :j

Yaffie
Berichten: 224
Geregistreerd: 10-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-20 21:39

Thnx allemaal voor het meedenken, heel fijn!!

zigranta schreef:
Zo'n hardloop-armband gebruiken waar je telefoon in kan en die aan de tralies bevestigen?


Is dat niet wat te wijdt? Tralies is maar dun en tijdens hobbelen mag het natuurlijk niet gaan schuiven.

Blussem schreef:
Action hebben zo mini 3 poot telefoon houder waarvan je de poten om de trailies kunt buigen.


Die heb ik thuis ook, nog nooit geprobeerd. Zou het blijven zitten? Heb je ervaring toevallig? Ook wat betreft stevigheid en trillen van beeld?

VillaNeusjes schreef:
Ductape


Haha, wil het er nog wel af kunnen halen!

Dispar_Vulgo schreef:
Zo’n magneet sticker. 1 op de trailer en 1 op je telefoon(hoesje)


Ik heb niet echt goede ervaringen met magneetstickers. Over het algemeen niet zo sterk? Telefoon door de trailer lijkt me geen strak plan!

Suzanne F. schreef:
VillaNeusjes schreef:
Ductape


Hij moet er ook weer af kunnen he? :')



Dit dus

Nettie007 schreef:
Blijft je camera aan staan al die tijd? Ik heb weleens geprobeerd mijn eigen rijden te filmen maar na tien minuten stopt ie er automatisch mee

Kan natuurlijk aan mijn telefoon liggen. Je hebt tegenwoordig ook van die koorden voor aan je telefoon, ik zou daar een clip aan vast maken en dan kun je hem overal ophangen.


Is een app voor, die blijft aan staan, echt heel handig, heb er nu ook een stalcamera van gemaakt, wordt deze winter nog uitvoerig getest haha.

Heb je een voorbeeld van zo'n koort en klip en hoe je dat in de trailer zou kunnen bevestigen? Dan heb ik een beeld hoe dat eruit ziet.

Kaitlyn schreef:
Inderdaad met een magneetsticker of met zo'n hoesje met koorden eraan die je aan de tralies kunt vastmaken?

Mag ik zo brutaal zijn om te vragen hoe je deze installatie hebt gemaakt? Is daar een app voor? Ik ben aan het kijken naar een camera voor in mijn trailer, maar ik heb ook nog een oude iPhone liggen waar ik dit eventueel ook mee zou kunnen doen. :j


Magneet sticker twijfel ik over de sterkte ervan? En die koortjes, kun je dat uitleggen?

Tuurlijk mag je dat vragen. Er is een speciale app voor! Anders mag je me pb sturen? Ik moest wel even wat instellingen in de telefoon veranderen om het goed werkend te krijgen, anders sluit de telefoon de app steeds af. Voor mij werkt het nu perfect en de kwaliteit is ook fijn gezien de camera van de telefoon ook niet slecht is.

keeyzie

Berichten: 5752
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Hoe telefoon als camera bevestigen in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:54

Interessant topic dit.
Is het niet zo dat die telefoon dan enorm veel data gebruikt, evenals de telefoon die het dan ontvangt?
Dit idee zou ideaal zijn voor bij mij op de weide. En hoe activeer je dit op afstand?

Yaffie
Berichten: 224
Geregistreerd: 10-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-20 22:30

keeyzie schreef:
Interessant topic dit.
Is het niet zo dat die telefoon dan enorm veel data gebruikt, evenals de telefoon die het dan ontvangt?
Dit idee zou ideaal zijn voor bij mij op de weide. En hoe activeer je dit op afstand?


Het gebruikt idd wel data, maar ik heb een onbeperkt abonnement, die ik ook kan delen met andere simkaarten (via mijn werk verkregen, dat scheelt in kosten) en dus ook een privé (oude) en werktelefoon. De app op afstand activeren is dus nog een ding, omdat de telefoon de app automatisch afsluit. Het scherm gaat eerst in slaapstand, dat is goed voor de batterij, maar wordt daarna afgesloten, dat is niet top. Inmiddels heb ik dat eruit gekregen, nadeel is dus dat het altijd aan moet blijven en dus stroom en internet kost. Oplader/Powerbank doet wonderen en met onbeperkt internet is het ook goed te doen. Maar of het voor iedereen de oplossing is, weet ik niet. Bevind me nog wel in de testfase, om de voor en nadelen te ondervinden. Maar zeker heel interessant!

