Klijntje schreef:Ik heb net een pony in de UK gekocht en die is hier afgelopen maandagavond laat aangekomen met John Parker International. De reis heeft naar verwachting zeker 12u geduurd dus wel korter dan die van jouw pony. Maar nog steeds lang genoeg
Hij stond kaal op de wagen, geen deken en geen beschermers. En kwam keurig schoon, ongeschonden, onbezweet de wagen af.
De wagen zelf was trouwens echt huge en zakte bijna helemaal tot op de grond voor het uitladen, dat was wel gaaf om te zien en de loopplank was daardoor ook een heel stuk minder steil

Dat klinkt fancy zeg, zo een zakkende wagen!
fijn dat jouw pony zo de wagen af kwam, dat lijkt me een ideaal scenario. Hopelijk gebeurt dat bij onze ook.
SaraViavia schreef:Ik zal je er niet te druk om maken! Als het een prof.bedrijf is zal een shetje niks voorstellen voor hun. Niet vervelend bedoeld, maar ze zijn wel lastigere paarden gewend (hengsten, jaarlingen etc.)
En shetjes zijn over het algemeen lekker nuchtere dieren, dus ik zou er gewoon lekker op vertrouwen. Zou hem denk ik geen dekentje om doen als hij dat normaal ook niet heeft. Geniet van het avontuur!
Hij is inderdaad vrij nuchter/koel, maar wel erg introvert en eenkennig (mini appaloosa). Maar ik vertrouw erop dat ze weten wat ze doen
Ik heb inderdaad besloten dat hij bloot op de wagen gaat, want het zal warm genoeg zijn voor hem met de andere paarden. Misschien zelfs wel iets te warm?..
tamary schreef:Zo min mogelijk aan dekens en beschermers om ivm warmte kwijt kunnen. Blijft halster goed liggen achter de oren (dikke manenbos maakt dat wel eens moeilijk, dus mogelijk 3e oor knippen zodat halster zeker niet af-floept onderweg). En hoeveel wintervacht heeft hij al ivm warmte in de trailer (en in Italie zelf), is het misschien verstandig om minimale streep langs luchtpijp en midden borst te scheren om warmte goed kwijt te kunnen zonder koud te worden?
Ik knip inderdaad altijd een derde oor (en een sportcoupe haha), dus het halster blijft netjes zitten. Zijn wintervacht is nu nog wel te overzien, maar de verhuizing is in november en ik verwacht dat hij dan al wel richting zijn ijsberen pak gaat. Dat streepje scheren is misschien zo'n gek idee nog niet. Daar ga ik even over nadenken en kijken wat zijn vacht de komende weken doet. Bedankt voor de tip