Onze pony verhuist dit najaar met ons mee naar Italie. De verhuizing van onze pony vind ik het spannendse onderdeel van de hele verhuizing, dus ik zit me alweer lekker druk te maken om allerlei zaken.
Ik vroeg me af of mensen hier ervaring mee hebben. De reis duurt ongeveer 2 dagen exclusief de keuring. Hij wordt op maandagmiddag of dinsdagochtend opgehaald en naar de keuringslocatie gebracht, waarna ze op dinsdagmiddag vertrekken en woensdag in de namiddag of donderdagochtend aankomen. Een flinke reis dus.Hij wordt vervoerd door een professioneel transportbedrijf en hij gaat mee op een groepstransport. Dit bedrijf regelt ook keurig al het papierwerk en de nodige keuringen. Ik hoef alleen maar in en uit te laden.
Maar dan nu. Mijn pony heeft nog nooit op een grote vrachtwagen gestaan en ook niet met meerdere paarden op een trailer. Ik verwacht eigenlijk dat hij er wel in zal lopen, omdat de vrachtwagen in verhouding tot zijn stokmaat van 97cm een gigantische ruimte is
Kan ik dit toch op de een of andere manier met hem oefenen? We hebben helaas geen vrachtwagen tot onze beschikking. Ik dacht er zelf aan om normaal trailerladen te oefenen zodat de vrachtwagen straks peanuts is voor hem.. Of denk ik dan te simpel?
Verder: Doe ik hem bescherming om? Transportbeschermers, een zweetdeken voor onderweg? Wat voor halster moet hij om?
Ik heb nogal wat vragen dus. Heeft iemand hier ervaring mee of hoe zouden jullie dit aanpakken?

Fijn dat het bij jullie zo soepel is gegaan allemaal.
.
.
)