VillaNeusjes

Berichten: 6165
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: Hoe telefoon als camera bevestigen in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:34

Waarom denkt iedereen dat je ductape er nooit meer af kan krijgen? Doe er desnoods een plastiek zakje om zodat je geen lijmresidu op je telefoon houd, voor op je trailer wand doet stickerverwijderaar of pindakaas wonderen. Maar ductape krijg je er wel weer gewoon af. Alleen niet door de trilling van de weg. (Je wil niet weten hoeveel onderdelen ik onderweg met ductape heb vast gezet om dat er op de werkplaats weer af te halen ). Ik denk dat er in de hele familie hier altijd standaard een rol in de auto ligt

Yaffie
Berichten: 224
Geregistreerd: 10-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-20 12:58

VillaNeusjes schreef:
Waarom denkt iedereen dat je ductape er nooit meer af kan krijgen? Doe er desnoods een plastiek zakje om zodat je geen lijmresidu op je telefoon houd, voor op je trailer wand doet stickerverwijderaar of pindakaas wonderen. Maar ductape krijg je er wel weer gewoon af. Alleen niet door de trilling van de weg. (Je wil niet weten hoeveel onderdelen ik onderweg met ductape heb vast gezet om dat er op de werkplaats weer af te halen ). Ik denk dat er in de hele familie hier altijd standaard een rol in de auto ligt


Ik wil de telefoon er graag steeds afhalen en ook goed kunnen bedienen. Als ik dat ding ergens aan vast tape, kan dat niet meer, wat een gedoe.. Ik zoek een makkelijker systeem.

Heeft iemand ook ervaring met hoofdsteun houder voor een telefoon, om tussen de tralies te klemmen oid?

Afbeelding
Afbeelding

Molfre

Berichten: 2665
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:24

Ik zou voor zoiets gaan

Die dingen zitten als een huis naar mijn ervaring.

Afbeelding

EDIT: En die kun je op alle egale opervlakken vastmaken.

Marije112

Berichten: 3438
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 11:37

Molfre schreef:
Ik zou voor zoiets gaan

Die dingen zitten als een huis naar mijn ervaring.

[ Afbeelding ]

EDIT: En die kun je op alle egale opervlakken vastmaken.


En om de telefoon extra te beveiligen zou ik er wat tiewraps om doen :)

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 11:39

Eeerste waar ik aan denk; paard probeert "dat rare apparaat" dr af te sabbelen :')
Succes ermee

Kaitlyn

Berichten: 9882
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 11:44

Carol_Beer schreef:
Eeerste waar ik aan denk; paard probeert "dat rare apparaat" dr af te sabbelen :')
Succes ermee


Ik weet niet hoe jij je paard in de trailer hebt staan, maar die van mij staat vast aan 2 touwen en kan niet in de bovenste punt van de trailer komen met haar mond.

Yaffie
Berichten: 224
Geregistreerd: 10-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-20 20:43

Carol_Beer schreef:
Eeerste waar ik aan denk; paard probeert "dat rare apparaat" dr af te sabbelen :')
Succes ermee


Weet niet wat voor gek paard jij hebt, maar die van mij denkt daar echt niet over na


Afbeelding

Hierboven het voorbeeld. Oké.. De positie van de camera was dom, maar het was een test en de screenshot is wazig maar ik heb wel de hele rit beeld gehad op m'n telefoon en de 3 poot houder van de action was een goede tip. Nu nog even de juiste positie vinden!

Hilary

Berichten: 9251
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 20:57

Molfre schreef:
Ik zou voor zoiets gaan

Die dingen zitten als een huis naar mijn ervaring.

[ Afbeelding ]

EDIT: En die kun je op alle egale opervlakken vastmaken.

Zoiets hadden wij. Vastgeducttapet aan de wand van de trailer, dat bleef super zitten. Ik was bang dat de telefoon er onderweg ook uit zou kletteren, dus daar hebben we (van, jaja, duct tape) een soort 'mandje' voor gemaakt. Het werkte goed, tot we door een tunneltje gingen en toen geen verbinding meer hadden. We gebruikten destijds FaceTime (jaar of 4 geleden).